hardcore Kick gefreak

Leez

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2009
Berichten
137
Ik hoor in veel hardcore tracks dat de kick af en toe geedit wordt dat je een soort fel/ hoog schreeuw-achtig geluid hoort.

Lukt me niet om in de buurt te komen :P.
Ik vraag me af welke basis dit is. Dit lijkt me niet het werk van een pitch/of resonance met cutoff. Een octaafje hoger is het ook al niet.
Of is het een of andere VST met speciale filters erin...?? Guitar Rig 3 oid?
 
Laatst gewijzigd:
veel distortion of gain gebruiken.

je kan gratis(ook op dit forum) een Tr-909 kick downloaden.
met deze kick ga je door een distortion of overdrive. dan kom je al heel goed in de buurt. Als je dan ook nog een equalizer erop zet waarvan je in de buurt van 100Hz het schuifje helemaal openzet krijg je het volle geluid.

deze pannenkoek stuur je door een compressor en je hebt eigenlijk al een hele goede kick gemaakt.
 
goede basis kick met eq, hp/lp filter en een flinke dosis distortion kun je een heel eind komen
 
Ik hoor in veel hardcore tracks dat de kick af en toe geedit wordt dat je een soort fel/ hoog schreeuw-achtig geluid hoort.

Met flink wat resonance op een highpass-filter kom je er wel. Wat dicht draaien en je hebt je effect.:okdan:
 
Voor de klagers ;).


Dan lezen julliie niet goed gaat mij om de vraag:

Wat is de basis voor zo'n 'speciaal' effect. Een kick maken is niet me vraag, dat snap ik wel :P.
Dat gepiel met HP LP enso snap ik... alleen ik dacht dat dit een soort speciaal effect was ;).
 
Die vraag had je dan ook wel in 1 van die miljoen andere kick topics kunnen vragen ;)
 
Ik hoor in veel hardcore tracks dat de kick af en toe geedit wordt dat je een soort fel/ hoog schreeuw-achtig geluid hoort.

Lukt me niet om in de buurt te komen :P.
Ik vraag me af welke basis dit is. Dit lijkt me niet het werk van een pitch/of resonance met cutoff. Een octaafje hoger is het ook al niet.
Of is het een of andere VST met speciale filters erin...?? Guitar Rig 3 oid?

High pass filter op verschillende standen vóór distortion.
Makkelijkste is verschillende samples maken, hoef je niks in te tekenen.
 
Back
Top