Korg SQ-1 en wat vragen over modular

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje een behoorlijk uitgebreide Modular setup staan bestaande uit voornamelijk Oakley en Yusynth modules. Het enige wat nog mist is een sequencer. Nou wil ik die eigenlijk zelf bouwen, maar een Klee sequencer of de MFOS sequencer zijn complex om te bouwen door de lastige bedrading en bovendien loopt het aardig in de papieren.
Nou zag ik dat Korg een hele goedkope sequencer heeft, de SQ-1 en ik ben van plan er daar twee van te bestellen en in mijn modular in te bouwen. Dus twee SQ-1's achter een 5U bij 5U frontpaneel.

Ik heb echter een paar vraagjes en ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft.
Allereerst geeft mijn modular als spanningen 0V, +15V en -15V als ik me niet vergis. De SQ-1's kunnen aangesloten via USB en hebben dus 5V nodig.
Kan ik daar dit voor gebruiken: 6V - 24V naar 5V DC-DC StepDown Charger Power Module Dual USB ?
Hoe sluit ik dat dan aan?
15V op de + en de 0V op de min?

Ik heb gelezen en gezien dat de SQ-1 gebruikt kan worden als 2x8 stepsequencer of 1 x 16. Nou wil ik er twee kopen en ik vroeg me af of ik dan ook 1 x 32 kan maken? Dus na het voltooien van de eerste 16 steps van de ene sequencer de volgende starten met nog 16 steps. Kan dit en zo ja, hoe? Kan ik op de een of andere manier dus de volgende sequencer triggeren als de eerste is afgelopen?

Tot slot nog een vraag of het mogelijk is een sequence te transposen via mijn toetsenbord. Dus de toonhoogte van de hele sequence te veranderen als ik een andere toets indruk. In feite moet ik denk dan de CV die uit de sequencer komt verhogen of verlagen, via mijn klavier. Maar hoe doe ik dat?

Vast een paar beginnersvragen, maar ik kan zo 1 2 3 het antwoord niet vinden.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
1 de usb gebruik ik als powerinput , gewoon via een telefoonadapter want de sq1 gebruikt anders teveel batterijen.
( er zijn inbouwsetjes available waarmee hij met eurorackstekker kan worden ingebouwd )

2 hij heeft geen lastnote/end trigger out dus meer dan 16 stappen krijg je er niet uit . Kan wel syncen dus meerdere parallel 16 step seq maken met meerdere sq1’s
( kan wel bv met behringer 184 seq maar die heeft weer geen quantize functie )
3 Dat transposen kan je op het ontvangen apparaat instellen , dus op je modules bv door gewoon de cv van de sq1 te mixen met een control spanning bv bender of kb
 
Met clock (kan gewoon een square wave lfo zijn), een clock divider en een sequential switch zou je een langere sequence kunnen maken. Je laat de switch bepalen welke sequencer een clock krijgt en met de clock divider bepaal je per hoeveel pulses er van sequencer wordt gewisseld.
 
Je kan transponeren door het gebruik van een Precision adder. Ook héél gaaf om met de ene sq1 de andere te transponeren. Ik heb er 4 en een redelijk uitgebreid modulair systeem. Ik vind ze ook erg leuk werken als alternatief toetsenbord. Zou ze daarom persoonlijk niet inbouwen
 
Back
Top