KORG Radias

Nog effe over die 24 stemmen...

voor basjes, dance-leads en simpele accoordenschema's is dit natuurlijk meer dan genoeg.

Als je echter met die rhodes gaat spelen incl. sustain-pedaal, voorzie ik ook wel
problemen... (ondanks voice-stealing technieken)


overigens lijkt die Radias me wel een vette bak... maar eerst eens wachten totdattie
een beetje betaalbaar wordt...
 
Origineel geplaatst door trigg
....overigens lijkt die Radias me wel een vette bak... maar eerst eens wachten totdattie
een beetje betaalbaar wordt...


Het lijkt mij ook een lekker synthje, als ik die demo's zo eens hoor.

:P
 
dit lijkt me echt een hele vette machine! korg blinkt misschien nooit echt uit qua specs maar heeft wel een uniek geluid.. of het nou dik is of analoog klinkend , meningen verschillen.Ik hou echter wel van een korg geluid .. het heeft een specifiek randje .. Ik ben nog steeds dol op mijn ms2000. De knoppen heb ik geen last van maar snap wel dat als je andere dikke knoppen gewend bent dat die korg knopjes maar knudde zijn.. maar het geluid een zeer dikke voldoende.. dit lijkt me ook een machine waar ik zeeeeker wat mee kan..
 
Ik heb er ff een half uurtje op gespeeld bij feedback eindhoven (die hadden een demo versie staan die volgens hun zeggen nog niet verkocht mocht worden) en was toch wel onder de indruk. Wel duidelijk het typische korg karakter, dat wil zeggen in mijn ogen een tikje lief en niet zo direct en schreeuwend als zeggend b.v. een Nord Lead. Maar toch wel bijzondere klanken gehoord die ik nog niet zomaar in de eerste de beste andere VA gehoord heb.

Ik denk toch echt dat dit wel een aanrader is wat klank. Wat bouw en degelijkheid betreft, vond ik het wat aan de matige kant
 
Origineel geplaatst door Bartology
Studioduif, wat vond je van de toetsen?

Het concept is leuk bedacht,dat je er een kastje links of rechts van kan plaatsen, de Radias staat op en soort rail systeem waardoor je of links of rechts ruimte krijgt.

Tja de toetsen, Ik kan er geen natte droom vn krijgen, m.a.w. plastic en cheapo. Ik zou zelf puur voor de module gaan, voor de klank ervan die errug goed is. Ik snap trouwens dat korg het voor elkaar weet te krijgen om zoveel verschil in bouwkwaliteit in hun produkten t krijgen. Als je kijkt na b.v. een Z1, Wavestation, die voelen in mijn beleving zeer degelijk aan. Kijk je naar b.v. een Triton LE of de Radias dan in dit geval, vind ik het ronduit teleurstellend. (p.s. ik heb Z1, Wavestation, Wavestation AD, DS8, 01W TritonLE staan ter vergelijk)
 
Baggertoetsen dus weer. Dan zou ik alleen de module kopen en er een degelijk klavier aanhangen.
 
De klavier is wel handig lijkt me. Het gebruikt niet de midi-in maar heeft zn eigen aansluiting. Zo kun je de midi-in weer gebruiken om de andere timbres aan te sturen met iets. In mijn geval de EMX-1.

Maare die synth lijkt me wel vet woah. Zeker die 'drive' functie.
 
heb er hier op gespeeld bij de lokale muzaiekhandel. eerlijk gezegd vind ik het ding best wel vet klinken, en je moet het als een moderne groovesynth zien denk ik, met wat extras (een hele boel eigenlijk) erop. Het klinkt vet digitaal, heel erg techno/hardcore/hardtrance/progressive. Langs de andere kant kan ie ook veel meer, maar dan moet je wel effie bijsturen en techniek onder de hand nemen. Lijkt mij gekoppeld aan een goed klavier een zalig onderdeel voor performance.
 
Gister ook even op gepield.

Geluid vind ik leuk opzich, kan er ZEKER wazige geluiden uittoveren, en lekker veel knoppen om vanalles realtime aan te passen.

Vrijwel elke preset veranderd in een groovebox-preset als je de arpeggiator/step seq. aan zet (en af&toe zelfs wel lekkere 'nummers', vooral de meer drum&bass-achtige!).

Veel preset geluidjes zijn namelijk 'opgebouwd' uit (maximaal) 4 parts, waarvan dan 1 part een bass-sequence, 1 part drums en dan (soms) nog 2 met lead of efx-sequencetjes.
Dmv het toetsenbord kan je dan net als bij een home-keyboard de toonhoogtes veranderen, zodat je de gemiddelde trance-hit met een paar vingers ken maken (alleen wèl in de maat blijven ;) ).

Als je de MS2000 kent, kan je ook redelijk snel met deze bak aan de slag; veel lijkt erop namelijk, alleen af&toe zoeken WAAR de knoppen zich bevinden..

Ik neem aan dat ie ook bedoeld is als opvolger van de MS2000.. Alleen vind ik 'm een beetje (te) veel op een groove-synth (EG-101 achtig maar zonder boxen dan..) lijken ipv op een synth zoals de MS2000 meer was. Opzich niet erg uiteraard, maar goed.

