Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Is die 16/3 net zo digitaal-plopperig als een Regelwerk?
Die heb ik nl. ooit 's even gehad, wat een drama. Ik bedoel; als ik 2 stappen had met een relatief groot waardeverschil dan hoorde ik in m'n analoge synth geklik; er zat helemaal geen verloopje tussen. Mss. zelfs wel een klein voltage-piekje ofzo.
Die Regelwerk leek me iig niet in de basis ontworpen als CV sequencer... gewoon die functie op het laatst nog erbij geplempt om het ding nog wat verkoopbaarder te maken.
Ben zelf sindsdien huiverig voor digitale sequencers die als extra'tje CV outs hebben.
Blijf dan beter gewoon digitaal en stuur dat naar een deftige midi-to-CV convertert.
 
Vriend van mij heeft een 16/3 en ik heb dat werkelijk waar nog nooit meegemaak/gehoord. Kan zijn dat ik fout zit, hij zal het dan zelf wel corrigeren ;)
 
ik ben die vriend :D
maar iig, ik gebruik de cv/gate van de maq en niet de midi, ik stuur soms wel midiclck
er naar toe vanaf m'n msq700.
Je kan doormiddel van de gate-lengte aan te passen die plopjes maken idd.
Maar ik heb daar geen last van... eerder leuk.
Hier een audiodemo van de MAQ, heb ik zelf in elkaar geflanst :)


Het is gewoon een erg goede sequencer voor zijn geld.
Ik denk niet dat daarover valt te twisten.
Ik zou zelf ook wel graag 2 van die Q960's willen maar wat een geld zeg,pff.

De maq16/3 doet gewoon wat die moet doen. en dat doet die goed :peukie:
 
als je de maq of regelwerk niet direct in de pitch in van de ms20 stopt, maar gewoon links onderin als in signaal en het dan aftapt als cv signaal naar de pitch, kan je het netjes trimmen en is er geen vuiltje aan de lucht.
die analoge synth die klikte, was dat misschien een jp 8000 ? ;) sorry, flauw
 
Welkom in de wereld van de modulars.
Als je een sequenceje mixt met de cv van je toetsen, dan ben je er..

Veel VCOs hebben zelfs twee cv-inputs.. dan gebruik je er eentje voor je sequence uit analogue sequencer en eentje voor de cv van je toetsen.. Helaas moet je die toon dan vasthouden, maar met een S&H module (cv als signaal, en gate als trigger en output in de cv-in 2 van je VCO) hoeft dat ook niet meer..

goede draad man
en idd
sosm ast regent ga weers wat patchen egt lol
mn pc wordt her bouwd / installed
dus wast weers tyd wat stand alone te maken ,..
setup as volgt
tb 303 als start intha system [truukje dinsync half terin!]
cv gate vd sequencer out gemultipled
die beiden weer door gekoppeld naar d etrancendent en ms10

de sync out vd tb naar de sync in ...tr909
tr909 midi out ri doepfer regelwerk [die kuren heeft fxckkkkk ! ]
dinsync weer richting tr808
waar een pearl sc40 aan hangt waar cymbal en filtred hats triggered worde,
[leuke drumachien trouwens die sc40 ]
dan hebben we nog de cs30 waarvan de sequencer getriggerd wordt door de a155 doepfer sequencer [heb nog een a155 over zonde :D ]
de cs30 wordt momenteel ook as filterbankie gebruik tr909 hats en tr808 percussie erdoorheen ...= fettt op de cs30 en de cs30 is egt een heerlijk heid om mee te spelen ... kenm aardig ]
snel wisselen van klank karrakters / instellingen ..

dis mn standalone setje momenteel
aleen blijft pattern based ...mar met de subtiele stand kunje van een paar paterns div versies maken ,..
daar komt die a 154 sequencer controller goed van pas ,...[lui...]

in tha future
; ik heb een multitrack dr 2000 floating subs tafel ...wilk bepaalde bussen [denk 4 opnemen in mn pc

lijkt me strak plan ,..
:smeris:
uivoering is meestal minde3r
:geslaagd:
 
sosm ast regent ga weers wat patchen egt lol

ik moet altijd mijn best doen om je taaltje uit te pluizen, maar het lukte me toch steeds weer aardig. Leuke setup iig zo, post eens wat zou ik zeggen!
 
Welke sequencer?

Welke sequencer?

Hey!
Ik wil mijn SH101 sequencen (niet met de interne sequencer!) en weet niet echt welke ik wil kopen.
Allé, eigenlijk heb ik er maar 1 gevonden (tot nu toe)
De MFB Step64 lijkt mij wel een bon idee. MIDI, CV, lekker tof!
Zijn er nog andere Sequencers in dit genre (misschien zelfs ANALOGE drumcomputers met een interne sequencer, als dat bestaat?)die goed zijn en ongeveer in dezelfde prijsklasse?
Danku!
Oliver

btw: Ik weet niet echt of ik dit in het juiste forum heb gezet...
 
