Poly Evolver vs Mono Evolver

Heb sinds vanmiddag de mono evolver ..

bakkie is kleiner als ik verwacht had, en t geluid wat eruit komt is echt vetter / complexer en mooier als ik verwacht had van dit bakkie, echt wat een geluid, had niet teveel verwacht van t stereo beeld maar ook de stereo effecten zijn super

zit eigenlijk al sinds ik m binnen heb te spacen op de presets en sequences.. het feedback gedeelte is ook erg vet alleen jammer dat je de grunge niet wat kan bij tweaken want die is best extreem als je m zo aanzet

ff een geluidsfragmentje van een een spacend geluidje :)
 

Attachments

  • evolver-1.mp3
    977,7 KB · Bekeken: 102
Hier zie je hem alvast in actie.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
tja ik vind het onbegrijpelijk dat ze de poly maar 4 voices hebben gegeven. Voor goeie moderne pads en chords heb je minstens 6 voices nodig.

PEK + PER = 8 voices........tis al duur genoeg met 4 voices vind ik!

Ooit wil ik er nog wel een PEK bij denk ik....maar voorlopig heb ik echt voldoende aan de PER.
Maar hoe maakte ze vroeger pads dan? Toen er nog geen polyfonische beesten waren?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Maar hoe maakte ze vroeger pads dan? Toen er nog geen polyfonische beesten waren?

... met een orgel of stringbak door gitaar-effecten en tape-delays... :W
 
wat iedereen vergeet. de mek kan dan wel mono zijn, je hebt wel 4 osc's tot je beschikking, dus wil je een akkoord achtig iets dan tune je toch een osc? misschien dat ik tzt nog een desktoppie erbij haal, ben nu (nog steeds ;) heeeeel errug tevreden met mun MEK.
 
mij lijkt het echt wel wat ondertss
kleine bakjes met een groot vermogen, spreekt me wel aan. ook al omdat hier niet veel plaats meer over is
 
wat iedereen vergeet. de mek kan dan wel mono zijn, je hebt wel 4 osc's tot je beschikking, dus wil je een akkoord achtig iets dan tune je toch een osc? misschien dat ik tzt nog een desktoppie erbij haal, ben nu (nog steeds heeeeel errug tevreden met mun MEK.

Dit is zeer zeker waar.

Je kunt door het tunen van de 4 osc's al heel veel bereiken hetgeen duidelijk te horen is in de presets.

Je kunt dus anders gezegd osc 1 tunen dat die een C3 speelt, osc 2 een E3 en osc3 een G3 en voila je hebt een Cmaj accoord. Dat dit toch makkelijker gaat met meerdere voices is duidelijk natuurlijk.

ens
 
Is wel leuk voor housy chord dingetjes, maar als je mooie voicings basgangen etc wil maken dan gaat het al niet meer, of je moet elke akkoord appart opnemen. 4 stemmen is gewoon te weinig, erg jammer.
 
Laatst gewijzigd:
Ik was zaterdag ff bij i4 in Eindhoven en daar was iemand op de MEK aan het pielen... nondeju wat een geluid zeg! Op een gegeven moment kwam er een bassdrum, snare en een baslijn uit! Uit één monofone synth!! wat een geweld zeg! :luv:
 
de keyboardversie staat ook op mijn verlanglijstje, en wel bovenaan. De PEK zou er nog boven staan maar 2500€ voor een synth kan ik niet opbrengen, hoe goed hij ook is...
De MEK zou hier perfect passen...:halleluja
 
Er staat op dit moment een zo goed als nieuwe PEK op dit forum te koop voor 1.750,- euro, die moet toch zo weg zijn zou je denken :confused: Is toch niet duur volgens mij......

Zou bijna zelf gaan twijfelen ;)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Er staat op dit moment een zo goed als nieuwe PEK op dit forum te koop voor 1.750,- euro, die moet toch zo weg zijn zou je denken :confused: Is toch niet duur volgens mij......

