2 beeldschermen?

Origineel geplaatst door MokuM

Mja, dat is wel zo ja... maar waarom moet je met je handen aan t beeldscherm zitten? Heije een tutschskrien? :dubbel:
Nee, maar werk met een zogenaamde muis , een apparaat waarmee je je handbeweging omzet in een coordinaat op het scherm :P

Ik vond dat heen en weer muizen niet echt lekker voor de polsjes.
En ik kwam erachter dat ik eigenlijk nooit tegelijk op beide keek.
Maar dit alles heeft natuurlijk veel te maken met je manier van werken en host.
 
Om me verder niet in de discussie te mengen maar gewoon te antwoorden op de vraag:

Ik heb nu een jaar of wat twee schermen en IK KAN NIET MEER ZONDER!!! Oooooh... wat is het toch fijn werken! Eerlijk waar, het is iedere cent waard.
 
Origineel geplaatst door Ferric
Om me verder niet in de discussie te mengen maar gewoon te antwoorden op de vraag:

Ik heb nu een jaar of wat twee schermen en IK KAN NIET MEER ZONDER!!! Oooooh... wat is het toch fijn werken! Eerlijk waar, het is iedere cent waard.

Idem, al anderhalf jaar tevreden gebruiker en als mn videokaart een 3de TFT aankon had ik er al 3 :D
 
Ik werk ook met 2* 17" dus 2* 1280x1024, maar eigenlijk nog te weinig plaats.
Wat Geitenbreier zegt, klopt wel, je bent op een gegeven moment erg fanatiek bezig om je muis helemaal van links naar rechts te krijgen, je nek draait even fanatiek mee.

Nu moet ik zelf zeggen, ik heb mijn schermen op ongeveer 85-90 cm van me af staan, dat conpenseert het nekgedraai al een beetje. (en ja, ik heb blijkbaar uitstekende ogen ;) ).

Maar een derde scherm zou niet misselijk zijn.

Om over het 30" of groter terug te komen, de meeste grote schermen gaan niet boven een resolutie van 1366*768 (Voor de HD standaard 720) of in de nog wat duurdere klasses 1920*1080 (1080 standaard).

je moet wel heel diep in de buidel tasten om hogere resoluties te krijgen op een > 30" scherm.
 
Origineel geplaatst door Division
Idem, al anderhalf jaar tevreden gebruiker en als mn videokaart een 3de TFT aankon had ik er al 3 :D

Matrox TripleHead2Go?

matrox2.jpg


http://www.matrox.com/graphics/offhome/th2go/home.cfm
 
ahoi

ahoi

Origineel geplaatst door richard2000
Ik had beter me bek kunnen houden, gisteravond is een beeldschermkaart naar de eeuwige jachtvelden verhuist :( :confused: , of brengt deze topic ongeluk ofzo, meer mensen met plotseling kapotte kaarten :duivels:

Sorry 8) Ik ben deze topic begonnen :geslaagd:
 
Ik heb hier zelf twee 19" TFT's op m'n bureau staan, en ik wil gewoon niet anders meer. Ook als je niet muziek aan het maken bent is het lekker makkelijk, e-mail programma links, browsertje rechts. Het is zelfs zo erg bij mij dat als ik achter een computer zit met 1 scherm, dat ik gewoon de neiging heb om vensters naar het (niet bestaande dus) tweede scherm te slepen...

Als er een derde bij kon op m'n plank dan had ik 'em waarschijnlijk al gekocht :D
 
Origineel geplaatst door richard2000
Rechts klikken en always on top aanvinken, kan je vst en menger neerzetten waar je wil;)

Perfect hoor 2 schermen, 2x 17' hier en kan niet meer zonder.

Mooi, ga ik gelijk proberen straks thuis!

Overigens doe ik nagenoeg niets met audio, dus ik hou het arrangement meestal links of hemelsbreed achterlangs, en dan een part rechts.
 
ik gebruik al 10 jaar dezelfde 15" crt monitor... ik hou het graag straat
 
Re: 2 beeldschermen?

Origineel geplaatst door Faitman
Hallo,

Heeft er iemand ervaring bij het gebruiken van 2 beeldschermen tegelijk?

Handig of prefereer je eigenlijk toch 1 groot breedbeeldscherm?

Groeten,

Fred.


superhandig om er twee te hebben, ik kan werkelijk niet meer zonder, of beter gezegd ik zou niet meer zonder willen :D

vooral handig als je bv met cubase werkt en in 1 scherm je mixer open hebt staan of plug in

of cubase en Synthforum op de ander 8D
 
Ik heb momenteel 1 17"TFT en ben al aan het sparen voor een 2e monitor. Vroeger ooit ook eventjes gebruik gemaakt van zo'n setup en ik vond het geweldig! Helaas was die 2e monitor slechts eventjes in bruikleen.

Ik heb 2x PCIe x16 sloten en zou in theorie dus 2x videokaart met 2x dvi kunnen kopen en dan 4 monitoren aansluiten... hehe.. beetje overkill denk ik, en wat te duur. ;)
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Dit is dus niet waar. Tft schermen kunnen op meerdere resoluties werken, maar hebben 1 optimale resolutie, namelijk degene die overeenkomt met het fysieke aantal pixels of het scherm. Dus en 24" scherm of andre breedbeeldformaat is weldegelijk relaxed voor audio bewerking. Zo heeft het 24" van Dell een resolutie van 1.920 x 1.200 pixels, jaja dat mooi even bijna 2 keer zo groot werkopperval als een 1024x768

Dell monitor

Ik gaf de 1024x768 als voorbeeld, een breedbeeld TFT gaat idd meer op dan een "vierkante", maar een 24" op 1920x1200 gaat toch net zoveel op als een 50" Beamer op 1920x1200, alleen t is groter (?)... Dat bedoelde ik eigenlijk...

;)
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
.... Zo heeft het 24" van Dell een resolutie van 1.920 x 1.200 pixels, jaja dat mooi even bijna 2 keer zo groot werkopperval als een 1024x768

Bijna drie keer zo groot zelfs (2.93 x om precies te zijn)
 
denk dat het wel duidelijk is.. maar ik kan ook niet zonder 2 schermen meer!!
al die vst's en je mixer.. veels te weinig ruimte..

4 schermen zou wel wat zijn... hmmm 2 computers 4 tft's een computer naar je mixer waar de andere en dan met een magische spreuk alles synchroon laten lopen.. en via de ander weer opnemen..
:D
 
Ik heb er ook 2

Voor sommige programma's heb je gewoon 2 scherm nodig 1 scherm voor de menutjes
en op het ander scherm je werk
 
Origineel geplaatst door lord_fornax

Wat Geitenbreier zegt, klopt wel, je bent op een gegeven moment erg fanatiek bezig om je muis helemaal van links naar rechts te krijgen, je nek draait even fanatiek mee.

Mijn muis gaat sneller van helemaal links naar helemaal rechts dan de gemiddelde persoon nodig heeft om van links naar rechts op 1 scherm te gaan. Mijn bureau ligt ook altijd vol zooi dus ik heb niet meer dan 5cm² bewegingsruimte voor mijn muis, hehehe. Supersnel ingestelde Logitech MX510 = heerlijkheid!
 
Net een 21" scherm gekocht

Net een 21" scherm gekocht

Ik heb net van een maat van me een 21" scherm kunnen kopen is kijken wat dat doen :)

Alleen jammer dat er dan nog zoon lel van kast er om heen zit.
 
Back
Top