Welke analoge sequencer moet ik nemen?

volgens mij heeft monopoly de oberkorn gehad, of was dat alleen de rs200?!

doet de maq niet meer dan 5v? volgens mij kan je een synth heel makkelijk laten modden, zodat ie zich lekker laat aansturen door de maq16. en dat is toch wel een leuk ding met allerlei mogelijkheden, voor het geld.
haulshoven had en heeft er misschien nog 1 te koop. ik vond het te ver om af te halen en hij wilde niet versturen. maar voor jou ligt dat anders denk ik. (the price was right ;) )
 
Beste lennox

Ik gebruik de de Maq 16/32 een analoog midi sequencer die zowel analoog als midisynths kan aansturen een te gek apparaat, ontwikkeld in samenwerking van kraftwerk.
Even bij doepfer kijken wel duur maar is het waard.
veel succes Ben
 
Beste lennox

Ik gebruik de de Maq 16/32 een analoog midi sequencer die zowel analoog als midisynths kan aansturen een te gek apparaat, ontwikkeld in samenwerking van kraftwerk.
Even bij doepfer kijken wel duur maar is het waard.
veel succes Ben

Maar Ben het is net zo als Leo zegt die geeft 5V signalen en de Moog heeft 10V nodig....

quote van Doepfer site:

CV outputs: 1V/Octave (0...+5V)
Gate outputs: 0/+10V (voltage trigger, not switched-trigger, modification for switched-trigger upon request)
 
Nou lijkt me vreemd want ik stuur mijn moog voyager er ook mee hoor.
Zowel midi als analoog
Groet Ben
 
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit voor verrassingen ben komen te staan, maar daarbij moet ik zeggen dat ik de moogs vaak van s-trig naar v-gate liet modificeren en het zou zomaar kunnen dat de elektronica-held die dat voor me doet er meteen voor zorgde dat 5v voldoende zou zijn. er staat me vaag iets bij dat de v-gate van de sonic6 bv wel wat aangepast moet worden om blij te zijn met de maq16.
maar goed, dat zijn kleine, zeer doenbare of betaalbare ingrepen die de keus voor de combi maq16 - moog niet in de weg zou moeten staan.
 
Ja oke maar het gaat hier om een oude Prodigy, geen Voyager.

niet zomaar een moog ,..maar een dual ..M :doei::doei: G ... met 2x cv gate ...hadden de oudere niet eens en cv in voort filter :engel::{:{:{

one of mega 4 osc moogie
 
top allemaal, ik ga eens kijken naar die mAq, ik zag ook van Infection Music een product de Zeit

linkje: hier bij synthshop

zal wel prijzig zijn denk ik
yo volgens mij hebbie ...:engel:cash ....genoeg ,
toenk je zag wegryden in je a8...:D
vast wel voor deze ;
zeit is t duurste ..byna denkik datje kan kopuh:{

de mv van je is toch ook sequencer
je wil een analoge [style ] sequencer
dus draaiknoppen,....met bv midi uit/ cv gate uit
 
yo volgens mij hebbie ...:engel:cash ....genoeg ,
toenk je zag wegryden in je a8...:D
vast wel voor deze ;
zeit is t duurste ..byna denkik datje kan kopuh:{

de mv van je is toch ook sequencer
je wil een analoge [style ] sequencer
dus draaiknoppen,....met bv midi uit/ cv gate uit

in mijn a8 :D:D:D:D:D:D

ik denk dat het of de MAQ of Oberkorn wordt, die Oberkorn heeft wel 10volt al standaard. Ik zal nog even vragen hoe dat zit om de Moogs te modden naar een ander voltage
 
top allemaal, ik ga eens kijken naar die mAq, ik zag ook van Infection Music een product de Zeit

linkje: hier bij synthshop

zal wel prijzig zijn denk ik

luxe ; http://uk.youtube.com/watch?v=mz6ygRuBqJU

octopus ; same brand ; http://uk.youtube.com/watch?v=RzpLp0VNEkE&feature=related


kijk bv 2x een mcv 1 van doepfer 80 eu t stuk
en dan bv dat schalingetje erby doen [kost byna niks ...5 -10 volt trig. ]
hebbie de moogs aan stuurbaar

dan eens kijken naar wat voor sequencer wilje ,...is belangrijk want dit word ...de toekomst voor je rest van je muziek ,..
de p3 colin frasier is egt rockie ,..mooi en goed bruikbaar :dj:

http://www.sequentix.com/
kwam een nieuwe versie ,..geloofk en ze zijn nieuw goedkoper as 2nd handsss. ???:okdan:
 

Attachments

  • p3s2.gif
    p3s2.gif
    115,4 KB · Bekeken: 81
in mijn a8 :D:D:D:D:D:D

ik denk dat het of de MAQ of Oberkorn wordt, die Oberkorn heeft wel 10volt al standaard. Ik zal nog even vragen hoe dat zit om de Moogs te modden naar een ander voltage

wouw/ mathijs blom vragen opt forum hiero
hun weten / hebben veeel ervaring met div en ombouw
dus van je synth een draq queen maken ...
[zijn hele hebben me een keertje schema gestuurd mbt de 5-10 v trig mod. ]
uit mn hoofd ist een simple tor [= transistor ] met een diode en capie en dan wordst de 5 volt 10 volt en de trigger reen duidelijke puls

