VA kan toch meer?

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Heb ik me altijd al afgevragen.
Als je een VA hebt dat je als modulatiebronnen stepsequencers zou kunnen gebruiken ipv LFO's. En dan gesynced aan een globaal tempo (of niet).

Enige wat in de buurt komt is een globale stepsequencer die bijv CC's aan kan. Of gesyncte LFO's.

Maar zo moeilijk moet dat toch niet te maken zijn?
 
Je bedoelt zoals in de Dave Smith Evolver? En een stepsequencer in de Nord Modular?
 
Ik heb nog een MS2000 te koop als je bovenstaande wilt...:)
 
Heeft wat?

Meerdere routeerbare onafhankelijk werkende stepsequencers?
Clavia modulars is idd een goeie. (alleen ben ik niet zo kapot van Clavia sound, maar da's persoonlijk)
 
Ja,

MS2000 heeft 3 onafhankelijke step sequencers die je kan editten en naar hartelust los kan routen naar van alles..
BV :
1 doe je naar cutoff
2 doe je naar panning
3 doe je naar effect level

ik noem maar iets...
 
De evolver heeft 4 onafhankelijke sequencers, die je volledig vrij aan verschillende parameters kan toewijzen. Ook de lengte van iedere sequencer is ook onafhankelijk in te stellen.


owke, een evolver is niet volledig een VA, maar de sequencers zijn wel digitaal....;)
 
De korg radias heeft toch ook zo'n step sequencer?
 
Origineel geplaatst door fuse
Heeft wat?

Meerdere routeerbare onafhankelijk werkende stepsequencers?
Clavia modulars is idd een goeie. (alleen ben ik niet zo kapot van Clavia sound, maar da's persoonlijk)

De V-Synth heeft 4 onafhankelijke modulatie stepsequencers waarmee je zowat alle tweakable parameters kan aansturen.
Je kan 16 stappen vrij intekenen, of gewoon met de vinger een soort van golf tekenen en dan de synth een 'smooth' line laten berekenen. Heel gaaf hoor.
 
Hier heb je het schermpje daarvan:
 

Attachments

  • hh.jpg
    hh.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 41
Een quasimodo polymorph heeft ook 4 sequencers (voor elke synth part 1) met 4 rijen. Lekker TD achtige sequencen maken.
 
Kuch.....

Spectralis heeft er maar 32 CC-lines per track.......alleen nu nog niet in het OS dus daar heb je nu niks aan.
Maar mischien om in het achterhoofd te houden als je binnen kort wat nieuws wilt aanschaffen. Het nieuwe OS zit er aan te komen.
 
Met Albino 2 (ik weet niet of dat onder je definitie van VA valt) kan dit ook dus zo bijzonder is het niet. Heeft maar een enkele stepsequencer, maar volgens mij wel te routen naar verschillende destinations.
 
Origineel geplaatst door Septic
Kuch.....

Spectralis heeft er maar 32 CC-lines per track.......alleen nu nog niet in het OS dus daar heb je nu niks aan.
Maar mischien om in het achterhoofd te houden als je binnen kort wat nieuws wilt aanschaffen. Het nieuwe OS zit er aan te komen.

Het nieuwe OS zit er al heel lang aan te komen... komt helaas niet... waar zijn we nu: 0.97? Niet eens V1.0
 
Origineel geplaatst door klausito
Het nieuwe OS zit er al heel lang aan te komen... komt helaas niet... waar zijn we nu: 0.97? Niet eens V1.0

Dat komt omdat Joerg eerst zelf alle Hardware units bouwde en ook omdat de hele DSP code opnieuw moest worden geschreven als gevolg van diverse toevoegingen (Midi seq-out midi CC out etc), die ook mede door gebruikers zijn aangevraagd.

Inmiddels besteed hij het bouwen uit en concentreert ie zich nu volledig op het OS samen met zijn programmeur.
Ik geef toch dat het idd langer duurt dan verwacht.
 
Origineel geplaatst door virkaz
de an1x toch ook?

Daar zit ook een freeEG in waarmee je alle modulatiemogelijkheden kan tekenen voor het verloop van je patch. Daarmee moet je een heel eind kunnen komen :)
 
Waarschijnlijk gaan ze er bij de meeste VA's vanuit dat je complexe "modulaties" (handgetweakte sweeps, step-sequencer etc) mbv CC's opneemt in je sequencer programma. Een beetje sequencer heeft toch genoeg CC mogelijkheden om jouw VA aan te sturen als een stepsequencer?

(in cubase bijv. kan je toch de grid op 16e of 8e zetten en dan gewoon intekenen hoe je het wil hebben?)
 
Origineel geplaatst door Sander02
Waarschijnlijk gaan ze er bij de meeste VA's vanuit dat je complexe "modulaties" (handgetweakte sweeps, step-sequencer etc) mbv CC's opneemt in je sequencer programma. Een beetje sequencer heeft toch genoeg CC mogelijkheden om jouw VA aan te sturen als een stepsequencer?

(in cubase bijv. kan je toch de grid op 16e of 8e zetten en dan gewoon intekenen hoe je het wil hebben?)

Vooral handig bij live-gebruik.
 
Op een Roland jp8080 zit motion control waarmee je alle knob en slider bewegingen kan opnemen.
Zelf nooit gebruik tot nu toe maar ga het eens proberen nu ik alleen met hardware sequencing bezig ben.
Of bedoelen jullie dit helemaal niet, in dat geval vergeef me mijn (domme) bijdrage :D
 
Back
Top