2 beeldschermen?

Origineel geplaatst door Raph
Welke videokaart is volgens jullie het beste aan te raden met 2 19'' tft schermpjes voor rond de 200Euries? Hij word alleen voor muziek maken gebruikt.

Club 3D Radeon X1300 Pro 256MB
 
Origineel geplaatst door cns
Club 3D Radeon X1300 Pro 256MB
Die lijkt inderdaad nog beter, dual DVI én goedkoper. :okdan:

Ligt er overigens wel aan of de vraagsteller een AGP of PCI-express slot heeft...
 
Origineel geplaatst door Opa Bokma

En over dat slot. De bovenste op je moederbord is meestal slot AGP of PCI-express. Die daar onder zijn allemaal PCI sloten (of in hele nieuwe computers PCI-X). Ik heb het gevoel dat je een AGP kaart in een PCI slot probeert te stoppen. Leg anders eerst uit in welk slot je die kaart probeert te stoppen.

het is een ati radeon 9250 128mb. die wil ik dus in een langer pci-slot doen. de bovenste slot???
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
het is een ati radeon 9250 128mb. die wil ik dus in een langer pci-slot doen. de bovenste slot???

yep dit is altijd de bovenste en t.o.v. de andere slots dus langer! gewoon erin doen!
 
Origineel geplaatst door Raph
Hmm ik heb een AGP slot...die kaart gaat dus niet.

:erm: damn is een goede kaart qua prijs!
 
Origineel geplaatst door Raph
Hmm ik heb een AGP slot...die kaart gaat dus niet.

misschien is dit wat? is wel iets duurder geloof ik, maar hij is wel ok een maatje van me heeft deze!

Matrox Millennium P650 2x DVI
 
Ik herinnerde me plots nog een goed punt van Matrox drivers i.v.m. dual screen: de meeste kaarten die ik ken, zijn in staat om de twee beeldschermen te 'versmelten' tot één groot oppervlak. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat je startbalk over de twee schermen wordt uitgerekt. Handig!

Tegenwoordig gebruik ik een geforce 6600GT met een Zalman cooler erop. Toen ik nog World of Warcraft speelde was ik blij dat ik deze had! Een Matrox zou in WOW een verdomd slecht figuur geslagen hebben... Als gamen je echter niks zegt, of als je daar een andere pc of een spelcomputer voor hebt, dan denk ik dat je best voor een Matrox kan kiezen. De naam Matrox is een oude bekende in professionele kringen allerhand, en die reputatie hebben ze volgens mij wel verdiend.

DVI (Digital Video Interface) aansluitingen en kabels zijn trouwens goedkoper en beter, omdat de D/A conversie van het videosignaal pas in de monitor gebeurt. Digitaal signaal heeft veel minder last van electromagnetische storingen dan een analoog (VGA) signaal, en het zou daarom geschikter zijn voor resoluties groter dan 1280x1024.
 
Origineel geplaatst door Raph
Deze leek mij ook erg interesant! Als dr geen andere opties zijn dan denk ik dat ik deze haal.

Let op: Matrox kaarten hebben hardwarefouten die in software verholpen worden, op dusdanige wijze dat het onmogelijk is om Linux drivers te schrijven, wat bij andere kaarten wel prima lukt!

Ik zelf heb daarom een beetje vragen bij de kwaliteit van Matrox, niet qua 2D, maar wel qua stabiliteit en prijs/kwaliteit verhoudingen.
 
Brrr... Matrox videokaarten, een paar generaties geleden niets dan driver ellende mee gehad, vooral 3D ondersteuning, toenmalig. Veel valse beloften, onduidelijk gedoe... dat zegt trouwens meer over de firma, dus vandaar dat ik het me nog herinner. Never again! :(

Sinds ze links en rechts om hun oren werden/worden geslagen door ATI en nVidia hebben ze bij Matrox het consumer videokaarten bijltje er maar bij neer gegooid, ze zijn er bijna failliet op gegaan... is dus 'n gelopen race...
En ja, voor 2D only is het aardig, maar wie wil er nou 2D only? :P

Maar serieus, die verhalen over image quality snap ik nooit zo heel erg goed. Misschien nog belangrijk in de oertijd, maar met een DVI connectie heb je altijd gestoken beeld.
En ATI en nVidia hebben dan tenminste fatsoenlijke (driver) support etc. , technisch up to date, prima betaalbaar etc.

Dat DVI goedkoper is, is misschien technisch wel zo, maar in de praktijk moet je nog altijd meer betalen voor een LCD monitor met DVI dan voor eentje met DSUB. Erg jammer, want die extra conversieslag is overbodig en levert zichtbare verslechtering van je beeld op hogere resoluties.
 
Origineel geplaatst door Eclectus
Ik herinnerde me plots nog een goed punt van Matrox drivers i.v.m. dual screen: de meeste kaarten die ik ken, zijn in staat om de twee beeldschermen te 'versmelten' tot één groot oppervlak. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat je startbalk over de twee schermen wordt uitgerekt. Handig!

...
Dat kan je Nvidia kaartje ook hoor. Sterker nog, je kan in je nView config kiezen tussen een horizotal en vertical span. nView voegt hier nog wat handige functies aan toe dat je een applicatie ook kan maximaliseren naar één monitor, ipv. de hele desktop. Maar persoonlijk ik vind Dualview in combinatie met Ultramon veel handiger...

En hanz heeft gelijk wat de beeldkwaliteit van Matrox. De superieure Ramdac's van Matrox zijn niet van toepassing als je DVI gebruikt. :)
 
Origineel geplaatst door Eclectus
Cool, dat zou ik ook wel willen doen. Hoe doe je dat?



gewoon bij de gamma matzwart spuitbusjes kopen .echt matzwart anders gaat tie glimen en das niet mooi.
dan plak je precies met schilderstape (tape wat je in de studio op een mixer plakt bij je kanalen) en een stuk papier
je glas af.en strak langs de randen anders krij je verf op je scherm..

spuiten maar......... een paar laagjes na elkaar
 
Origineel geplaatst door Opa Bokma
Dat kan je Nvidia kaartje ook hoor. Sterker nog, je kan in je nView config kiezen tussen een horizotal en vertical span. nView voegt hier nog wat handige functies aan toe dat je een applicatie ook kan maximaliseren naar één monitor, ipv. de hele desktop. Maar persoonlijk ik vind Dualview in combinatie met Ultramon veel handiger...

ATI Hydraview doet dat ook probleemloos.

Mijn kaart is trouwens 64mb en ik kan probleemloos op 2 schermen werken hoor. Ook op 1 scherm gamen (Morrowind) terwijl op een ander scherm applicaties draaien is geen probleem. je hebt dus geen 128mb kaart nodig!
200 euro voor alleen maar dualscreen lijkt mij dan ook veel. Een tweedehands geforce kaart van 3 tientjes is ook prima
 
Ik werk nu ook dual screen en ik kreeg in een keer het volgende idee:
Is het mogelijk om 2 muizen op een computer aan te sluiten waarbij je ook nog 2 pointers op je beeldscherm krijgt???


Lijkt me echt tof, als je er handig in wordt kan je 2x zo snel werken.
 
Back
Top