Meest realistische vleugelklank ; welke synth/module?

Kurzweil PC-series

Kurzweil PC-series

Het begon met de PC88. Zeer goede klank, maar groot en 25 kg. Een vergelijkbare klank is die van de K2500 of zelfs nog beter de K2600 met de ingebouwde piano-rom. Kost wel wat.

Daarna de PC1 --> hetzelfde

Toen de PC2 --> hetzelfde

En tevens de rack-versie van de PC2
 
Origineel geplaatst door Nerve
Kurzweil Micropiano, echt heel goed...

Maar deze is misschien wel de beste optie.
Of een oude 1000PX module. Wel via Ebay, maar kosten daar geen duit meer. Voor onder de EUR 100 heb je er 1. Reken er EUR 40-50 aan verzending bij en klaar ben je.
 
Wanneer je de Fantom X keys koopt, heb je de mogelijkheid om je vleugelklep in verschillende standen te zetten.
Je kunt hem ook in een speciale piano-MODE zetten...

Weet niet of dit ook geld voor de module versions, krijg dit niet helder :confused:

Heb onlangs de yamaha ES getest. En ja... vind de piano denk ik mooier dan dan de roland.

Maar wanneer jij echt specief een steinway D wilt hebben wordt het moeilijk of zo'n bosendorfer 260...
die heeft roland, Yamaha niet zo echt...

Yamaha ES vind ik wel net wat lekkerder, helderder klinken in de c1 range en de hoogste registers. Vind Roland daar op't moment denk ik iets minder...

Dan moet je misschien aan de sample-cd's ??
 
waarom geen tweedehands yamaha a serie sampler en bijhorende cd roms ?
(is hertzelfde als in de motifserie
 
Origineel geplaatst door Bass
Neen moet hardware zijn, moet het mee kunnen nemen zegmaar!
GEM Promega 2 en Promega 3 zijn wel degelijk hardware. Het zijn echter geen synth's of module's, maar... stage piano's!

Als je een pianoklank zoekt die reageert op de manier waarop je speelt, kan ik je aanraden hier toch eens naar te kijken. Ik was in elk geval onmiddelijk verliefd, en twee jaar later ben ik dat nog steeds! Onderaan deze pagina: Promega 3 staan hoge kwaliteit audio demo's. Dan weet je meteen waarover het gaat. Een tip nog: de promega 2 is een stuk lichter, en vandaar beter geschikt voor je rug als je zou gaan optreden. Zegt het je iets?
 
kurzweil zou ik persoonlijk niet doen: veel te helder en scherp. Dat is echt niet zoals de lekkere donkere klank van een steinway, echt niet.
 
GT1

GT1

Ik ga in ieder geval voor de Yamaha GT1, combinatie van een fantastich klavier en een zeer goede klank en een goede reactie van het klavier op de klank.

Heb een serieuze vleugel gehad, maar in een doorzons rijtjes woning gaat dat dus niet, dus maar het beste alternatief wat ik kon vinden, de GT1
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
is de 32 stemmige polyfonie op de gt1 geen probleem dan?

Lijkt me wel, piano spelen zonder sustain is waardeloos en mét zit je zo aan je maximale aantal stemmen. 64 Stemmig lijkt me toch wel het minimum.
 
Origineel geplaatst door Bartology
Lijkt me wel, piano spelen zonder sustain is waardeloos en mét zit je zo aan je maximale aantal stemmen. 64 Stemmig lijkt me toch wel het minimum.

Ik ben er nog nooit tegenaan gelopen, En ik gebruik m'n sustain pendaal erg veel, anders lijkt mijn piano spel al helemaal nergens op.

Ik ben nog niet tegen een beter alternatief gelopen. Heb al van alles geprobeerd, maar niks kan me tot nu toe doen overstappen.
 
ik ben een groot fan van Akoustik piano...Ik heb er al heel wat geprobeerd (ook hardware) maar dit klinkt toch wel heel errug goed hoor :)
 
heb je al naar de Clavia Nord stage 88 geluisterd??

goede yamaha C-7 grand en ook nog eens vette rhodes: MK1, MK2 en MK V...

En je krijgt er ook een vette VA synth bij.......


Coole bak :) :okdan:
 
Back
Top