Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Om even terug on-topic te gaan (analoge sequencers), ik heb m'n Spectralis verkocht en denk ernstig eraan m'n synthesizers.com setup uit te breiden met diens Moog 960 cloon.
Lijkt me toch echt fantastische waarde voor je geld.
 
Patch voorbeelden

Patch voorbeelden

Hoi mono-poly,

Kan jij ons meer vertellen over de patch mogelijkheden met de volgende modules, Q960, Q961, Q962 en Q963.

Er wordt gesproken over trigger, gate en cv, maar wat zijn de in- en outputs
van de hierboven genoemde modules.

Zijn er ook diverse patch (sheet) voorbeelden conform de configuratie te verkrijgen?
 

Attachments

  • Synthesizer.com-1.jpg
    Synthesizer.com-1.jpg
    227 KB · Bekeken: 112
De Q960 is erg leuk maar koop ook de utilty modules er bij!

Ja dat is uiteindelijk wel de bedoeling... maar trek het nu even financieel niet.
Ik laat ook meteen een nieuwe portable kabinet meevliegen, en dan betaal je dus ook weer voor een power interface, een inter-power kabel en een cable harness... samen ook weer goed voor de kosten v. een module...

Vind het wel jammer dat de duty cycle ON time fixed op 90% zit. Die zou ik wel verwachten als modulatietarget.... maar wacht 's.... als je een externe osc als input geeft, kun je dan de duty cycle moduleren met diens pulse width? En b.v. de 3e row dan in de pulse-width ingang stoppen.... jammer dat je er dan een osc aan moet opofferen... dat wel, maar het kan denk ik dan dus wel... toch?
 
Dit lijkt me ook wel wat... gek dat ze die input jack niet gewoon zelf meteen erop zetten:

van de synthesizers.com website:
Duty Cycle Jumper/Pot

The Q960's oscillator output is fixed at 90% like the Moog 960. Changing the duty cycle can produce profound results when controlling envelope generators.

On the circuit board there is a jumper and a 3-pin connector for a 100K pot. By removing the jumper and adding the 100K Pot, the duty cycle can be varied from 10% to 90%. The pot can be mounted to the front panel (Drilling required), mounted to a blank panel next to the Q960, or simply left hanging behind Q960 panel. This is not an option we offer and would have to be installed by the customer.

Another option is to connect a Jack TIP to the center pin (Pin 2) of the 3-pin pot connector for Voltage Control. No need to connect ground on the Jack as the panel will sufice. Make sure the jumper is ON in this situation so it will default to 90% when the external voltage control signal is removed. The voltage required is 0 - 5V. The voltage source could be a Q125 signal processor or any signal as long as you stay within 0 - 5V. Outside that range will result in 0% or 100% duty cycle. This is not an option we offer and would have to be installed by the customer.

Die 2e optie lijkt me erg goed te doen; blank paneel ernaast, kind kan de was doen... nog wat gaatjes voor wat multiples erin, klaar :)
 
Ok even wat uitleg over de Q9xx modules:


Q961 Sequencer Interface
Hier kan je in rij A en B de Gate output stages van de 8 stappen van de Q960 in mixen. En dan is bij rij B de gate lengte instelbaard. Zo kan je dus 2 gatelengtes combineren.


Q962 Sequential Switch
Dit is een switch module met 3 inputs A/B/C
Patch de A B C outputs van de sequencer in de A B C input.
Patch een gate outpus van stap 1 of 16 in de shift input en nu zal die op deze stap van de sequence shiften naar de volgende rij.

Q963 Trigger Bus
Deze is vast verbonden met de Q960 en loop altij synchroon mee.
Je heb 8 steps met switches die ja kan Switch naar output A B of geen.
 
Om even terug on-topic te gaan (analoge sequencers), ik heb m'n Spectralis verkocht en denk ernstig eraan m'n synthesizers.com setup uit te breiden met diens Moog 960 cloon.
Lijkt me toch echt fantastische waarde voor je geld.

is een maq daar niet de cheapass variant van ,..
jaja dieter !
maar wat kost een .com 960 module dan wel niet ?
 
Vetjes.... er gaan net 2 van die 960 utilities van de hand op het forum.... buitenkansje laat ik toch even niet schieten, zo vaak zie je dotcom spul niet op de 2e hands markt.

Die 960 kost 800 dollar. Reken ongeveer 75% voor euro, dus 600 euro.
Maar je betaalt ook verzending en import kosten. Import kosten zijn ongeveer 25%, dus dan zit je weer op 750 euro :frons:
Maar goed, ben er aan gewend geraakt... lees gewoon op de dotcom website dollars als euros, en je zit meestal wel aardig goed.
 
Back
Top