ADA8000 + Mackie control of ProjectMix voor drum opnames en mixing?

ErectionJackson

Ingeburgerd
Lid sinds
29 mei 2002
Berichten
39
Ik struin al een tijd rond hier op het forum, maar nooit echt actief meegedaan. Ik ben sinds kort weer heel actief bezig gegaan na een drukke periode. Tijd om daar verandering in te brengen dus :) Laat ik eens beginnen met een vraag, die direct een beetje inzicht geeft in waar ik mee bezig ben.

Ik heb in een andere thread hier op het forum al aangegeven dat ik erover zit te denken om de M-Audio ProjectMix aan te schaffen, o.a. omdat ik veel microfoons aan wil gaan sluiten. Ik zit alleen wel te twijfelen, ik zal even m'n situatie schetsen.

Ik heb een pc met een E-MU 1820 (helaas niet de 1820m, maar ik heb deze gelukkig gratis mogen ontvangen, ik klaag dus niet). Ik schaf eind deze maand een stel Shure microfoons aan om m'n drums op te kunnen nemen. In principe sluit ik in eerste instantie ca. 8 microfoons aan, voor sommige muziek wat minder, voor hardere muziek kan dit wellicht wat meer worden (zeg, 10). Deze wil ik op eigen tracks opnemen in SONAR. Daarnaast wil ik tijdens het editten en zodra ik ga afmixen de controller die ik ga aanschaffen gebruiken.

Ik twijfel nu tussen de ProjectMix I/O en de Mackie Control icm (voorlopig) een Behringer ADA8000.
  • De ProjectMix heeft als voordeel dat het een alles-in-één kastje is (naja, voordeel..) en dat ProTools ermee gebruikt kan worden (overigens geen idee of dit voor mij een voordeel is, heb het nooit gemist iig, SONAR werkt voor mij uitstekend). Daarnaast heb ik de indruk dat de Mic PreAmps beter zijn dan die van de Behringer (tja, blijft toch Behringer he), maar ik heb ze nog niet beluisterd, hier kan ik dus nog niet veel zinnigs over zeggen). Al met al lijkt het me een mooi kastje, maar bijna alle voordelen die ik zo gauw zie zijn hypothetisch of niet van doorslaggevend belang.
  • De Mackie Control heeft zich inmiddels bewezen, heb er een tijdje mee gewerkt en ik vind het een schitterend apparaat. SONAR ondersteuning is super en hij heeft het voordeel dat ik 'm altijd uit kan breiden. Bovendien lijkt het me allemaal wat degelijker dan de M-Audio, mooier display etc. Voor de microfoon-ingangen zal ik de ADA8000 gebruiken en deze via ADAT aansluiten op de 1820. Mocht ik ingangen te kort komen, kan ik altijd een extra erbij halen en deze analoog verbinden met de E-mu 1820.
De ProjectMix lijkt op zich een ideaal apparaat, maar ik ben er wel minder flexibel mee en ik krijg toch een beetje het "net niet" gevoel erbij. Bovendien heb ik een goede audio-interface en hoef ik het daar eigenlijk niet voor te doen. De ADA8000 en Mackie Control zouden een goede aanvulling zijn op de E-mu en dan heb ik meer flexibiliteit. Enige puntje hierbij is of de ADA8000 voorlopig voldoende kwaliteit biedt om goede drum-opnames te kunnen maken.

Iemand ideeën hierover? Goede argumenten voor/tegen de Mackie Control icm ADA8000 v.s. de ProjectMix I/O?
 
Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat met alle kennis en talent hier niemand iets zinnigs te melden heeft? :)
 
Goedendag,

ErectionJackson,

Ik zal je een tip geven koop geen Mackie control,
daar heb ik over gelezen en van gehoord (via een kennis in Amirika die het heeft verkocht)
dat het .... hoe zal ik het zeggen ...... puin is, goedkoop gemaakt ... slechte ondersteuning ect ect.

Ikzelf heb een maand geleden ook rond zitten kijken,

en heb gezocht op internet via google voor info erover,
ik heb onderandere overwogen en gekeken naar tascam,mackie control ,berginger, projectmix en nog een paar,
daarbij kwam ik tot oordeel dat projectmix I/O de beste keuze is en ja ook uit kunt breiden en goede ondersteuning heeft,
en ook mackie control er op heeft zitten, (wat dus voor mij belangrijk is dat die ook met final cut en pro tools overweg kan!)

dus doe je voordeel mee,
groeten afz Feestbeest!! :okdan: :walker: :mega:
 
Tnx voor je reactie. Ik zat de afgelopen dagen al weer iets meer te neigen naar de M-Audio, omdat ik op de één of andere manier toch een beetje huiverig ben voor de Behringer pre-amps. Ik heb ze nog niet kunnen checken, omdat ze beiden nergens in de buurt op voorraad zijn.

