Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Terra Pee>
Lekker gefreak. :) Wazige shit aan in het 2e snippet, dat lijkt niet eens meer op een kick op een gegeven moment, toch origineel.

De sound vind ik vetter in het eerste snippet, waarvan naar mijn smaak het tempo best iets omhoog kan ;)

=X= > Brute sound weer eens, ongenadig as usual ;)
 
Nou dan post ook maar een kick-snippet. Het is een simpel intro gevolgt door hetgeen waar wij in dit topic naar op zoek zijn, waarbij de kick natuurlijk veel te hard in de mix staat ;)

Een_simpel_intro_met_KICK
 
Dank u voor den complimenten folks! Dat zijn de antwoorden die ik graag leesch!!

Voor DZLX: Vind je kick niet zo. T heeft een beetje een Tieum / Partyraiser gehalte die niet echt massief dreunt. Meer een zeurklank met laag. Te veel PC klank. De intro vind ik leuker :)

Terra:
1e: Verzuipen met een doffe kick heerscht :D
2e: Snelheids gepiel: minder, totdat ie op halve tempo gaat. Daar zit wel wat leuke dingen tussen. Niet mijn ding ;)
 
Origineel geplaatst door DizzleXia
Nou dan post ook maar een kick-snippet. Het is een simpel intro gevolgt door hetgeen waar wij in dit topic naar op zoek zijn, waarbij de kick natuurlijk veel te hard in de mix staat ;)

Een_simpel_intro_met_KICK

Geen ragwerk, maar dat hoef niet altijd heh, dit vind ik ook gewoon lekker, ik vind de intro(lekker) gevolgd door de kick wel goed bij elkaar passen omdat ze allebei chill zijn. Voor deze stijl is de kick wel een beetje te opgebroken(overdistorted), maar dat is maar mijn mening/smaak. In beetje in de stijl van 'Dolphin & Tox' - 'Ascendus Avernum', een rustig melodietje met een snelle kick.
 
ok thanks weer. :)

=X=, het inderdaad een hoog pc-gehalte omdat het 100% pc is :o:
Helaas heb ik nog niet de beschikking en de kennis over voldoende kwaliteits gear.
Ik heb een Sherman en een Xbase 09 hier staan maar krijg er nog geen vette klanken uit. Heb ook nog te weinig vrije-freak-tijd gehad om het te kunnen ontdekken denk ik
....en moet nog veel leren op hardware gebied....

Terra Pee> Thanks. Laatste tijd probeer ik juist een beetje tegen dat stijlen-verhaal in te gaan. Trancy shit met hardcore of een spacey intro met een soort van darkcore-achtig verhaal etc.
Ik geloof dat niet iedereen dat kan waarderen maar ja ik kan altijd nog regular shit maken toch ;)
 
klinkt leuk terra .. die terror vindt ik wel iets te snel .. persoonlijk probeer ik terror nog wel zo snel te houden dat t dansbaar is (als je t dansen kan noemen) voor de speed freaks..
 
Thanks voor de feedback! :okdan:
1e: Deze snippet ga ik wel wat mee doen (een track maken?)
2e: Terror is normaal niet echt mn ding maar tis gewoon zo leuk om te doen, freaken met die arpeggiator ribbon & slider en draaiknopjes.
 
Origineel geplaatst door DizzleXia
ok thanks weer. :)

=X=, het inderdaad een hoog pc-gehalte omdat het 100% pc is :o:
Helaas heb ik nog niet de beschikking en de kennis over voldoende kwaliteits gear.
Ik heb een Sherman en een Xbase 09 hier staan maar krijg er nog geen vette klanken uit. Heb ook nog te weinig vrije-freak-tijd gehad om het te kunnen ontdekken denk ik
....en moet nog veel leren op hardware gebied....

Voor het geld van de sherman koop je een leuke studio mixer met dubbele (of enkele) parametrische equalizer, wat kabels doorlussen met je xbase09 (of gewoon de output van je pc) en je kan meedoen met de *uche* grote jongens :geslaagd:
Beter is eerst vanuit de basis te leren om met minder (dure) middelen dikke sounds te maken dan een sherman te hebben staan waar niks mee gedaan wordt. Ik heb mijn sherman verkocht nadat ik er wat doorgeluste kicks uit gesampled heb.
 
Ok thnks, ik moet sowieso nog een studiomixer aanschaffen dus dan zal ik deze tip zeker uit proberen. :okdan:
 
Dan zou ik eerst voor die mixer gaan voordat je die Sherman verkoopt ...
Nu snap ik ook dat t je nog niet lukt!

Mixers zijn essentieel!!
 
Ik verkoop mijn Sherman helemaal niet, ik koop er alleen een mixer bij :D

... al had ik die eigenlijk eerst moeten aanschaffen.
:o:
 
welke mixer ben je van plan te kopen?

hier trouwens een kick die ik gemaakt heb met de sherman en hevig overstuurd op de mengert (soundcraft lx7)

vindt t zelf best geslaagd.. goed smerig
 

Attachments

  • terrrror1.mp3
    901,3 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door DizzleXia
Nou dan post ook maar een kick-snippet. Het is een simpel intro gevolgt door hetgeen waar wij in dit topic naar op zoek zijn, waarbij de kick natuurlijk veel te hard in de mix staat ;)

Een_simpel_intro_met_KICK

Deze kick komt ook anders aardig massief over.. :D Niet te veel voor mn gevoel. :okdan:
 
Origineel geplaatst door DizzleXia
Ik verkoop mijn Sherman helemaal niet, ik koop er alleen een mixer bij :D

... al had ik die eigenlijk eerst moeten aanschaffen.
:o:

Mocht je er nog 1 zoeken.. Ik heb nog een Mackie 24-8 te koop staan..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top