TC electronic M300 - 185 euro

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
tc electronic M300

tc electronic M300 multi-effect device, 2 processors, TCquality reverbs & other effects (Compressor, De-Esser,Chorus, Flanger, Echo, Dynamic Delay etc.), Decay,Pre-Delay, Color, Feedback etc. controls on the frontpanel, tap tempo, S/PDIF I/O, 256 presets, 99 usermemories, internal power supply (!!!!). Exactly what we asked TC to build as their new killer effects processor.

slechts 185 euro ...

iemand ervaring mee? ik vindt dit erg goedkoop ... en vraag me af hoe goed die reverbs zijn in vergelijking met hun andere modellen .... en hoe de rest van de effecten zijn ..... hij is iets duurder als mn ouder virtualizer pro .. wat echt dikke bagger is ... dus ik ben opzoek naar net zoiets als mn oude virtualizer pro alleen dan echte ''pro'' kwaliteit ipv bagger.

====

heb trouwens zoek funktie gebruikt ... maar die topic is al erg oud ...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=34912

nieuwe comments en opinies zijn welkom ....

edit ...

dit bakkie is dus al langer op de markt als ik dacht ..... waar ik vooral opzoek naar ben zijn goede gated reverbs en plates .
en een goede compressor kan ook nooit kwaad ... en t liefst beide fx naar keuze tegelijk wat de m300 dus jammer genoeg niet kan ..... maar ja ... een goede fx unit voor onder de 200 euro zal wel teveel gevraagd zijn ...
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de M300 en hij bevalt mij prima.
De reverbs zijn prima, delays zijn top.

Verder kan ik geen vergelijking maken met de andere reverbs van TC simpelweg omdat ik deze niet ken.

Ik vind het in ieder geval en prima effectenbak voor de prijs.
 
ik heb mijn tc m300 voor 150 euro gekocht, en dat is volgens mij ook de gemiddelde 2e hands prijs... 180 - 200 is zo ongeveer de nieuwprijs.

prima bakje, al vind ik de galmpjes niet zo. (een ander is er misschien wel gek op)
er zitten een paar leuke delays in en de overige effecten zijn ook prima.

beter dan de virtualizer IMO, dat vind ik echt bagger.
 
hij hangt in me rack. Even te leen gehad van iemand...

Reverbs zijn erg goed ! Lekker beetje tweaken en aanpassen naar wens en het werkt lekker over alles eigenlijk wel !
Delays zijn ook aardig, mogenlijkheid om het tempo te tappen
Chorus is erg goed. Gebruik hem over de CP80 en het is echt geweldig !
Flanger gaat wel
Phaser is echt zwaar ruk ! Vind hem voor geen ene reet klinken
Compressor gaat wel. Weinig bijzonders imho


Overall dus een leuk dingetje ! En stereo :)
 
De reverbs zijn vergeleken bij mijn behringer reverbs of de reverbs uit mijn synths stukken beter. De delays zijn ook erg goed, alleen vind ik de andere effecten te braaf...
 
de phasers zijn inderdaad erg flauw... maar die delays vind ik vrij goed, vooral de tape delay. vergelijk het zeker niet met een echte tape delay maar zie het eerder als een ding opzich. en dan is hij heel bruikbaar !
 
Dat vind ik inderdaad ook de kracht van de M300, het bedieningsgemak.

Perfecte live bak zonder menu onzin. Er zijn zeker betre multi effecten (waaronder ook TC's eigen M*One). Maar voor het geld echt een heel leuke bak met degelijke effecten en hands-on controle.
 
Heb zelf sinds 4 maand ook een m300 tussen mijn Nord Rack 2X en de audio interface. En voor die 185 euro heb je toch een aardig complete fx bak. De studio delay en de ping pong delay zijn toch wel me favoriet. de reverbs vind ik persoonlijk wat minder dan bijvoorbeeld een Lexicon MX200 die iets duurder is.

Wat ik minder vind aan het apparaat is dat er maar 1 dry / wet knop op zit voor beide effecten.
 
Kwa geluid klinkt het gewoon anders kan niet nou niet zeggen dat de 1 beter is als de andere.
De mpx heeft geen comrpressor aan boord als ik het goed heb. Is alweer tijdje geleden dat ik het apparaat gehad heb.

De M300 heeft ook een digitale ingang en de MPX niet.

Ik zou voor de M300 gaan maar kijk eens of de mogelijkheid er is zodat je ze beide een keer kan luisteren. Uit eindelijk draait het toch om het geluid.
 
Ik heb een MPX100 en Quad4 van Digitech. Vroeg me af of de M300 een goede aanvulling is. Ik zal hem idd eens gaan beluisteren ergens.
 
Als je galm het belangrijkst vind zou ik verder kijken dan de M300, de galm van de M300 is nog al vlak vind ik.

Een tweede hands LXP1 klinkt veel beter als het om galm gaat, en kost nog minder ook. :eureka:
 
Origineel geplaatst door Baseman


De M300 heeft ook een digitale ingang en de MPX niet.

De MPX ook...;)
 
Hoi, Ik heb deze ook en ben er ook erg tevreden mee. Bedieningsgemak is top en voorzover ik kan beoordelen prima effecten (heb weinig referentie).
 
Back
Top