Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Naja, dat hoopte ik iig. Maar misschien dat het ooit nog iets word, toch? :W
Weetje, als iedereen zich zo erg irriteerd: Geef n lesje! 8~ *D
 
Misschien ooit, ik heb geen glazen bol...:)

Een lesje geven we de afgelopen 20 pagina's toch al zo'n beetje?:P

Jij zit met EQ te kutten ofzo, waardoor jouw kick uiteindelijk bepaalde tonen missen die je wel nodig hebt.
 
:D Ken je niet gewoon DJ worden?
 
Een 25 pagina's tellend draadje over een haardkoor kick :Z
Is die gozerd er inmiddels al achter hoe je het moet doen?
 
1. Iedereen is hier zo goed
2. Ik doe iets fout
3. Toch weet niemand wat?

Maarja, Ik kom dr nog wel achter. Het is idd iets met filteren. :)
 
Origineel geplaatst door Leendert
1. Iedereen is hier zo goed
2. Ik doe iets fout
3. Toch weet niemand wat?

Maarja, Ik kom dr nog wel achter. Het is idd iets met filteren. :)

1. Staar je niet blind op de zogenaamde expertise hier. Een hoop (na)blaters.
2. Misschien zit je wel wel op het juiste pad. Minder op dit forum komen en meer zelf klooien.
3. Zie 1.
 
Origineel geplaatst door funxiun
2. Misschien zit je wel wel op het juiste pad. Minder op dit forum komen en meer zelf klooien.

Dit is sowieso een goeie tip.. met de tijd die ik hier zelf op t forum verkloot... die had ik leerzamer kunnen gebruiken
Maar goed t hangt er ook een beetje vanaf wat je hier op t forum precies doet.. denk dat Leendert beter eens goed de zoek funktie moet gebruiken en een aantal oude threads goed door lezen.. waaronder zn eigen thread

en dan maar weer eens aan de gang gaan en kijken of je wat geleerd heb :)
 
Origineel geplaatst door Niel
Ik durf niet eens meer te luisteren naar de kicks die hier worden neergezet ...... :o:

haha :P

om eerlijk te zijn stel ik t ook altijd zo lang mogelijk uit.. tenminste als t om leendert's kicks gaat..
ben opzich nog wel eens benieuwd, al ben ik niet meer zo benieuwd als een paar maanden terug :P

maar dan gaat sowieso hier eerst t volume bijna op 0 .. aangezien die kicks van leendert iig qua volume niks te kort komen :D

en dan heel voorzichtig eens de schuif open draaien..
ja je moet er wel wat voor over hebben om naar zn kicks te luisteren ..

maar goed.. Leendert, lees eerst eens wat threads terug voordat je verder gaat want de laatste tijd ga je achteruit ipv vooruit, en dat komt omdat je jezelf als t ware probeert te dwingen beter te doen en dat alles zonder dat je volgens mij terug kijkt op je oude werk.. en dan merk je niet hoe goed of lomp je bezig bent :)

dus nogmaals.. bewaar je oude werk en zet er desnoods bij hoe je dit gedaan heb.. en vergelijk t dan met je nieuwe methodes.. t komt maar al te vaak voor en zelf ken ik dit als geen ander, soms neem je een verkeerde afslag en zonder dat je er erg in heb blijf je maar doorgaan terwijl je beter je oude methodes wat beter onder de knie had moeten krijgen
of misschien helemaal opzoek moet gaan naar een andere oplossing, want die pro 53 kickjes (je oude methode) dat was sowieso niks.. al klonk t wel beter als waar je de laatste tijd mee aan komt..
 