Mijn Anyware Inseqt is deze week aangekomen. Twee analoge sequencers in een apparaat, waarvan een een Arp-cloon is.
 
Laatst gewijzigd:
Interessante thread dit. Ik ben er zelf nog niet uit wat voor mij nou het beste is.
Ik heb een redelijk forse modular met praktisch alleen Oakley modules erin.
Ik mis eigenlijk nog een step sequencer.
Een aantal zaken die me handig lijken:
1) zelfde formaat als de 5U hoge oakley modules (motm is dat geloof ik). Moet dus als module te gebruiken zijn.
2) 16 of 24 steps. Bij voorkeur ook te verdelen in 2 x 8 of 3 x 8 steps, zodat ik in feite kan schakelen tussen aparte step sequences. Nog mooier zou een sequencer met geheugen zijn.
3) Interne clock en externe sync mogelijkheden
4) direction switch
5) Meerdere sequences tegelijk laten lopen. Bij voorbeeld 2 of drie sequences tegelijk die allemaal een eigen osc aansturen.
6) Lengte van gate signaal te kiezen, zodat sommige noten wat langer kunnen klinken
7) Meerdere CV outputs per step. Op die manier kan ik niet alleen de pitch, maar ook meteen voor elke step bijvoorbeeld het filter aansturen.
8) quantitized en unquantitized outputs.

Ik geloof niet dat ik iets kan vinden wat aan al die eisen voldoet. Vooral mijn eerste punt maakt de keuze zeer beperkt. Ik heb ook geen zin om duizenden euro's te besteden aan een sequencer. Rond de 500/600 euro of zo vind ik wel genoeg eigenlijk.

Hoewel hij niet alles kan wat ik wil, zit ik aan deze te denken: http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/SEQ16_2006/SEQ16_2006.php
Daar zie je ook de modulaire variant meteen op een plaatje. Ziet er cool uit.
Heeft iemand ervaring met deze sequencer en kent iemand de voor/nadelen?
Iemand een beter idee voor een sequencer die aan mijn wensen lijstje voldoet?
 
@Renepela; Ik vind dat Moon Modular ook wel een boel erg mooie en interessante sequencer-achtige modules heeft; http://lunar-experience.com. Misschien zit er iets voor je bij?

Ik denk alleen dat je voor 500/600 niet ver komt, tenzij je misschien voor zelfbouw spul gaat (en veel sequencers zijn niet bepaald eenvoudig qua assemblage). Daarbij zijn frontplates en knoppen enz. natuurlijk ook niet gratis.
 
Ik ken 'm niet van zelf gebruiken, maar ik vind 'm wel ontzettend basic qua specs/functionaliteit (en daarbij ook nog oerlelijk, maar dat terzijde).
Wel goedkoop, ja. Maar dan is er nog wel meer.
Alleen als je referereert naar de vraag van Renepela, dan worden er best geavanceerdere functies gevraagd.
 
Ik zit te kijken naar de midibox sequencer. Is zelfbouw en dat vind ik juist leuk. IIk kan hem dan gefaseerd bouwen en kan de kosten dan een beetje spreiden.
Die midibox sequencer is erg fraai, maar moet uitgebreid worden met CV out's. Dat schijn gewoon te kunnen. Grootste uitdaging zit dan nog in het maken van een frontpaneel in het juiste formaat.

Hanz: Het probleem met die moon modular site is dat ik er eerlijk gezegd niet zo veel van begrijp. Welke modules heb ik nou nodig en wat doen ze precies. Bij die plaatjes staan wel beschrijvingen, maar het kost mij nogal wat moeite ze te vertalen naar duidelijke specs.
Ligt ongetwijfeld aan mijn gebrekkige kennis van de materie.
 
Midibox is erg leuk, van wat ik ervan heb gezien. Alleen is dat ook in 5U formaat?

Ik dacht eigenlijk dat deze module, de 569 aardig in de richting kwam van wat je zocht. Maar wel in de orde van 1200 euro.
Een dotcom 960 heb je natuurlijk ook al bekeken. Ik weet even niet hoeveel goedkoper die is, als je er alle utility modules bij neemt. Iets goedkoper, maar minder flexibel dacht ik.
 
Die midibox sid is zelfbouw, dus ik zou hem in theorie ook als 5U kunnen bouwen.
 
Die 569 module zou perfect zijn als ie ook nog geheugen had om de sequences in te bewaren.
 
Back
Top