op de een of andere manier heb k nooit dieter gemaild
maar die zegt op zn doepfer website dat r mods mogelijk zijn datje bv de maq / regelwerk die ik heb , kan modden zodat bv een uitgang hz/ v / moog protocol wordt
tis allemaal niet soo moeilijk
je ruineert mn zaterdag ...gast met je moog vraguhhhhh:biertje:
mn bier smaakt nie meer
en ...na doe graag na uhh slag dinges ...service
knoppie ligt klaar en pas lijmen as t front er weer zit


waje ook nog kan doen ; is de ouwe eig. mmartijn .... bellen vragen ofze snel ff die gate upgrade kunnen doen ,..
snaptie wel ,.....heeftt tog nie soo druk ,
asjezegt dat t vanmij is ...istie maandag klaar :D
 
je ruineert mn zaterdag ...gast met je moog vraguhhhhh:biertje:
mn bier smaakt nie meer
en ...na doe graag na uhh slag dinges ...service


waje ook nog kan doen ; is de ouwe eig. mmartijn .... bellen vragen ofze snel ff die gate upgrade kunnen doen ,..
snaptie wel ,.....heeftt tog nie soo druk ,
asjezegt dat t vanmij is ...istie maandag klaar :D

Das goed om te weten Ron....die kaart speel ik dan ook mocht er wat kapot gaan wat ikzelf niet kan fixen:okdan::D:engel:
En al in middag aan het bier??? zuiplap:halleluja
 
Das goed om te weten Ron....die kaart speel ik dan ook mocht er wat kapot gaan wat ikzelf niet kan fixen:okdan::D:engel:
En al in middag aan het bier??? zuiplap:halleluja

kwee nie hoelaat t is in ,..tuckerland kheb geten ...en byna al gedronken ,..
:engel:
maar lijkt me een werelds idee bv een maq stlie sequencer ...in mn ...boehoe ,...:bekdicht: ouwe moog bouwen

heeft tog een wat dikkere uitstraling dan bv een doepfer mini style setjje ,..waar je piano fingers voor moet hebben omte kunne tweaken ,..

@ dendie ,..
hoeje dr110
synctie mods erop
= een egt potentiel bakkie
hebter nog een met kapotte diode brug snel fixxen ,..modden

so heb analord @fx twin ,...12 singles gedownload ben ff luisterun :okdan:,...dikkkkkkkkkkk
 
wouw/ mathijs blom vragen opt forum hiero
hun weten / hebben veeel ervaring met div en ombouw
dus van je synth een draq queen maken ...
[zijn hele hebben me een keertje schema gestuurd mbt de 5-10 v trig mod. ]
uit mn hoofd ist een simple tor [= transistor ] met een diode en capie en dan wordst de 5 volt 10 volt en de trigger reen duidelijke puls

op de een of andere manier heb k nooit dieter gemaild
maar die zegt op zn doepfer website dat r mods mogelijk zijn datje bv de maq / regelwerk die ik heb , kan modden zodat bv een uitgang hz/ v / moog protocol wordt
tis allemaal niet soo moeilijk
je ruineert mn zaterdag ...gast met je moog vraguhhhhh:biertje:
mn bier smaakt nie meer
en ...na doe graag na uhh slag dinges ...service
knoppie ligt klaar en pas lijmen as t front er weer zit


waje ook nog kan doen ; is de ouwe eig. mmartijn .... bellen vragen ofze snel ff die gate upgrade kunnen doen ,..
snaptie wel ,.....heeftt tog nie soo druk ,
asjezegt dat t vanmij is ...istie maandag klaar :D


hahah ik neem zo nog een biertje dat analoge geweld ook altijd, ik heb vandaag mijn techneut gesproken, die is bekend met de prodigy, heeft er ook een midikit voor en heeft schema's voor de meeste mods liggen. Ligt nu aan mij om een mooie kast te maken :bekdicht: ik heb al een paar dagen eikenhout in huis laten aclimatiseren, zal nu toch wel op kamertemperatuur zijn

Ik wil hem in iedergeval zo modden dat elke unit zijn eigen midi heeft en cv, oja en ook dat je ze alle twee in sync kunt zetten en tegelijk kunt triggeren voor ultra vette 4 osc Moog:{ ik zit nog met die 4 wheels (pitch en modulation) aangezien beide een eigen hebben. Ik zat te denken om het toetsenbord ertussenuit te halen en ze in de kast bij te bouwen voor live tweakwerk aangezien de lfo's en filter op de modulatie zitten, is dit een idee of gekkenwerk omdat het ook anders kan?
 
ik was nog even aan het speuren en kwam deze tegen van anywhere systems INSEQT, ziet er goed uit, binnenkort leverbaar:

wat specs: This is a unique dual sequencer concept. The lower section is based on the concept of the Arp 1601 with 2×8 or 1×16 steps, the upper section is a unit with 2×16 steps.
The machine provides a lot of additional modular components:LFOs, Gate Delay, VCA, Slew Limiter, Sample&Hold, Clock Divider,Logic Modules and more.

On the right hand there is a big input/output section with nearly 100 jacks. This gives you access to all functions of the system. Besides the standard outs for CV and gate, you can control the clocks frequency and duty cycle, use dividers for different clock ratios, control the sequencers transport (start, stop, step) and quantize the control voltages. In order to allow complex patches there are multiples and logic circuits (AND, OR, XOR, NAND). A lot of connections are pre-patched and can be overwritten by a manual link.



Inseqt_Front_l.jpg


link met youtube voorbeelden
 
Back
Top