Maar bij mijn weten ben jij zo'n beetje de eerste die de Mackie control zo afkraakt :) Ben ook wel benieuwd naar de negatieve kanten natuurlijk, maar weet je ook iets meer over waarom jouw maat de kwaliteit zo slecht vindt? Ik vond het zelf wel ok namelijk, ik heb alleen geen lange termijn ervaring ermee.

En je zegt dat je de M-Audio ook uit kunt breiden. Dat vind ik wel erg interessant, want daar heb ik nog niets over gelezen. Dus vertel! :)

Weet je trouwens of je meer M-Audio's tegelijk naast elkaar kunt gebruiken?
 
Hi, ErectionJackson

Ja je kan meerdere m-audio's naast elkaar aansluiten, je kan zelfs de uitbreidingen van mackie contol op aansluiten(niet dat het mijn keuze zal zijn)
je moet ook maar eens kijken naar de m-audio.com pagina daar staad veel info over en je kan het een of andere van google (wereld) qua info afhalen (ook juist voor mackie control)
het lijkt ook op de Digidesign Digi002 alleen je kan er meer mee met projectmix en hij is de 1/2 goedkoper (dus een win/win aspect wel te overwegen!!!! :eureka:

En wat bedreft mackie contol ook is als je het verteld aan een verkoper die ze verkoopt dan bevestingd die de problemen met mackie control dat er op het moment z'n 80% +/+ retour gaat voor reperatie!!!!

het enige nadeel is..... (er zullen er best meer zijn voor voor deze prijs!) heu als je het een nadeel vind om je computer mee te nemen als je ergens anders gebruik van wilt maken (dat is hetzelfde als mackie control alleen daarbij heb je geen firewire aansluiting op) en dat heb je met bv. tascam niet die kan je stand alone gebruiken, dus je beperkingen zijn dus de computer die je er tussen heb zitten !
ikzelf geuik mac's voor bewerking en benzelf hard aan een nieuwe toe maar het werkt zelfs goed ook een 5 jaar oude mac!!!!

je moet ze maar eens naast elkaar zien dan heb je je keuze snel gemaakt!!!!!

groeten afz Feestbeest!!!!
 
Origineel geplaatst door Feestbeest
Hi, ErectionJackson

Ja je kan meerdere m-audio's naast elkaar aansluiten, je kan zelfs de uitbreidingen van mackie contol op aansluiten(niet dat het mijn keuze zal zijn)

Hier moet ik je helaas corrigeren, het is niet mogelijk om twee projectmixen naast elkaar te laten draaien om zo bijv het mixpaneel te vergroten. Ik heb m-audio even een mail gestuurd en die vertelden mij dat dit niet mogelijk is.
 
Hi,

Ik heb nog effe geinformeerd bij de zaak waak ik hem heb gehaald,

en dit is het antwoord dat ik per email heb verkregen,

Beste M,

Je kunt tot maximaal 3 projectmixen aan elkaar hangen.

Gezien de mogelijkheden en gel;uidskwaliteit, is de Projectmix momenteel wel
de beste oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

T & T

Dus.........
 
Al eens gedacht aan een Yamaha 01x + I88x combinatie?

Ik hoef voorloppig niets anders. Als je deze twee apparaten eenmaal onder de knie hebt, dan steken ze ver boven de concurentie uit...
Sommige mensen hebben last van driver problemen, maar dat is met de laatste update bijna helemaal opgelost.
 
Origineel geplaatst door Feestbeest
Hi,

Ik heb nog effe geinformeerd bij de zaak waak ik hem heb gehaald,

en dit is het antwoord dat ik per email heb verkregen,

Beste M,

Je kunt tot maximaal 3 projectmixen aan elkaar hangen.

Gezien de mogelijkheden en gel;uidskwaliteit, is de Projectmix momenteel wel
de beste oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

T & T

Dus.........
Mmmm, vreemd, maar wel interessant. Heb je een naam/webadres van die lui? Dan kan ik ze eens bellen. Maar ik mag concluderen dat je erg tevreden bent? Met welke software gebruik jij 'm?

Al eens gedacht aan een Yamaha 01x + I88x combinatie?

Ik hoef voorloppig niets anders. Als je deze twee apparaten eenmaal onder de knie hebt, dan steken ze ver boven de concurentie uit...
Sommige mensen hebben last van driver problemen, maar dat is met de laatste update bijna helemaal opgelost.

