Roland RS-5/9 ?!?

Breed

Bass Engineer
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
456
Locatie
Den Haag
Deze zijn vrij nieuw maar ik snap even niet waarom ze uitgebracht zijn. Is het niet gewoon een Xp-10/30 met een paar nieuwe geluiden en een ander kleurtje? Of is deze meer gericht als concurrent voor de Korg bakken (betere pads etc, minder realistische sounds)?
 
Re: Roland RS-5/9 ?!?

Orgineel geplaatst door Breed
Is het niet gewoon een Xp-10/30 met een paar nieuwe geluiden en een ander kleurtje?

Omdat de gemiddelde klant niet zo bijdehand is, verkoopt Roland al tien jaar het zelfde recept. Hun laatste goede synth was waarschijnlijk de JD990 en de JP8000 is ook wel aardig. Voor de rest: meer van hetzelfde!
 
gewoon even leuk overzichtje (mega offtopic ;) )

oud -> nieuw
# JV1080 -> XV3080 / XV5050
# JV2080 -> XV5080
# xp-10 -> RS5 (XP-10 zuigt though ;) IMHO )
# xp-30 -> 9 vs. XV88
wat moet je in godsnaam met een RS9 als je in dezelfde prijsklasse de veel betere XV88 kan krijgen? Mij niet duidelijk, maargoed.
# xp-80 -> Fantom
 
hey...ff vraagje over die vergelijking xp-80->fantom..

ik had het idee dat de Fantom een keyboard was....net zoals de roland G-serie... maar dat is dus wel een synthesizer?
 
Het is wel degelijk een synthesizer, maar zitten inderdaad dingen op als rhytm generator waarbij je een keyboardsmaakje in je mond krijgt, des te meer omdat er ook intro's en fill ins op schijnen te zitten
maar het synthesider deel ... tja een VA is het niet natuurlijk is een 16 parts multidinges XV5080 engine met 1x midi/in out, itt 32 parts, 2x midi/out
Met een nieuwe ingebouwde sequencer (vandaar mijn vergelijking met de XP80)

vraagje van mijn kant ... er zit een semi aanslaggevoelig klavier op. Aangezien de XV88 gebruik maakt van het A90 klavier, zal de Fantom dan gebruik maken van het A70 klavier?

groetuh
 
denk je dat er verschil zit dan tussen het klavier gebruikt op de XP-80 en dat van de A-70?

.....ik weet t niet... maar ik denk dat t wel aardig hetzelfde is
 
Over die XV5050 ... ik heb al bij 3 muziekzaken gevraagd om meer duidelijkheid omtrend de specs.

De XV5050 heeft een SPDIF uitgang ... maar hoe zit het met de rest van de stereo uitgangen? En hoeveel zijn er dat?
Of is hier op beknibbeld om de kosten laag te houden er de XV5050 dus eigenlijk een soort van mix is van de XV5080 en JV1010? (Met dit keer wel een wat duidelijker UI)

HELP! ;)
 
Back
Top