ADA8000 + Mackie control of ProjectMix voor drum opnames en mixing?

Origineel geplaatst door YellMore
zit zelf ook te denken aan een mackie control... maar waarom raad jij dit af beste Ensemble?

( Ik ben Ensemble niet maar...) Tegenwoordig kun je voor dezelfde prijs als een mackie control een Yamaha 01x aanschaffen. Dan heb gelijk moderne technologie (mackie control is paar jaartjes ouder nog) en veel meer mogelijkheden.
Heb je de extra mogelijkheden niet nodig kun je het apparaat altijd nog gebruiken als Mackie Control Emulatie (werkt precies hetzelfde).

Argumenten pro Mackie Control:
-100mm faders.
-Eenvoud (mits je daarvan houdt).

Argumenten pro Yamaha 01x.
-Audio/Midi interface. Tot 28 gelijktijdige audio/vst opnames mogelijk met extra i88x expansie (deze is overigens heel goedkoop te krijgen tegenwoordig).
-2 interne hoogwaardige effectmodules.
-Dynamics & EQ op elke channel.
-Mackie remote Emu.
-mLan!

Minpunten 01x:

-onzekerheid over toekomst mLan hoewel je momenteel op dit gebied niet beter kunt krijgen!!
-60mm faders (zelf vind ik dit niet zo erg).

Ik denk dat Ensemble om een andere reden anti Mackie Controle is.
Ik blijf de prijs van dat apparaat overigens belachlijk vinden!!
 
Origineel geplaatst door ErectionJackson
Bovendien blijkt het dus niet mogelijk te zijn om meer ProjectMix's aan elkaar te hangen,

Ik snap niet waarom je dit zou willen... De ProjectMix heeft toch ADAT ??
 
Origineel geplaatst door ErectionJackson
Heb ik gedaan, maar wilde niet echt baten. Ik vind het zelf niet echt een probleem, heb met beide zaken goede ervaringen. Als het iets duurder is, neem ik t graag direct mee bij Feedback. Maar 150 euro is me op zo'n bedrag een beetje té.

Ja dan houdt 't op, voor 150 eur kan je aardig wat kratten bier halen :biertje:

Succes met de spullen!
 
Origineel geplaatst door The Q
Ja dan houdt 't op, voor 150 eur kan je aardig wat kratten bier halen :biertje:

Succes met de spullen!

Je kunt ook naar Feedback gaan en zeggen dat je het apparaat in Duitsland zult kopen omdat het daar 150 euro goedkoper is. Misschien verlagen ze dan de prijs wel. Feedback vind ik overigens wel een $%# zaak..
Bij andere winkels hier in Nederland verlagen ze vaak wel netjes de prijs als je zegt dat het elders goedkoper is..
 
Als supermarkten onder de inkoopprijs kunnen verkopen kunnen muziekzaken dat vast ook wel. :D
 
Die ADA 8000 klinkt echt ruk!.. Het hoog is gerafeld. Ik heb laatst 3 ADAT converters getest en er was er een 'goed'.

- SMPro is voor het geld 129.- aardig maar geen topper
- ADA 8000, leuk die Mic inputs maar het klinkt gewoon niet 259,--
- AI3, was top! Geen rare dingen gemeten en gehoord. 259,--

dus... geen Behringer...

Goeie preamps OctoPre met ADAT board ... 750 euri ongeveer, dat is wel okay
 
Origineel geplaatst door Flesje
Ik snap niet waarom je dit zou willen... De ProjectMix heeft toch ADAT ??
Het gaat me in dat geval meer om de extra faders die je krijgt. Bank selecten is leuk, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment hinderlijk gaat worden.

Die ADA 8000 klinkt echt ruk!.. Het hoog is gerafeld. Ik heb laatst 3 ADAT converters getest en er was er een 'goed'.

- SMPro is voor het geld 129.- aardig maar geen topper
- ADA 8000, leuk die Mic inputs maar het klinkt gewoon niet 259,--
- AI3, was top! Geen rare dingen gemeten en gehoord. 259,--

dus... geen Behringer...

Goeie preamps OctoPre met ADAT board ... 750 euri ongeveer, dat is wel okay
Ik ben het met je eens dat je een ADA8000 niet met een OctoPre kunt vergelijken, maar voor het geld is de ADA8000 me niks tegengevallen. Het scheelt me nu gewoon wat geld en ik kan nu in elk geval prima ervaring opdoen met opnemen met een clicktrack, microfoonplaatsing etc. Zodra ik weer genoeg te besteden heb kan ik makkelijk een OctoPre halen en de Behringer vervangen.

Ik ben nu eenmaal nog niet zo ervaren met het opnemen en merk dat ik vooral muzikaal nog wat te leren heb, dus zorgen dat m'n drums onder een track goed klinkt. Strak in de maat spelen, maar wel los genoeg om er leven in te houden. Ik merk gewoon nu dat het drummen onder een track compleet anders is dan lekker in je eentje drummen :) Omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan, is vooral dat voor mij een mooie oefening.

Om die reden vind ik het nu eerst belangrijker dat ik dat allemaal goed onder de knie krijg dan dat ik een dure preampset haal. Want hoe mooi de preamps ook klinken, als de muziek zelf niet ok is heb je er niets aan :) Zodra het inspelen beter gaat, dan kan ik ook de geluidskwaliteit verbeteren en dan ben ik al een heel stuk verder.
 
Origineel geplaatst door NLS
Die ADA 8000 klinkt echt ruk!.. Het hoog is gerafeld. Ik heb laatst 3 ADAT converters getest en er was er een 'goed'.

- SMPro is voor het geld 129.- aardig maar geen topper
- ADA 8000, leuk die Mic inputs maar het klinkt gewoon niet 259,--
- AI3, was top! Geen rare dingen gemeten en gehoord. 259,--

dus... geen Behringer...

Goeie preamps OctoPre met ADAT board ... 750 euri ongeveer, dat is wel okay

En iemand een idee hoe de Marian Adcon (Thomann, 298 E) klinkt ?
 
Back
Top