Novation Remote Sl + SX3

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik zit er aan te denken om een Novation Remote SL aan te schaffen .
Kan iemand wat gebruikservaring delen ?
Ik ben vooral nieuwsgierig hoe het werkt met Cubase SX3 .
Las hier op het forum een paar minder enthousiaste ervaringen met SX3 en de Remote .
 
Ik heb al 1,5 jaar een Novation Remote en nergens problemen mee, het werkt perfect!

Als je weet waar je mee bezig bent en even de moeite neemt om wat manuals door te lezen; dan is er geen vuiltje aan de lucht. :okdan:
 
Yep de Remote 25 bijvoorbeeld, gebruik ik ook al een tijdje weliswaar niet met SX3 maar met SL en geen problemen. Al moet ik zeggen dat ik niet alle mogelijkheden van de remote gebruik in cubase. Maar hij werkt voor mij probleemloos.
 
De Remote SL is nog NIET volledig compatibel met Cubase SX3. Het probleem ligt volgens Novation bij Steinberg zelf.
Met Reason is de Remote SL helemaal 100% compatibel.
Met Cubase werkt de Remote SL 'redelijk' maar beperkt.
In Cubase automap mode kun je, wanneer je een synth bespeeld, niet de 'buttons' gebruiken voor het oversturen van CC, SYSEX (enz..) boodschappen. Hier zijn er maar liefst 32 van; die je dus niet kunt gebruiken!
Hoewel je natuurlijk gewoon naar de preset van de gewilde softsynth kan scrollen is de automap nog niet bruikbaar!!
Vervelend:erm:
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Er zijn meer Remotes dan alleen die SL ;)

Ja ok .. ik bedoel die SL .
Maar ik zie nu dat Gremlin schrijft dat hij niet 100% compatible is met SX .
Hmm ... mischien dan de " oudere " remote om alleen softsynths te bedienen .
 
Niet compatibel met cubase is een overstatement.
De Remote SL is net zo compatibel met Cubase SX3 als alle andere midi controllers (dus: door tussen de verschillende preset templates van je midi controller te switchen per softsynth).
Alleen als je de Automap (dat wat de SL bijzonder maakt) functie wilt gebruiken werkt het nog niet helemaal top. Zoals ik eerder al aangaf, kun je in deze modus de knopjes niet gebruiken (heel irritant).

Hoe dan ook: Het kan bijna niet anders dat dit probleem in de nabije toekomst zal worden opgelost. Verder is de SL een top controller met super functies en een lekker spelend toetsenboord (Vond het in de winkel geen lekkere toetsen, maar eenmaal thuis, bij het aansturen van een synth, voelen ze heerlijk!).
 
Back
Top