Kick van Headhunterz - A new day

Chrissieboy

Nieuwkomer
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
17
Locatie
almere
Ik ben sinds kort weer begonnen met muziek maken. Ben er een tijdje uit geweest maar wilde toch weer eens gaan beginnen.
De hardstyle kicks die variëren vind ik echt zo vet, nee ik ga vragen hoe je die maakt dat lukt me perfect.

Maar nu zit ik toch met een probleem/vraag.
Die kick die in zit, die hoor ik wel vaker in hardcore.

Laatste stond ik weer op een feestje daar draaide peaky pounder een old school setje. Op het eind begon hij wat meer te beuken.
Daar draaide hij ook een nummer met zo'n soort kick, maar dan een hardcore track. Ik noem het altijd een rang dang dang bassdrum. Maar nu hoorde ik hem dus in "a new day" maar dan ook nog dat hij dan ook nog gepitched word.

Nu ben ik al de hele dag aan het kloten om dat effect er op te krijgen, dat rang dang dang ervan te maken.
Dit lukt mij dus absoluut niet, ik kom niet eens in de buurt.

Ik heb al geprobeerd:
- de kick te oversturen met de gain maar dit is het niet
- een filter erover heen gegooid, 2 uur zitten draaien maar niet eens het idee dat het er op lijkt.
- daarna nog met distortion, af en toe dacht ik van mwa het begint te komen maar uit eindelijk toch niet.

Dus mijn vraag wat is er nu precies met die kick gedaan waardoor je dat holle effect/ rang dang dang krijgt???

Alvast reuze bedankt voor jullie reacties!

Chris
 
Beetje sambal doet wonderen. :P

Ik post meer zodat ik dit topic wat sneller kan terug vinden
 
zoekfunctie al geprobeerd ?
"Varierende hardstyle bassdrum" :kimono:
 
@deniax
Ja het gaat mij ook niet om de varierende hardstyle bassdrum het gaat mij om dat effect wat over die kick zit, dat dat rang deng deng / holle geluid geeft.
 
Klinkt raar, maar misschien een korte kick met reverb + delay?

Ik heb namelijk zo'n Brennan Heart kick gekregen door heel veel reverb toe te voegen waardoor het elkaar ging overlappen, zodra ik ging pitchen moest ik de reverb weer op 0 zetten, want anders overlapt de reverb de volgende kick, terwijl deze op een andere hoogte gepitcht wordt.
 
Ik ben sinds kort weer begonnen met muziek maken. Ben er een tijdje uit geweest maar wilde toch weer eens gaan beginnen.
De hardstyle kicks die variëren vind ik echt zo vet, nee ik ga vragen hoe je die maakt dat lukt me perfect.

Maar nu zit ik toch met een probleem/vraag.
Die kick die in Headhunterz - A new day zit, die hoor ik wel vaker in hardcore.

Laatste stond ik weer op een feestje daar draaide peaky pounder een old school setje. Op het eind begon hij wat meer te beuken.
Daar draaide hij ook een nummer met zo'n soort kick, maar dan een hardcore track. Ik noem het altijd een rang dang dang bassdrum. Maar nu hoorde ik hem dus in "a new day" maar dan ook nog dat hij dan ook nog gepitched word.

Nu ben ik al de hele dag aan het kloten om dat effect er op te krijgen, dat rang dang dang ervan te maken.
Dit lukt mij dus absoluut niet, ik kom niet eens in de buurt.

Ik heb al geprobeerd:
- de kick te oversturen met de gain maar dit is het niet
- een filter erover heen gegooid, 2 uur zitten draaien maar niet eens het idee dat het er op lijkt.
- daarna nog met distortion, af en toe dacht ik van mwa het begint te komen maar uit eindelijk toch niet.

Dus mijn vraag wat is er nu precies met die kick gedaan waardoor je dat holle effect/ rang dang dang krijgt???

Alvast reuze bedankt voor jullie reacties!

Chris

een reverb wordt het helaas niet :)
( mischien een heel klein beetje )
Heel lichtelijk overstuurd met een distortion plugin...
er zit ook een clap tussen elke 2 van de 4 maten,
dus ( Tok Clap Tok CLap , heel zachtjes maar )
De Sub Laten knallen ... door de Rate ervan te veranderen, klintk wat mooier en voller. verder niet echt goed geluisterd dus kan er niet zo veel over vertellen :okdan::D

maarja de punch die maakt het af
 
- daarna nog met distortion, af en toe dacht ik van mwa het begint te komen maar uit eindelijk toch niet.

Ja, maar de ene distortion is de andere niet, en je kunt er ook nog eens 2 achter elkaar zetten :P.

http://theheartcore.com/music/gabberhaus.mp3

Da's Impulse in Ableton voor gewoon de kick af te spelen en te pitchen, en vervolgens heb ik er een stuk of 4 distortions achter staan, waaronder een setje van SimulAnalog en de werkelijk briljante Devastor van D16. Om de beurt aan en uit, en dan even met de timestretch en pitch van Impulse spelen.

Dan is er natuurlijk altijd nog https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=113151 :D
 
Laatst gewijzigd:
mijn ervaring is dat je met veel dist al snel een hardcore bass krijgt volgens mij is de trick ver boven de 0 db gaan en dan lichte dist enzo.. de ouput moet natuurlijk wel weer onder de 0 db komen maar dat kan je zo doen met een softclipper limiter ect...


( heb een redelijk oud topic zitten bumpen zie ik oeps )
 
40955615.png
:D
 
Chrissieboy, welke kick bedoel je? intro/outro of climax kick? Beide kicks zijn prima te maken met bijv. drumazon of microtonic en distortion, eq en compressie. Layeren is de sleutel tot succes. Pak een kick, snij de bass eraf met een filter, layer dat met wat claps of snares, nu pak je nog een kick en daar snij je de hoge tonen af. als je nu de "hoge tonen" kick en de "lage tonen" kick samenvoegt en opnieuw eq en compressie moet je een heel eind komen. Gewoon blijven proberen. De kicks die ikzelf maak zijn ook niet in 1 dag af, die zijn altijd under construction ;) Niet dat ik Headhunterz ben hoor :D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top