Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
uhmm.. tja..

1. Layer je kicks. stuur ze allemaal van het ene kanaal op 1 hoofd kanaal (gister geleerd)
2. Bij filteren wil je een tik op 1 Khz, een "stomp" op 120 Hz en de vetheid van een sweep van 60-40 Hz overhouden.
3. Veel distortion gebruiken
4. Zelf veel proberen (wie heeft t me niet verteld?! :) )

Voor de rest nog wat dingetjes waarvan ik het niet meer eens door heb.
Meer basis dingen van hoe gebruik in de plugin en welk knopje doet wat. ;)
 
Origineel geplaatst door Terra Pee
Ze klinken allebei best vet hoor. (Ik hou ook wel van die hoge resonantie & cutoff stukjes tussendoor, is wel apart.) Heel ander karakter als een 909 kick/sample maar het heeft toch iets echt moois zo'n synth-kick. Als je steeds andere settings probeert kun je heel aparte kickjes krijgen, en dan nog parameters automatiseren kun je hele vage vette kicks en loops maken maken. Zo kun je met een synthkick veel meer shit uithalen dan met een vaststand kick.

Moet wel ff zeggen dat die synth-kicks vaak wat scheller zijn (pijnlijker om aan te horen). Of tenminste er zit een schelle element in. Bij mezelf ook al. Wat zou je daaraan kunnen doen? Ja minder resonantie, maar dan verlies je weer die punch. Of de 'Filter EG Intensity' wat lager zetten. Ik ga es weer achter de gear zitten.


@Mantisnl: Die microtonic kickt ook ass.

dat is t typische digitaal / software randje dat je vaak hoort bij digitale en software kicks..

als je gewoon een software kick of een digitale kick uit een VA door analoog spul zoals compressors en mengerts route daar wordt t al minder van .. zelf had ik gister de kick verkeerd opgenomen.. ben er toen met een zooi software plugins overheen gegaan, waaronder software overdrive / software EQ en compressie..

dat hoge resonante dat was feedback in mn Tehringer, probeer eens bijv een kick naar een bus te routen en stuur de kick die je doorgelust heb weer door zn eigen bus heen, krijg je er leuke feedback, als je vervolgens op meerdere kanalen een kick heb kun je leuk met de kick met feedback spelen door m harder of zachter te zetten waardoor dat hoge resonante geluid (feedback dus) meer of minder gaat rond spelen.
 
Re: Hardcore kicks zonder 909 (ook geen 909 samples)

Re: Hardcore kicks zonder 909 (ook geen 909 samples)

Origineel geplaatst door Terra Pee
Ja, het moest even.

Bewijs met deze thread dat je vette HARDCORE KICKS kan maken zonder die beruchte TR-909, of samples daarvan.

Blaas hardcore nieuw leven in. Zet de scene op z'n kop. :duivels: Doe wat je kunt. Haal het beste uit je synths/ drumbakkies/ VST's naar boven.

Met deze thread kunnen we elkaar tevens tips geven om kicks te maken puur met synthese bijv. parameters, settings, FX, enzovoorts. :eureka:

LET OP: Geen 909 of samples daarvan! :smeris:

PS> Leendert... geen Pro-53 kickjes :dubbel:

..... tja :Z ... ik heb misschien welgeteld 4 tracks gemaakt met een echte directe 909 kick in de afgelopen 8 jaar. De overige 60 tracks zijn samples/VA/synths ....
 
weer een kick met een VA...

heb m deze keer beter opgenomen en minder met software bewerkt
 

Attachments

  • kick0r3.mp3
    819,3 KB · Bekeken: 62
Origineel geplaatst door isnieZot
hardcore kicks zijn toch een beetje overschat vind ik. zeker bij de hardcore jongens.

