Roland System-8

Heeft die System 8 nou een parameter in het (sequencer) menu waarmee je glide / slide / lag toe kan passen op control changes in de sequencer? Dus geen standaard glide op de pitch maar op alle knopbewegingen die je op kan nemen in de sequencer. Ik dacht dat de system 8 dat kon maar misschien verwar ik hem wel met de sequencer van de Monologue

Nee, alle opgenomen parameters zijn vaste waarden per step en gaan ook van step naar step zonder vloeiende beweging.
 
Roland heeft op Facebook ook gemeld dat de JX-3p en de update van de System-8 (met de nieuwe oscillators en filters) naar Roland Cloud komen trouwens.
 
Beste Forumleden,

Wie weet er of de JX-3P plugout al beschikbaar is?
 
Let wel op, als er al een plug-out in slot 3 aanwezig is zal die gewoon blijven staan na de update. Je moet de plugout echt verwijderen wil de JX-3P plugout geladen worden.
 
Okay! bedankt zal het eens proberen.
 
Let wel op, als er al een plug-out in slot 3 aanwezig is zal die gewoon blijven staan na de update. Je moet de plugout echt verwijderen wil de JX-3P plugout geladen worden.

Kan je een plugout ook bewaren/saven? Ik heb een system 100 plug, die zat al in mijn tweede hands system 8 en daar heb ik geen originele download oid van.
 
Kan je een plugout ook bewaren/saven? Ik heb een system 100 plug, die zat al in mijn tweede hands system 8 en daar heb ik geen originele download oid van.

Nee, if only.......

Het zou inderdaad heel prettig zijn als je de plugouts op SD kon backuppen ofzo, maar dat gaat Roland nooit doen natuurlijk.

P.S. volgens mij kan je wel de JX-3P in een het jupiter of juno slot laden "in plaats van", dan kan je de system 100 ongemoeid laten.
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt plugouts alleen opnieuw installeren op de hardware als je een licentie hebt, dus ofwel de plugout kopen in de Aira content store of een Roland Cloud abootje nemen.
 
Volgens mij (maar weet het NIET zeker) kun je een backup maken op je SD kaart van bijv. plug-out 3. Dan een andere plug-out inladen (of factory reset, zodat JX-3P erin komt) en later de back-up weer terugladen naar plug-out 3.
 
Overigens is Omnisphere 2.5 nu released, met o.a. System-8 als integraded hardware controller, inclusief de nieuwe features van 1.20!
 
Back
Top