2 beeldschermen?

Origineel geplaatst door The Unholy
En nu is mij aangeraden de Matrox G-550 Dualhead van 32 mb te kopen, ook omdat deze zijn eigen processor heeft, iemand ervaring met deze kaart?

Ik heb deze kaart een drietal jaar gebruikt. Ik heb nog steeds niks gevonden wat een even mooi beeld produceert. Is uiterst geschikt voor alle 2D toepassingen, fotobewerking, sequencen, film kijken, noem maar op. Maarrr ga er niet mee gamen. Dan stoot je op bugs in de drivers, en een kaarttemperatuur van +65 °C...
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ik heb ook 2 crt waren oerlelijk geel veschoten.... ik heb ze matzwart gespoten
Cool, dat zou ik ook wel willen doen. Hoe doe je dat?

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
alleen hoe kan ik het beste het magnetisme tegen gaan
Je koopt een paar 'magnetically shielded' studiomonitors. Dan hebben je CRT's er in principe geen last meer van. Als je geen 'magnetically shielded' studiomonitors hebt, moet je volgens mij op zoek naar een ander paar.
 
Origineel geplaatst door Eclectus
Ik heb deze kaart een drietal jaar gebruikt. Ik heb nog steeds niks gevonden wat een even mooi beeld produceert. Is uiterst geschikt voor alle 2D toepassingen, fotobewerking, sequencen, film kijken, noem maar op. Maarrr ga er niet mee gamen. Dan stoot je op bugs in de drivers, en een kaarttemperatuur van +65 °C...

Oke dankjewel. Gamen was ik ook niet echt van plan, daar heb ik een Playstation voor...
 
Er slingeren hier nog twee 21" CRT schermen rond, ik denk dat ik ze maar eens voorzichtig ga proberen te confisqueren.
 
Origineel geplaatst door gremlin23
Misschien domme vraag;), maar zitten deze kaarten in dezelfde pc of in twee verschillende pc's?
Vragen zijn nooit dom, toch? ;)

Deze kaarten zitten samen in één pc. Die 6600 in het PCI Express slot (maar dat zou ook AGP kunnen zijn) en die FX5200 in een PCI slot. In theorie kan je dus net zoveel van die PCI kaarten plaatsen als je vrije PCI slots hebt.
 
Dat kan alleen als je pci-express hebt toch?

eclectus, monitors koop je toch op het geluid dat ze produceren? niet om het feit of ze nou afgeschermd zijn of niet. Maar crt's kunnen ook elkaar beïnvloeden met hun eigen magnetisch veld, als je er meerdere gebruikt.
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Dat kan alleen als je pci-express hebt toch?
Nee hoor, die tweede is een gewone PCI kaart, geen PCI express. Die eerste zou ook gewoon een AGP kunnen zijn.
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Oke dankjewel. Gamen was ik ook niet echt van plan, daar heb ik een Playstation voor...

Volgens mijn nooit zo bescheiden mening: gezien de prijs van de dualheadkaarten tegenwoordig en ATi en nVidia die tegenwoordig allebei striktere eisen stellen aan de combfilters op de kaarten zou ik me geen oude Matrox meer uitkiezen maar gewoon een leuk dualheadkaartje van een fatsoenlijk merk. Als beeld echt een issue is heb je aan DVI op je monitor en grafische kaart meer, denk ik.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Volgens mijn nooit zo bescheiden mening: gezien de prijs van de dualheadkaarten tegenwoordig en ATi en nVidia die tegenwoordig allebei striktere eisen stellen aan de combfilters op de kaarten zou ik me geen oude Matrox meer uitkiezen maar gewoon een leuk dualheadkaartje van een fatsoenlijk merk. Als beeld echt een issue is heb je aan DVI op je monitor en grafische kaart meer, denk ik.

Oke, maar wat is DVI? En wat is dan wel een fatsoenlijk merk?
 
Origineel geplaatst door Opa Bokma
Nee hoor, die tweede is een gewone PCI kaart, geen PCI express. Die eerste zou ook gewoon een AGP kunnen zijn.

:okdan: ok!

Oke, maar wat is DVI? En wat is dan wel een fatsoenlijk merk?

DVI is een digitale aansluiting voor je scherm, dit moet een beter beeld geven dan RGB (analoog). ik heb er zelf geen ervaring mee dus of het echt zoveel beter is kan ik je niet vertellen.

De meeste geforce en radeon kaarten hebben tegenwoordig wel meerdere uitgangen. Zelf gebruik ik een Radeon9000PRO uit 2001 om mijn 2 schermen tegelijk te kunnen gebruiken. Voor de nieuwste games (Oblivion bijvoorbeeld) is deze kaart niet meer geschikt, maar het was eens het topmodel van ATI en het is dus wel een kaart die nog prima bruikbaar is.
 
Om daar even op aan te sluiten. De chipset maakt niet veel uit. Sommige zijn iets sneller (maar duurder) en andersom. Mijn voorkeur gaat naar Nvidia omdat de drivers wat stabieler zijn (maar vooral Nview werkt beter dan Hydraview). Daarbij hebben de Nvidia kaarten vaker een dual_DVI optie, mocht je dat belangrijk vinden dan.

