welke compressor voor hihats?

ritzi lee

Stamgast
Lid sinds
26 december 2003
Berichten
175
Locatie
Amsterdam
Welk compressor zouden jullie me het beste aanraden (er zal vast wel veel keuze zijn) om hihats wat minder lief te laten klinken? Ik ik wil verschillende effecten halen uit een compressie, bijvoorbeeld een persend effect. Geen plugins. Alleen hardware.

Ik vind sowieso belangrijk dat je me een dergelijk compressor adviseert uit eigen ervaring.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
compressortje met buizen erin misschien?

een compressor met buizen erin zal vast bakken met geld kosten. en dan praten we niet over een paar hondertjes.... vind ik een beetje overdreven alleen voor hihats.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Behringer heeft best een redelijke buizencompressor voor weinig.
Een flanger werkt vaak ook goed op hihats.

Ik zal 's checken! :)


Ik ben tot nu toe best tevreden over de kleur en effect van m'n hihats.
Sowieso als er wat meer dynamiek uitstraalt en gewoon uitknalt, dan is 't helemaal zoals ik 't wil. :)
 
Compressor voor hihats ??

weer wat nieuws, daar zit al zoveel hoog in... pfff...
 
als je ze wat minder lief wil laten klinken neem je toch als send een beetje distortion?
 
Ik zou zeggen knisperende tape compressie ! heerlijk ranzig randje !!:D
 
Je moet die hihats opnemen op een ouwe tape, en dan de koppen een beetje ontstellen. Geeft een lekker vaag lofi effect.
 
Wat ik ook vaak doe is echt alles onder de 5KhZ oid. weghalen! Dan krijg je van die overal doorheen snijdende hats!


R
 
Origineel geplaatst door Bass
Compressor voor hihats ??

weer wat nieuws, daar zit al zoveel hoog in... pfff...

In techno is dat heel normaal.
 
Maar de vraag 'welke compressor' voor hihats.. het maakt toch in principe niks uit welke compressor je daarvoor gebruikt?

Tenzij je het karakter van een compressor kent, en die wenst. Maar als je simpel je hihats wil compressen met eentje van rond de € 100,- kan ik de alesis 3630 wel aanraden. Zit een simpel te bedienen maar doeltreffende side-chain functie op voor het duck-effect.

Om iets minder lief te laten klinken zijn er nog legio andere mogelijkheden naast een compressor...
 
Back
Top