[live] Sqeuencer of Keys

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Wat is nou makkelijker/beter/leuker/etc voor live optredens?? Ik ben van plan om in de nabije toekomst toch ook wel wat live te gaan doen ik zit alleen te twijfelen of ik live zal gaan spelen op een keyboard of alles met sequencers te gaan doen. Ik had in de thread over wat je live gebruikt ook gezien dat sommige mensen bijna of geen keyboards live gebruiken.

Ik ben benieuwd naar jullie mening
 
sequencers. Je hebt al genoeg te doen zonder dat je ook nog eens moet gaan pianospelen.
 
Grappig, had het er gisteravond nog over met 6trak.

Volgens mij kun je gewoon niet buiten een sequencer tenzij je met je neus en tenen ook kan spelen :D

De vraag is wel of je álles uit een sequencer moet/wil laten komen.
 
Ik plan een act met twee mensen te gaan doen, dus dan zeker toetsen en sequencer naast elkaar. Alleen trouwens ook hoor, de Triton heeft daar voldoende mogelijkheden voor.
 
Origineel geplaatst door oozi
krek. en knopjes draaien is leuker.

Dat is een algemeen feit....

Maar staan mensen niet vreemd te kijken als je een live optreden doet en ze zien geen keyboard. Veel mensen zullen dan al zo iets hebben van "dat zal wel niet live zijn" of heb ik dit fout???
 
Origineel geplaatst door Blinx


Dat is een algemeen feit....

Maar staan mensen niet vreemd te kijken als je een live optreden doet en ze zien geen keyboard. Veel mensen zullen dan al zo iets hebben van "dat zal wel niet live zijn" of heb ik dit fout???


nee hoor. als ik bezig ben is wel duidelijk te merken dat als ik ergens op druk of aan draai dat er iets met het geluid gebeurt. zeker met al die ouwe troep met stepsequencers enzo...

blijft toch leuk, levende muziek maken. knopjes zijn koel.
 
idd.....keyboard maakt t volgens mij zelfs voor de "schapen" niet echt meer live....Junkie XL had toch ook geen keyboard? :D :p

filtertje draaien is idd ook vrij duidelijk qua "goh hij doet iets"
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
Junkie XL had toch ook geen keyboard? :D :p

Tja maar dan heb je het wel over iemand........

Maar je hebt wel gelijk, als je echt gaat tweaken/freaken dan zal het wel zichtbaar zijn....

En dan nog ff je hand de lucht in doen.....
:doei: :D
 
Als je een synth met een arpegiator hebt, kan je best op een paar toetsen drukken. Maar echt melodietjes spelen is wat lastig als je geen noten kan lezen.
 
Grappig, had het er gisteravond nog over met The Q.

Volgens hem kun je gewoon niet buiten een sequencer tenzij je met je neus en tenen ook kan spelen :D

nogal logisch, een echte band speelt ook met meerdere mensen, 1 instr. per persoon...zou je natuurlijk ook kunnen doen met electronische muziek... :peukie:
 
Back
Top