Blijft over de prijs: ronduit belachelijk, vind ik. Rond de 1600,- (incl. keyboard). Er zitten wel veel mogelijkheden, e.d. op, maar 2x de prijs van een MS2000B vind ik 'm echt niet waard.
Voor zo'n 100 euri meer heb je namelijk ook een Virus Ti desktop en eerlijk is eerlijk: die blaast 'm echt zo weg qua geluid..

Hij is wel leuk voor erbij, maar zelf vind ik een prijs van 500~700 euri voor de rackversie meer dan zat.

Ach, 't BLIJFT Korg, dus ik zie die prijzen er misschien nog wel van komen ook! ;)


Affijn, bij deze mijn mening annex i~net vervuiling over de Radias..
 
Zoidsity: "Voor zo'n 100 euri meer heb je namelijk ook een Virus Ti desktop en eerlijk is eerlijk: die blaast 'm echt zo weg qua geluid"

kan je dat wat beter uitleggen, want ik ben nog op zoek naar een synth ter ondersteuning (of module) en zie wel wat in de radias èn/of de virus

weet iemand of de saws een beetje goed trance (hyper/super) kunnen klinken op de radias (het leek goed supersaw te klinken in de demo's)

Verder vind ik het mooi van de radias dat hij een sequencer heeft :D, weet iemand of hij dit ook als Midi uitzendt? (ik was begonnen de manual te lezen maar viel in slaap :S) want dat opent nog wat mogelijkheden.
Ohja, kan je de Radias ook constant (beats+bass) laten loopen zonder een toets in te drukken zegmaar (en zonder sust. pedaal)?

Want de rhodes op mn nord stage klinkt beter dan de immitatie van radias en zou ze graag willen combineren kwa kunnen (niet alleen de rhodes ofcourse) op gebied van dance/trance (edit: jazzachtig/pop mogelijk??) zegmaar want ze lieten in de filmpjes aardig wat dance achtige dingen maar ook wat rustigers horen
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Retinite
..
kan je dat wat beter uitleggen, want ik ben nog op zoek naar een synth ter ondersteuning (of module) en zie wel wat in de radias èn/of de virus

Tuurlijk:

De Virus klinkt (vind ik) 'warmer', voller, meer mid/laag, en dus mooier. Je zou ze naast elkaar moeten horen, dan snap je helemaal wat ik bedoel. Op i-net beluisteren heeft niet zo HEEL veel zin, vind ik: in het echt klinkt 't anders.

weet iemand of de saws een beetje goed trance (hyper/super) kunnen klinken op de radias (het leek goed supersaw te klinken in de demo's)

Jip, klinken opzich best goed. Je kan echtwel een leuk commercieel trakkie inelkaar zetten met de Radias.

Ohja, kan je de Radias ook constant (beats+bass) laten loopen zonder een toets in te drukken zegmaar (en zonder sust. pedaal)?

Dit kan dmv de zgn. latch-knop in de Arpeggiator sectie, wat eigenlijk gewoon een HOLD-functie is.

LET WEL: aangezien een presetje uit meerdere 'sporen' bestaat (max. 4), moet je dus wel bij al die sporen de 'latch' aanzetten als je alle sporen wil laten doorklinken!

Of de sequencer (zat die erop ja?) MIDI uitstuurt weet ik niet zeker, lijkt me wel.


Maar even terugkomend op mijn Korg <<>> Virus relaas: ik zou echt even wachten met de Radias. Het is een leuke, (goed) bruikbare bak, maar hij zal toch echt nog wel een keer (veel) goedkoper worden, neem ik aan. (korg een beeetje kennende) En dat zou dan zonde van je centen zijn, vind ik.

Maar de keus is uiteraard bij iedereen zelf.
 
Oh ok bedankt voor de antwoorden :):halleluja
Toch maar ff allebei een keer horen, hebben ze deze en de virus bij Feedback wel vaak klaar staan?
 
Eindhoven sowieso; staan zelfs boven elkaar!!, Rotterdam zeker en Utrecht neem ik ook aan van wel.

Apeldoorn: geeeeen idee. Misschien ff bellen van te voren?
 
Of de sequencer (zat die erop ja?) MIDI uitstuurt weet ik niet zeker, lijkt me wel.

Da's geen noodzakelijkheid bij Korg, want de stepsequencer van de MS2000 stuurt geen midi uit...
 
Nee, okee.. Maar de MS2000 had wel meer 'tekortkomingen' waar ik een beetje van opkeek toen ik 'm vergeleek met soortgelijke synths toentertijd. (4 stemmig, weinig presetjes)
 
Pricedrop op de RACK in Amerika

Grr, Nederland:
Keyb: € 1629
Rack:€ 1549

In Amerika (http://www.music123.com/search/?src=radias&x=0&y=0):
Keyb: $ 1699 = € 1339,48
Rack: $ 1199 = € 945,29 (laag dankzij pricedrop)

Vind het wel een erg groot verschil in prijs bij music123 (bijna 400 euro en in nederland is het 80 euro...)

Bij importeren alleen maar 19% btw dokken of komt er nog meer onzin bij dat het weer boven de 1550 euro komt :P?
 
Zo ook bij i4 en Thoman
 
Back
Top