bouwverslagje ginko modules

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
toch maar eens een topic over mn bouwproces starten...
natuurlijk niet alleen omdat ik het ook leuk vind om de bouw activiteiten van anderen te volgen maar ook omdat anderen er misschien wat aan kunnen hebben... ideetjes op doen bijvoorbeeld of misschien zijn er hier mensen met tips!

als eerste in de serie was ik begonnen met een fuzz voor tussen een synth en een filter.
na wat research bleek het oeroude fuzzcircuitje interessanter dan ik dacht! het is bijna een instrument op zich door de extreem veel mogelijkheden van verschillende klanken door gebruik te maken van verschillende componenten.

dus na ruim een half jaar aan het experimenteren te zijn geweest heb ik de klank gevonden die ik zocht! alleen een dry/wet knop lijkt tot nu toe lastiger dan ik dacht. nog geen goede oplossing gevonden.

maar even de inhoud van de modules vergeten.
DE BEHUIZING!

frontplaatjes zijn altijd het terugkomende probleem...
tot nu toe uitgeprobeerd:

plakfolie op hout gaf het mooiste resultaat omdat je geen blaasjes krijgt (op plexiglas en aluminium wel), en houten frontjes zijn best ok (is weer eens wat anders)

decallpaper op metaal is ook een mooie oplossing met spuitlak eroverheen ziet het er professioneel uit

aluminium lasergraferen is erg mooi maar jammer dat je geen gaten kunt laseren dus vierkante gaten zit er niet in

vandaar dat ik nu mn frontjes maak van 2 mm plexiglas.
met wat experimenteren lukt het me om met spuitlak mooie frontjes te maken waarbij de laser de lak wegsnijd en daar dus licht doorheen komt.
Ziet er geniaal uit voor het raam, de letters geven dan echt licht. maar een ledje erachter doet bijna niks... ;{

Net een "Cold Cathode Tube" gekocht, zo'n buisje dat je lcd-scherm oplicht. Nog niet in de behuizing gefrutst dus ben benieuwd wat dat gaat doen.
 
Werkt plexiglas niet zo dat je het LEDje aan de zijkant moet plaatsen, zodat het licht erdoorheen schiet?
Verder kan je om blaasjes te voorkomen de onderkant van je oppervlakte waarop je wilt plakken met water en wat zeepsop insmeren, dan blijft de sticker "drijven" en kan je alles wegvegen en op de juiste plaats manouvreren...droogt vanzelf weer op.
 
aluminium lasergraferen is erg mooi maar jammer dat je geen gaten kunt laseren dus vierkante gaten zit er niet in

Misschien niet van toepassing op jouw project, maar watersnijden is hier het toverwoord.
 
ow en een vraagje over de lichtbuisjes. ik heb er nog nooit mee gewerkt en ik vraag me af of iemand hier op t forum er mee gewerkt heeft. ze werken op 800V dus zit een (te duur) omvormertje bij die heeft twee aansluitingen maar 1 ervan is disabled. kunnen er gewoon 2 buisjes op 1 omvormer of moet ik (zoals de electroboer zegt) 2 omvormertjes kopen?
http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=073-266

volgens de site: Each lamp requires its own power supply, they are not designed to run in multiples from one power supply.
maar nadat ik de behuizing had geopend bleek er gewoon een aansluiting op te zitten voor een tweede lamp maar daar is "C4" niet in gesoldeerd. dus ik denk er toch over om ook die "C4" er maar in te zetten. Moet dan de waarde gelijk zijn aan de "C3" (de condensator tussen het transformatortje en de lamp aansluiting)?
 
P1010759.jpg

zoals t uit de snijder kwam

... maar nu nog licht zien te klussen
P1010763.jpg


(volgende keer gewoon wit plexiglas zwart spuiten en niks licht denk ik)
 
iK gebruik een zwarte raamfolie om het zwart te maken op een helder acrylaat !
En anders een overlay materiaal..? Handig te lasergraveren..
 
Met die pots krijg je speling op je knoppen. Je hebt ook vergelijkbare die ook nog met een moet op het paneel bevestigd worden. Die moet je hebben...
 
Ik lever natuurlijk ook al het materiaal.. www.resync.nl
Een window film is een folie om licht inval te beperken.
Als je het in een case bouwt met interne verlichting zal het licht er toch nog lichtjes doorheen komen.
Je kunt de verlichting op de kopse kant zetten, waardoor het door het acrylaat heen gaat en alleen op de gegraveerde delen naar buiten komt. of je gebruikt een niet lichtdoorlatende signfolie.
Maar kom anders maar eens kijken wat de opties zijn ..
 
deze gebruik ik, maar de foto toont helaas een paar verschillende exemplaren. Het betreft de rechter pot op de foto, maar dan met 3 contacten in plaats van 6.
 
Back
Top