Vraagje over Gate out Korg SQ-1 en MFOS experimenterboard

funzel

Gebruiker'
Lid sinds
10 februari 2008
Berichten
218
Locatie
Maastricht
Gister heb ik mijn MFOS experimenter board afgemaakt en functioneert zoals hij moet functioneren. De VCO's zijn niet getuned maar toch lijkt het me leuk om er een step sequencer aan te hangen. Nu weet ik dat daarvoor +5 volt voldoet als CV in. Maar voor de gate in heb ik rond de +12 Volt nodig.

Ray schrijft hierover:

If it is desired to gate the AREG externally via X56 you must apply a pulse or step to X56 whose amplitude is close to +V of the power supply (die is +12 Volt). The LFO can be used as a source of repeat gates as explained on the LFO page regarding circuit points X68 and X69.

Op de site van korg vindt ik dat het Gate out voltage op +10 Volt zit.

Nu is de vraag of dit net voldoende is te triggeren? Het is een verschil van twee Volt. Heeft iemand hier ervaring mee of advies. Die Korg SQ-1 is te krijgen voor een mooie prijs waardoor ik die niet zelfbouw. Maar zonder die gates is het niet zo interessant of moet ik een booster maken.

Bedankt voor de reacties!
 
Volgens mij zijn 10V triggers erg gebruikelijk en geef ik je dus een goede kans dat het gewoon gaat werken. In andere gevallen is een aanpassing aan je MFOS bordje een goede oefening lijkt me.
 
+10V triggers zijn niet normaal/standaard. Het is een oude norm uit den beginne. Net zoals de S-trigger.

V-trigger op +5V is de meest verspreide standaard waarbij 3V3 voldoende is om een +5V trigger/gate input te activereren. De V-trigger inputs waarbij een transistor in de inputlijn zit, tiggeren al bij 1V.
 
Back
Top