Ervaringen met ISOVLAS: iemand?

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.826
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om zelf bastraps te maken voor de nieuw in te richten studio. Ook clouds zijn aan de orde. Ik vond hier al info over RockSono Solid wat erg geschikt zou zijn. Maar daar waar dat materiaal een alfaW heeft van 0.55 (30-35mm dikte), vind ik voor IsoVlas een alfaW van 0.95 dus veel betere absorptie (wordt wel bij alle diktes vermeld dus in hoeverre dat iets zegt over de geluidsabsorptie is niet duidelijk).

Daarom mijn vraag of er iemand van jullie al met dit materiaal (isovlas dus) heeft gewerkt en wat de bevindingen zijn, zowel in verwerking (huid- of luchtwegenirritatie tijdens het snijden, als in resultaten in het absorberen van vooral het laag).

Nog wat extra info:
  • Bastraps in de hoeken zullen volgende specificaties krijgen: gelijkbenige driehoek met twee rechte zijden van 40cm (schuine zijde ongeveer 56cm). (zie ook Studio07_Klein - rode markeringen)
  • Clouds zullen een dikte hebben van 9 à 10cm en een rechthoekige vorm van 100 tot 120cm bij 60cm en er zal een kleine luchtspouw (1 tot 2cm) tussen plafond en cloud komen te zitten.
  • In totaal zullen er drie clouds komen te hangen. (zie lichtbruine vakken in het grote, rode vak in Studio_Ontwerp).
  • Afmetingen kamer (verre van optimaal): 330cm x 360cm met twee vensters van 120x100cm en een deur in de tegenoverstaande muur (zie ook bijlage Studio_ontwerp).
  • De donkerrode vlakken tegen de muren zijn reflectiepanelen (waarvan de lege houten kaders al tegen de muur hangen om de foto).
  • Voor de ramen ( lichtgrijze delen in de rechtermuur getekend) komen nog dikke gordijnen te hangen.

Alvast bedankt voor reacties :okdan:

:doei:

Danny
 

Attachments

  • Guy-Lian_Studio_Ontwerp.png
    Guy-Lian_Studio_Ontwerp.png
    144,2 KB · Bekeken: 165
  • Guy-Lian_Studio07-klein.png
    Guy-Lian_Studio07-klein.png
    1,1 MB · Bekeken: 121
Geen ervaring mee, maar erg interessant. Ik lees dat het wel brandgevaarlijker is, en ook dat het materiaal lastiger kan zijn om mee te werken, vanwege de stugheid.
 
Inderdaad @Disharmonic , het product is minder brandveilig dan bv Rockwool maar ook weer niet brandonveilig. Het is met een product behandeld zodat bij een eventuele brand een verkoolde laag wordt gevormd die op zich de brand vertraagd.

Maar toch eigenaardig dat er zo weinig audio-artikelen rond deze isolatie terug te vinden is terwijl ze heel efficiënt zou moeten zijn. Ik denk dat ik de sprong ga wagen en kijken wat het resultaat is.

:doei:
 
Back
Top