Meest realistische vleugelklank ; welke synth/module?

Bass

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
10.063
Hallo, dat is dus mijn vraag :

Welke synth of module heeft de mooiste, meest realistische vleugel klank erin...
Steinway, Bosendorfer, je weet wel...

Iemand suggesties?

(of hoort dit in Klank Geluid Theorie)
 
Yamaha heeft een erg mooie klank, maar die is dus gesampled van een yamaha vleugel en dat klinkt wel heel anders dan een steinway.

Een heel erg goed vergelijk is het niet, maar op www.purgatorycreek.com kun je bij de 'digital piano shootout' een heleboel piano's beluisteren. Je kunt daar een midi file downloaden, die afspelen op je piano en vervolgens insturen om 'm op de site te laten plaatsen, dus de piano's zijn allemaal opgenomen met andere kabels/mengtafel/geluidskaart enz. enz.
Voor een eerste indruk is het wel bruikbaar... de piano's die gewoon slecht opgenomen zijn pik je er wel uit

succes in ieder geval! De search moet ook nog wel een hoop te bieden hebben
 
Mag het ook een software module zijn?

Akoustik Piano van Native Instruments heeft mijn aandacht weten te trekken. Ik was zeer onder de indruk van de realistische klank van dit pakketje (bovendien niet erg duur).

http://www.nativeinstruments.de/index.php?id=apdetails_us&ftu=84a5e9f55c#

Links onderin wat demo's

155434419c.jpg
 
Nee geen software, gewoon een hardware module het liefst...
 
Origineel geplaatst door FrankH
Leg je oor eens te luisteren bij GigaStudio.

Moet je wel even een suggestie doen voor een mooie lib natuurlijk.

Ik ga voor de Post Musical Instruments Bosendorfer 290..
Ook heb ik een keer een lib gehoord die ze (dacht ik) Rain Piano noemen. Dat is een lib die net iets minder plastisch is. Hier hebben ze hier en daar een valse noot ingezet om een beetje een idee te geven van een echt oude vleugel met net iets meer karakter... klinkt heerlijk..

Maar toch ga ik voor die Akoustik piano :koffie:
 
Origineel geplaatst door Bass
Nee geen software, gewoon een hardware module het liefst...

Receptor + een leuk software pakket :P
 
Origineel geplaatst door Mikula
Ik ga voor de Post Musical Instruments Bosendorfer 290...
Ook heb ik een keer een lib gehoord die ze (dacht ik) Rain Piano noemen. Dat is een lib die net iets minder plastisch is. Hier hebben ze hier en daar een valse noot ingezet om een beetje een idee te geven van een echt oude vleugel met net iets meer karakter... klinkt heerlijk..

Maar toch ga ik voor die Akoustik piano :koffie:

Michiel Post heeft er een handje van om soms wat onnauwkeurig te zijn, het probleem is dat je de echte fouten er niet makkelijk uit kunt halen.
 
De alesis quadrasynth heeft op 1 van de extra kaarten een zeer overtuigende bosendorfer.
Ik gebruik deze nu in de quadrasynth moduleversie, de s4. Heel mooi.
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Yamaha heeft een erg mooie klank, maar die is dus gesampled van een yamaha vleugel en dat klinkt wel heel anders dan een steinway.

Ik vind het pianogeluid van Yamaha ook erg mooi. Weet niet of ze de beste klank hebben (is natuurlijk altijd subjectief) maar het klinkt wel heel erg natuurlijk in ieder geval. Mijn module staat echter te koop want ik doe er niet zo veel meer mee. Zit meer in de electroscene de laatste tijd en gebruik dus weinig "natuurlijke" klanken :D
 
Kijk toch ook eens naar Ivory van Synthogy.
Dan heb je ze alledrie.
Bosendorfer, Yamaha C7 en de Steinway.
Is wel Software overigens, maar een piano uit een module zou ik voor de motif ES Rack gaan.
 
Het is maar net wat je smaak is natuurlijk.
D'r zijn veel verschillende modules/synths/workstations en ze verschillen allemaal wel wat.
Denk dat je budget eerder ophoudt dan de mogelijkheden. ;)
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Misschien een Promega......................

Absoluut een promega! Dat is echter geen synth of module... (Spijtig genoeg!)
 
Neen moet hardware zijn, moet het mee kunnen nemen zegmaar!

Iemand ervaring met de Emu Proformance geloof ik?
 
He das een leuk klein kastje!

Is die beter dan de Proformance ?
 
Origineel geplaatst door Bass
He das een leuk klein kastje!

Is die beter dan de Proformance ?

Dat weet ik niet, heb zelf niet echt verstand van piano modules, maar als ik vroeger in de muziekzaak kwam, hadden die toetsenisten het altijd over de kurzweil modules.
 
Origineel geplaatst door trash
Dat weet ik niet, heb zelf niet echt verstand van piano modules, maar als ik vroeger in de muziekzaak kwam, hadden die toetsenisten het altijd over de kurzweil modules.

Dat hoorde ik inderdaad ook vaak voorbij komen :)
 
Origineel geplaatst door Eclectus
Absoluut een promega! Dat is echter geen synth of module... (Spijtig genoeg!)


Jawel, maar die heet de Real Piano expander, doet hetzelfde is alleen niet 360 stemmig polyfoon :)
 
Back
Top