Joe Meek of Rode?

Origineel geplaatst door mikemix
Jij bent toch Audio engineer ?

Wat heeft dat met zijn vraag te maken?? Jij kan toch ook niet van een plaatje en wat specs beoordelen of iets een goeie mic is of niet? :W
 
Heb je hier wat aan??

Joe Meek:
http://www.soundonsound.com/sos/sep99/articles/joemeek.htm

Rode:
http://www.soundonsound.com/sos/may04/articles/rodent.htm

Tested with both voice and electric guitar, the NT1 seemed to have a slightly 'bigger' sound, while the JM47 Meekrophone sounded just a hint crisper and more controlled. Both attributes are useful in different situations, so it's not really possible to say that one or other is the best, and in most 'normal' applications, both can produce excellent results. Either way, the JM47 has the essential smooth, open quality of a good capacitor microphone and I'd have no qualms using it for just about any task other than close drum miking (I wouldn't trust the drummer not to hit it!).
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
Jij bent toch Audio engineer ?

Ja dat klopt. Maar wil je daar mee zeggen dat ik alles van alle merken microfoons weet? Ik vroeg alleen maar of mensen evt. ervaring hebben of er wat meer over kunnen zeggen.

Ik kan zelf prima beoordelen of een microfoon goed klinkt naar mijn smaak. En ik weet ook wel wat goede en minder goede types en merken zijn. Daar heb ik inderdaad genoeg ervaring voor. Maar als iemand toevallig een keer de Joe Meek heeft gebruikt en er meer over kan vertellen dan hoor ik dat natuurlijk graag...

O, en Mikula. Bedankt voor de tip. Ik lees ook SOS maar deze had ik nog niet gezien. Thanks!
 
Waarom precies deze 2 merken/types?
 
Origineel geplaatst door Mikula
Wat heeft dat met zijn vraag te maken?? Jij kan toch ook niet van een plaatje en wat specs beoordelen of iets een goeie mic is of niet? :W

Niet meteen zo op je pik getrapt doen,

waarmee ik wil zeggen dat hij vanuit zijn werk/collegae/leveranciers/etc
als geen ander die ervaringingen kan delen.
Ik was wat verbaasd met die vraag, wat niet wil zeggen dat het vreemd is.
 
Origineel geplaatst door meesha74


Ik kan zelf prima beoordelen of een microfoon goed klinkt naar mijn smaak. En ik weet ook wel wat goede en minder goede types en merken zijn. Daar heb ik inderdaad genoeg ervaring voor. Maar als iemand toevallig een keer de Joe Meek heeft gebruikt en er meer over kan vertellen dan hoor ik dat natuurlijk graag...


Daarom mijn wat verbaasde antwoord, ik zag het een beetje als de expert vraagt.....
Misschien doel jij op iets wat "wij" over het hoofd zien.

Coole site heb je BTW, leuke filmpjes, spelen kan je!!
 
Laatst gewijzigd:
Nou ik ken geen collega's die ervaaring hebben met (met name) de Joe Meek, dus probeerde ik het hier eens. (Ook een "expert" weet niet alles...). En waarom deze twee merken? Wel ik had ze bij Feedback (zucht...) gezien voor ongeveer dezelfde prijs, en volgens mij zijn het allebei wel micro's die OK zijn voor dat geld. (de JM is zelfs behoorlijk afgeprijsd!)

Dank voor je compliment. Leuk dat je m'n site hebt bekeken.

Maarre..... niemand ervaringen?
 
jm47.. best aardig, beetje donkere klankkleur, mist zeker het frisse van rodes.. T hangt maar net van de stem af, soms klinkt ie verassend goed, soms is tsja..
 
Back
Top