Ja ik heb hier wel even naar gekeken, maar dan heb ik in totaal maar 4 mic pre-amps. En het voordeel van de M-Audio is dat ik voor vrij weinig geld 8 mic pre's heb. En wat ik er zo van hoor zijn het best degelijke pre-amps.
 
Origineel geplaatst door ErectionJackson

Ja ik heb hier wel even naar gekeken, maar dan heb ik in totaal maar 4 mic pre-amps. En het voordeel van de M-Audio is dat ik voor vrij weinig geld 8 mic pre's heb. En wat ik er zo van hoor zijn het best degelijke pre-amps.

Dat is inderdaad zo. Wel zijn de twee mic-preamps die op de i88x zitten van extreem goede kwaliteit. Zeer neutraal.
Hier heb je vast al over gelezen :)

Groet,

Frederik.
 
in de laatste Sound on Sound staat een review over de projectmix....ze zij er meer dan tevreden en positief over....
 
Klopt ik heb die SOS ook hier liggen. De SOS maakte me ook bekend met het apparaat. Hoewel ik SOS over het algemeen redelijk ok vind, zijn ze naar mijn mening vaak wel erg vaag over dingen.

Maar ik denk dat ik toch maar voor de ProjectMix ga kiezen. Mening 180 graden gedraaid dus :) Ik heb meer vertrouwen in die pre-amps dan in die van de Behringer, het is alleen jammer als ie niet uit te breiden is. Dat blijft dus nog even een vaag verhaal.

Ik kan nu in elk geval bestellen en de microfoons erbij kopen. Kan ik eindelijk m'n drums fatsoenlijk opnemen en tracks lekker gaan afmixen :)
 
Ik zou een bedrijf als M-Audio wel vertrouwen met wat betreft upgrades...
 
}:| Nog Z'n Mackie Control Freak !!! 8D


:halleluja :luv: :halleluja

Veel plezier met je aankoop!

Ik weet dat je er geen spijt van zal krijgen!!!
 
Ik ben gister bij Feedback geweest om het allemaal eens in de vingers te hebben. Ik was uiteindelijk toch meer onder de indruk van de Mackie Control. Hij voelde steviger aan, had meer toetsen en het shuttle wheel was echt 100x beter. Die van de Project Mix beviel me totaal niet. Bovendien blijkt het dus niet mogelijk te zijn om meer ProjectMix's aan elkaar te hangen, wat voor mij toch wel een belangrijk punt is. Dit gecombineerd met het feit dat ik dan m'n E-mu kaart niet meer tegelijk met m'n drum-opnameinterface kan gebruiken gaf voor mij de doorslag.

Uiteindelijk de drummics en een ADA8000 meegenomen en ze bevallen me tot nu toe erg goed. De ADA8000 klonk een stuk beter dan verwacht. Moet nog wel de mic-opstelling finetunen, maar het komt al aardig in de buurt.

De Mackie Control laat ik van Thomann komen, want daar is ie 150 euro goedkoper dan bij Feedback.

Toch bedankt voor al jullie reacties, het heeft me weldegelijk geholpen :)
 
Stoer man!

Dus binnenkort kunnen we een trackje van je verwachten? ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Stoer man!

Dus binnenkort kunnen we een trackje van je verwachten? ;)
Zodra ik iets heb laat ik t weten :) Moet alles nog wel een beetje uitvogelen. Heb pas sinds anderhalve maand een goede synth en nooit synth gespeeld, dus het is niet altijd even makkelijk. :) Maar het gaat al vrij aardig, dus wie weet ;)
 
Origineel geplaatst door ErectionJackson

De Mackie Control laat ik van Thomann komen, want daar is ie 150 euro goedkoper dan bij Feedback.

OT
Waarom onderhandel je dan niet even met fb? Begrijp me goed: ben geen echte fan van die zaak maar ik kan me wel voorstellen dat die verkopers steeds meer sjaggie worden bij dit soort akkefietjes.
 
Origineel geplaatst door The Q
OT
Waarom onderhandel je dan niet even met fb? Begrijp me goed: ben geen echte fan van die zaak maar ik kan me wel voorstellen dat die verkopers steeds meer sjaggie worden bij dit soort akkefietjes.
Heb ik gedaan, maar wilde niet echt baten. Ik vind het zelf niet echt een probleem, heb met beide zaken goede ervaringen. Als het iets duurder is, neem ik t graag direct mee bij Feedback. Maar 150 euro is me op zo'n bedrag een beetje té.
 
Back
Top