Het merk maakt feitelijk niet zo veel uit. Het zijn vaak kant en klare videokaarten waar gewoon een andere stikker op plakken. Ik heb twee XFX kaarten (da's het merk dus), daar zitten die Nvidia 6600GT en Nvidia FX5200 chips op dus. Het is een goedkoop merk, het enige waar je dit aan merkt is de cooler die erop zit. Die maken uit de doos al herrie en gaan snel kapot. Deze heb ik bij aanschaf meteen vervangen door een VGA cooler van Zalman (http://www.zalman.co.kr/). Deze zijn oer-degelijk en je hoort ze totaal niet, wel zo lekker als je muziek maakt! :P
 
Wat Opa Bokma zegt; ik heb zelf een Radeon 9500 en die heb ik achteraf "gemod" (groot woord) met een koelblok, heatpipe en betere ventilator. De kit kostte maar 15 euro op de HCC. Scheelt een hoop met hitte en ruis. Niet dat ik de kaart vaak in 3d-mode gebruik (ik speel helemaal geen spellen meer op de PC) maar zo'n kleine ventilator moet het hardste draaien en gaat daardoor ook als eerste piepen.

Zelf vond ik ATi's dualview prettiger werken dan nView, maar dat kan ook aan de klanten van de helpdesk liggen die niet wisten waar ze moesten kijken als ik 't probeerde uit te leggen ;).
 
2 vragen

ik heb een videokaart en die past niet in het (langere dan de andere) pci slot.
ik dacht pci is pci????

op mijn huidige videokaart zitten wel 2 uitgangen een dvi en een analoogje. kan ik dan 2 schermen gebruiken?
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
ik heb een videokaart en die past niet in het (langere dan de andere) pci slot.
ik dacht pci is pci????
Zeker dat die videokaart PCI is? Of PCI-X of PCI-Express?
op mijn huidige videokaart zitten wel 2 uitgangen een dvi en een analoogje. kan ik dan 2 schermen gebruiken?
Ja. Er zijn tussenstukjes die van DVI > 15-pins VGA gaan; die heb ik tenminste bij mijn videokaart er voor nop bij gekregen en anders zijn ze ook bij elke computerhandel te bestellen, denk ik.
 
Hey Yoozer, ik heb idd zo'n verloopje.

Moet ik dan iets in windows veranderen zeker???

en punt 1 die video kaart is korter dan het slot waar ie in moet.
 
Welke videokaart is volgens jullie het beste aan te raden met 2 19'' tft schermpjes voor rond de 200Euries? Hij word alleen voor muziek maken gebruikt.
 
Dat die kaart korter is dat maakt niets uit, hij zal gewoon passen en als het goed is werken!

Je moet gewoon de software installeren die bij de kaart zit, het verloopje eropzetten en hub de 2e monitor aansluiten even juist configureren in het setup menu van je kaart en knallen maar!
 
Origineel geplaatst door cns
Dat die kaart korter is dat maakt niets uit, hij zal gewoon passen en als het goed is werken!

Je moet gewoon de software installeren die bij de kaart zit, het verloopje eropzetten en hub de 2e monitor aansluiten even juist configureren in het setup menu van je kaart en knallen maar!

ow? ik ga het eens proberen dan. thanx!
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Hey Yoozer, ik heb idd zo'n verloopje.

Moet ik dan iets in windows veranderen zeker???

en punt 1 die video kaart is korter dan het slot waar ie in moet.
Als allebei die kaarten goed geinstalleerd staan dan kan je in: Control Panel > Display Properties > Settings een tweede (of 3e) scherm staan. Als je hier dat scherm selecteerd en vervolgens "Extend my Windows Desktop onto this monitor" aanvinkt dan werkt die tweede ook.

En over dat slot. De bovenste op je moederbord is meestal slot AGP of PCI-express. Die daar onder zijn allemaal PCI sloten (of in hele nieuwe computers PCI-X). Ik heb het gevoel dat je een AGP kaart in een PCI slot probeert te stoppen. Leg anders eerst uit in welk slot je die kaart probeert te stoppen.
 
Origineel geplaatst door Raph
Welke videokaart is volgens jullie het beste aan te raden met 2 19'' tft schermpjes voor rond de 200Euries? Hij word alleen voor muziek maken gebruikt.
Wil je ze analoog of digitaal aansluiten? Als het analoog is heb je geen 200 euro nodig. Kijk eens naar een FX5200 van Nvidia, probeer er dan een te vinden die passief gekoeld is (wel met koelblok, maar zonder fan dus).

Deze bijvoorbeeld:

http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=501345

Of bijvoorbeeld een Matrox, voor gewoon 2D werk zijn die prima en ze hebben een mooie beeldkwaliteit.

Kijk wel uit welke kaart je kiest. 32 MB is bijvoorbeeld (volgens mij) te weinig voor twee schermen die beide op 1280x1024 draaien. Volgens mij moet je dan minimaal 128 MB videogeheugen hebben.
 
Back
Top