Misschien is het verstandig om nu alvast een "Proffesionele hardcore lead?" thread te openen leendert? :peukie:
 
Origineel geplaatst door Leendert
ik layerde ze, dus 1tje had ik hipass, 1tje had ik met de sweep, een met de attack.

ik weet niet hoe jij kicks layerd in fruity.. maar ik ga er ff vanuit dat je gewoon 3 verschillende kicks tegelijk in fruity op verschillende tracks op verschillende sporen laad mocht dit het geval zijn route dan iig die kanalen naar 1 kanaal

of layer ze in een sampler zolang de kicks maar samen komen in 1 kanaal .. zo doe ik t tenminste en dat beviel me eerder altijd goed.. voordat je met al die kicks afzonderlijk gaat kloten.. luister eerst hoe ze klinken nadat ze samen op 1 kanaal komen waar je evt compressie en fx op zet.. daarna EQ je dat kanaal zodat dit direct invloed heeft op alle kicks tegelijk..

en daarna moet je pas gaan kijken wat je afzonderlijk met de kicks gaat doen zodat je de mix goed uitbalanceerd

beetje de attack / decay / sustain en release van elke kick tweaken, en bij sommige misschien wat laag weg halen of mid / hoog toevoegen etc. totdat je t gevoel heb dat je een lekkere kick heb samen gesmolten uit de andere kicks

zoek iig wat goeie kicks bij elkaar.. 1 met punch 1 die goed kan dienen als subbass 1 met een lekkere staart etc. etc.
gewoon terwijl je bezig bent eens andere kickjes proberen om te zien of die iets beters toevoegt aan t geheel ..
tweak het volume wat per kick etc. gewoon blijven expirimenteren hiermee totdat je een beetje door krijgt wat je doet, en dan zul je al snel leuke kicks kunnen maken

maar goed, ik heb dit volgens mij wel eens eerder gepost.. weet alleen niet of dat in deze topic was..

ik hoop dat ik je weer een beetje op weg heb geholpen :)
 
Wat is eigenlijk de lol van 909's stacken met distortion erop?
Begin eens met een domme sinus en kijk hoever je daarmee komt. Zolang dat je niet lukt kan je toch ook nooit snappen waar die magische punch vandaan komt?
 
Origineel geplaatst door SteveJ
Misschien is het verstandig om nu alvast een "Proffesionele hardcore lead?" thread te openen leendert? :peukie:

Heeft weinig zin denk ik, aangezien je van een casio geluidje een hit kan maken, als er maar een "professionele kick" onderzit (Tieum bv).
 
Origineel geplaatst door Clay
Wat is eigenlijk de lol van 909's stacken met distortion erop?
Begin eens met een domme sinus en kijk hoever je daarmee komt. Zolang dat je niet lukt kan je toch ook nooit snappen waar die magische punch vandaan komt?

Omdat het geluid van een TR909 niet met een "domme sinus" na te bootsen is.
En waarom moeilijk doen als het basisgeluid preset uit een doosje komt ?
Anders had iedereen nooit romplers gekocht maar alleen samplers en zelf complete piano's gesampled.

Zoals iemand anders al poste over het vervangen van vintage synths door vst "op de brandstapel met u !!" :duivels:
 
Omdat het geluid van een TR909 niet met een "domme sinus" na te bootsen is.

whoa, DAT vind ik nou een gewaagde uitspraak :P Ik durf toch serieus wel te stellen dat je er behoorlijk in de buurt gaat komen, en dat je dat echt niet meer gaat merken in een kapot geprocesste hardcore kick.

En van je eigen kicks maken vanaf een sinus (of een andere basisgolf) tot alle synths vervangen door vst's is ook nogal een grote stap ;) Imo is dat geen vergelijking, eerder een tegenstelling.

Maar probeer je eigen kick gewoon eens te maken. Is toch geen rare vraag? :P Synthesizen is toch veel leuker dan samples gebruiken? Waar heb je anders al die gear voor.
 
Origineel geplaatst door Clay
whoa, DAT vind ik nou een gewaagde uitspraak :P Ik durf toch serieus wel te stellen dat je er behoorlijk in de buurt gaat komen, en dat je dat echt niet meer gaat merken in een kapot geprocesste hardcore kick.


Nou, dan heb je wat te doen lijkt me.:)
 
Origineel geplaatst door Niel
Heeft weinig zin denk ik, aangezien je van een casio geluidje een hit kan maken, als er maar een "professionele kick" onderzit (Tieum bv).

sarcasme, maar bedankt voor de uitleg.. :)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

maar goed, ik heb dit volgens mij wel eens eerder gepost.. weet alleen niet of dat in deze topic was..

ik hoop dat ik je weer een beetje op weg heb geholpen :)

Niet eerder gepost, maar ik denk dat je me een stukje vooruit hebt geholpen! :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top