Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Die alesis lijkt idd interessant voor weinig geld. Is hetgeen je ingespeeld hebt kwantiseerbaar?

Ja. Er zit zelfs een undo-functie op. Als je die sequencer alleen voor polyfone synths wilt gebruiken zou ik voor een MMT-8 gaan. Met een Midi naar CV/ gate-converter kun je dan evengoed een eventueel analoge monofone synth aansturen... tenzij je ook nog modulaire synths hebt want dan kun je beter wat anders zoeken.
 
Nee, heb (nog) geen modulaire synths. Midi-cv/gate heeft mijn mobius en had mijn superbassstation.. spijt dat ik hem weg heb gedaan, je ziet ze niet zo vaak voorbij komen.. dat even off-topic... Ik ga eens op zoek naar die alesis.
 
Nu kom ik tijdens mij zoektocht buiten de alesis de volgende apparaten tegen:
Akai ASQ 10
Korg SQD-1
Roland MC-50
Roland MC-80
MC500
Roland MSQ-700
Volgens mij hebben deze allemaal ook step mode (de alesis niet).
Dat is een optie die ik wel graag erop zou willen hebben.
Wat vinden jullie hiervan?
 
Laatst gewijzigd:
Misschien kan het topic aangepast worden naar "welke hardware sequencer moet ik nemen"
 
Hoy Mono-poly,
Helaas vergeten? :( maar je kan er niet om bij de bakken met midi.
De Manikin "SCHRITTMACHER":geslaagd: Absolute klasse sequencer:kroon:
karmaDRE:mega:
 
Misschien dat ik in de war ben met de Regelwerk, die gebruik ik de laatste tijd wat vaker om de analoogjes samen te laten zingen. deze laat het nootnummer wel zien.

Troost je, de Cwejman en de Maq zijn in een goed tehuis terechtgekomen. Niet te koud, niet te warm, droog en rookvrij. Zo nu en dan een aai over de knoppen. En nu ieder apart in een FSC-houten behuizing .

ik gebruik de regelwerk ook aleen maar eigenlijk as ...schetts blok ...en drum trigering


de maq is dus egt midi in en 3x cv gate uit te bedienen vanaf een pc sequencer

kan de regelwerk dat ook d8t niet ?:stupid
 
kalusi zoon mc50 /80 van roland die scoorje voor 50+ eu
volgens mij isdat watje wil
waren ....stand alone sequencer
soort van asq akai die is weer duurder


hands on control erop word duurder

had mam niet zoon poly sequencer doosje
:halleluja
 
Het gaat hier over hardware sequencers en niets anders. Niemand verder tips over bovengenoemde SEQUENCERS?

Eh nee. Maar wat bedoel je nou precies? Dat je per step dmv 3 knoppen een akkoord kan samenstellen? Of moet ie gewoon polyfoon steppen?

Ik heb een Waldorf Q rack en die kan akkorden steppen alleen moet je de akkorden dmv keyboard inspelen per step.

Een jx3p heeft ook zo'n steppert. Erg vet als je het mij vraagt.
 
Eh nee. Maar wat bedoel je nou precies? Dat je per step dmv 3 knoppen een akkoord kan samenstellen? Of moet ie gewoon polyfoon steppen?

Ik heb een Waldorf Q rack en die kan akkorden steppen alleen moet je de akkorden dmv keyboard inspelen per step.

Een jx3p heeft ook zo'n steppert. Erg vet als je het mij vraagt.

Zo'n polyfone steppert zoek ik ja.

Korg Poly800 heeft die ook.
 
Anyware Inseqt

Anyware Inseqt

ik had inderdaad gezien dat ze al vanaf 2006 ermee bezig zijn, ik heb filmpjes op youtube gezien ,zoek op happy knobbing 2008, toen zag ik inees wat lampjes voorbij schieten in een patroon met wat stilzetten en googlen kwam ik op de Inseqt, ziet er kwa looks en specs wel top uit, die semtex xl trouwens ook wel 8~
Het duurde even, maar ik kreeg contact. Die verdoemde spamfilters ook!!! De wachttijd is 3 tot 5 maanden, maar ik heb er een besteld. Thomas Welsch gaat nog een laatste serie bouwen. Hij beweerde de afgelopen twee jaar een zeer moelijke tijd te hebben gehad. Zeker is dat hij alles in zijn vrije tijd doet en dan moet je als klant geduld kunnen opbrengen. De Inseqt kost 1.700 euro. Dat is meer dan mijn SemTex, maar die is dan ook 3 eenheden kleiner en heeft dus minder onderdelen. Hierbij de "handleiding", die door een klant is gemaakt. In ieder geval goed voor een indruk.
 

Attachments

  • Anyware-inSEQt-Anleitung.pdf
    1,2 MB · Bekeken: 116
Back
Top