Zou bijna zelf gaan twijfelen ;)

zo goed als nieuw is mooi, maar hij stond een jaar geleden ook al te koop.
ik heb een paar keer een nieuwe pek gekocht, het is een echte twijfelsynth, voor 2000 euro. zo uit de winkel.
en mij viel op dat de laatste pek die ik kocht een stuk beter was dan de eerste paar: knoppen die vast zaten, potmeters waarvan de waarde niet zo versprong al sin het begin wel het geval was. mooie glad afgewerkte zijpanelen.
ik denk dat de mek een goede stap vooruit was in de ontwikkeling van de evolver en dat de latere pek's daarvan hebben meegeprofiteerd.

al met al trouwens, 3 keer een gloednieuwe pek gekocht, 1 x een gloednieuwe evolver rack, 2 x een gloednieuwe mek, 1 x een tweedehands evolver desktop, 1 x een tweedehands mek, toch geen blijver, vond m aanvankelijk een prima pro-one of moog source vervanger, maar uiteindelijk toch niet. het geluid net niet en veel knoppen is mooi, maar niet in combinatie met een lcd schermpje.....

als je budget gelimiteerd is, en je plaats beperkt, een prima ding, maar het kan leuker. is mijn gevoel.
 
..

..

als je budget gelimiteerd is, en je plaats beperkt, een prima ding, maar het kan leuker. is mijn gevoel.

Doel je dan ook op de desktop versie?
Zo ja, vertel even hoe en met wat het leuker kan dan aub?

Groet,
ens
 
Origineel geplaatst door Leo
zo goed als nieuw is mooi, maar hij stond een jaar geleden ook al te koop.
ik heb een paar keer een nieuwe pek gekocht, het is een echte twijfelsynth, voor 2000 euro. zo uit de winkel.
en mij viel op dat de laatste pek die ik kocht een stuk beter was dan de eerste paar: knoppen die vast zaten, potmeters waarvan de waarde niet zo versprong al sin het begin wel het geval was. mooie glad afgewerkte zijpanelen.
ik denk dat de mek een goede stap vooruit was in de ontwikkeling van de evolver en dat de latere pek's daarvan hebben meegeprofiteerd.

al met al trouwens, 3 keer een gloednieuwe pek gekocht, 1 x een gloednieuwe evolver rack, 2 x een gloednieuwe mek, 1 x een tweedehands evolver desktop, 1 x een tweedehands mek, toch geen blijver, vond m aanvankelijk een prima pro-one of moog source vervanger, maar uiteindelijk toch niet. het geluid net niet en veel knoppen is mooi, maar niet in combinatie met een lcd schermpje.....

als je budget gelimiteerd is, en je plaats beperkt, een prima ding, maar het kan leuker. is mijn gevoel.

Ja, jij hebt inderdaad al een paar keer een Evolver gehad dus je hebt er even een beter beeld van. Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, laat staan dat ik er mee heb kunnen spelen.....maar toch blijft het concept me wel trekken (evenals de geluidsvoorbeelden, zoals bijvoorbeeld op de website).

Om eerlijk te zijn zou ik niet zo snel gaan voor een PEK (en zeker niet voor een PER, met zo weinig knoppen). Ik ben gewoon meer een monosynth fan en voor mijn muziek heb ik al genoeg polyfone dingen staan. Misschien ooit een desktop versie, niet zo duur en handig mee te nemen bijvoorbeeld op vakantie (ja, ik ben erg :) ). Of anders een MEK natuurlijk, naar mijn mening toch een van de mooiere monosynths die nu te koop zijn. Zowel qua uiterlijk als sound en bediening lijkt me zo.

Maar als ik het god begrijp Leo, dan vind jij niet dat een Evolver kan lijken op een Pro One? Weet je ook waar dat aan ligt?
 
ja, liever een mek dan een pek.

het is gewoon allemaal net wat gladder en de bediening ondanks alle knoppen toch minder intuïtief. tja endless knoppen, dan ben je toch ook op het displeetje aangewezen.

ik moet er wel bij zeggen dat ik er nogal dubbel tegenover sta. moog source en pro-one waren eigenlijk d esynths die ik het makkelijkst vond na te maken met de evolver. vorig jaar november heb ik nog prachtexemplaren van de source en pro-one weggedaan, omdat ik de evolver dat ook wel vond kunnen, en veel meer.
maar ook dat 'veel meer' lijkt positief, maar zit me dan toch in de weg. kip t simpel!
 
afgelopen dinsdag toevallig even met een mono evolver gespeeld.. vond het wel een coole bak op zich, ik irriteerde me alleen aan die endless rotary knoppen.. ik heb liever knoppen die gewoon een einde hebben zodat je eerder weet waar je aan toe bent, maarja.. kleinigheidje, verder leuke bak :)
 
Origineel geplaatst door Leo
potmeters waarvan de waarde niet zo versprong al sin het begin wel het geval was.

Ja daar ergerde ik me ook erg aan zeg (op de mono desktops)..
zou dat ook op de nieuwe mono desktop evolvertjes veranderd zijn of in de toekomst veranderen?
 
Back
Top