na zo'n uitspraak met een bijgeleverde kick had ik eigenlijk verwacht dat je ons allemaal zou verbazen, en ik denk dat ik niet de enige was aangezien je bijlage 2 x zoveel is gedownload als de andere kicks op die pagina..
maar goed.. t lijkt er meer op dat iemand hier hardcore kicks onderschat
een hardcore kick is wel wat meer dan een simpel droog iets wat op een kick moet lijken zo snel mogelijk afspelen..
misschien kun je leendert eens om advies vragen die heeft t volgens mij beter door als jij. vraag hem dan ook gelijk of hij vind dat de hardcore kick onderschat of overschat is.. denk persoonlijk dat ik zn antwoord wel weet :P
 
Deze kick heb ik zojuist gemaakt van een sample van een 909-kick
 

Attachments

  • hardcorekick.mp3
    368,6 KB · Bekeken: 67
misschien kun je leendert eens om advies vragen die heeft t volgens mij beter door als jij. vraag hem dan ook gelijk of hij vind dat de hardcore kick onderschat of overschat is.. denk persoonlijk dat ik zn antwoord wel weet

1. Tering, bedankt.
2. Tering, goed gesproken
3. Tering, je weet mn antwoord! 8)

...

... .. .

4. Lekker veel bass, D-Ranged! :okdan:
 
Hierbij weer na lange tijd een hardcore kick mijnerzijds.
(VSTi+EQ+VSTeffect+comp)
Niet gelayered, alleen software, rechtstreeks uit Buzz

Excuses voor de ruwe filtermoves die heb ik handmatig uitgevoerd met de muis ;)
 

Attachments

  • hardkick1a.mp3
    688,6 KB · Bekeken: 61
Origineel geplaatst door DizzleXia
Hierbij weer na lange tijd een hardcore kick mijnerzijds.
(VSTi+EQ+VSTeffect+comp)
Niet gelayered, alleen software, rechtstreeks uit Buzz

Excuses voor de ruwe filtermoves die heb ik handmatig uitgevoerd met de muis ;)
Erg dof, die van Leendert is ook te dof.
 
Origineel geplaatst door D-Ranged
Erg dof, die van Leendert is ook te dof.

Je hebt idd gelijk. ik heb de kick door een plugin heengejaagd die een analoge versterker moest nabootsen (om van dat eerder besproken digitale randje af te komen) waardoor deze erg dof werd.

Ik ben blijkbaar iets te enthousiast geweest met de mixverhouding, waardoor de klankkleur teveel werd beinvloed. Ik ga em eens semi-dry proberen ;)

thanks.
 
Ja mijne ook, maar weetje.. volgensmij is het hoog van mn ene box opgeblazen ofzo want alleen de ene box maakt een raar kraak geluidje bij het hoog en de ander niet vandaar dat ik het doffer maakte.
 
pff.. dan maar op koptelefoon werkt gewoon goed hoor!

ALS DEZE DOF IS, VREET IK MN KICK OP! :dubbel:
 

Attachments

  • nog zoiets wazigs2.mp3
    244,1 KB · Bekeken: 77
Hey leendert je zou eigenlijk een klein mengertje moeten kopen (4 of 6 kanalen ofzo)
kost 2e hands niks (nou bijna niks dan) kun je mooi kickjes door je analoge mengert sturen en eq'en en dan weer opnemen op je pc.. dan klnken je kicks ''echter'' doordat je een lekkere dosis laag en warmte van een analoge mengert kan meegeven, je kicks blijven dun en software klinken, maar daar kun je zelf niet veel aan doen zo..

en t gaat idd de goeie kant op met jou, laatste kickies zijn een hele vooruitgang, nu niet meer afzakken he :)
 
wat is je budget? trouwens, wat voor geluidskaart heb je in je pc?

Origineel geplaatst door Leendert
haha oke dan! Naja, kijk een beetje rond voor me zou ik zeggen en als je iets leuks ziet: Zeg het me! :okdan:
 
Nou, nog niet zon goede. Ik ga binnenkort BEHRINGER B2031A Truth (Monitors) aanschaffen en ESI juli@ (Geluidskaart).

ohja, mn budget is opt moment 375 euro. Nog ffe sparen. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top