-=De Grote MIDI CONTROLLER Thread=-

Ik heb een tijdje de BCR2000 gehad maar weer weg gedaan omdat je Behringer spul niet te lang moet gebruiken.
Toen een drehbank gekocht en ben zeer tevreden daarmee dit komt vooral door het aantal knoppen.
Ze hadden wel iets verder uitelkaar mogen staan (grote handen).

De akai mpd24 is ook zeer bruikbaar. Makkelijk intestellen door de display.
Zeker soepele knoppen.
 
Origineel geplaatst door Sir Ravel
oi

bestaat er een (kleine) midi controller
waar ik snel een knop kan instellen (midichannel, CC)

om dan beetje aan die knop te draaien

Met dit ding zou dat ook moeten kunnen. Nog wat goedkoper dan een bcr (maar geen usb, maar dat zocht je ook niet volgens mij).
 
de pocket dial van doepfer lijkt me wel zeer leuk ding
alleen heb je pc nodig om de cc per knop aan te passen :(


PD_gr.jpg
 
Probeer een 2ehands US2400 te ritselen
 
Origineel geplaatst door trigg
Ik heb zojuist ook de Mackie Control aangeschaft...

nu effe aansluiten... jummie... :P

en een paar maanden terug verkocht :D

ik heb nu de Frontier Alphatrack... leuk dingetje
 
Origineel geplaatst door trigg
en een paar maanden terug verkocht :D

ik heb nu de Frontier Alphatrack... leuk dingetje

Waarom heb je deze switch gemaakt dan? Vanwege de ruimte? Geld nodig? Werkte de Mackie niet zoals je had verwacht? Combinatie van deze argumenten?
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Waarom heb je deze switch gemaakt dan? Vanwege de ruimte? Geld nodig? Werkte de Mackie niet zoals je had verwacht? Combinatie van deze argumenten?

De mackie control is een prima ding, maar ik gebruikte hem echt te weinig.. deed toch bijna alles met muis en toetsen.
Bovendien stond hij niet helemaal recht voor m'n beeldscherm (dat ging niet vanwege ruimte).. dat maakte toch uit. Toen ik hem voor een goede prijs weg kon doen heb ik dat gedaan.

Daarna wilde ik toch nog een ander controllertje hebben en heb toen de Alphatrack gekocht.
Moet eerlijk zeggen dat ik die ook nog te weinig gebruik. Van nature grijp ik toch snel naar de muis en het toetsenbord zo blijkt het.. :confused:
 
Ik heb een BCF2000 die ik als Mackie gebruik. Dat werkt wel fijn, al ben je in het begin geneigd om toch even snel iets met de muis aan te passen, omdat je nog niet helemaal thuis bent in het werken met de controller. Het is gewoon een kwestie van wennen en een goede balans tussen controller en muis zien te vinden, denk ik. De BCF2000 zou ik iig niet meer willen missen. M'n BCR2000 echter staat ernaast alleen maar mooi te wezen.
 
Steinberg Houston controller

Steinberg Houston controller

HI,

Heb een Houston controller van Steinberg 2dehands gekocht.
Steinberg ondersteund de Houston blijkbaar niet meer op het net ( schandalig). Vraagje: kan iemand mij in gang helpen met deze controller?
alvast thx
wim.rodgers@telenet.be
:halleluja
Ik werk met een Steinberg Houston. Het werkt echt super en heeft mijn hele manier van werken onwijs versoepeld. Tracks muten/solo-en, eq-en, pannen, automatisering opnemen, aux sends instellen, alles kan ermee; zelfs softsynths editen, maar daar gebruik ik liever mijn remote25 voor. Het belangrijkste ervan: de jog-dial. Ik zou niet meer zonder kunnen.


/0
 
Ik gebruik een Bitstream, een Korg Kontrol49 en een MPD24.

Bitstream is een zeer bruikbaar apparaat, ben niet ondersteboven van de bouwkwaliteit van de faders, maar het is een zeer veelzijdige bak. Zeer flexibel te programmeren, met Mackie Control emulatie en standalone LFO en Arp functie die ik ook veel gebruik voor het aansturen van animaties in Processing. Heeft een tijdje als louter faderbox in m´n hokkie gestaan, maar ik gebruik hem nu steeds meer, topding!

Kontrol49 heb ik al een paar keer willen verkopen, maar blijft voorlopig toch ff staan. Niet overdreven veel controls, maar speelt lekker solide en voldoet uitstekend voor het bespelen van modules en softsynths.

MPD24 rost lekker weg, ik kan hem niet vergelijken met andere padcontrollers omdat ik die nooit heb beroerd, maar hij doet wat hij moet doen, fijne stugge pads en gebouwd als een tank.
 
Nou is er weinig mis met een Schrittmacher, maar 1600 euro voor 8 controllers vind zelfs ik wel èrg ver gezocht... ;)

Ik gebruik hier voor het aansturen van MIDI apparaten een Peavey PC1600x, echt een heel fijne bak met tal van handige functies. Bijv. checksum berekening op sysex, mooi, want Midi CC is voor poesjes ;) Zelfs rudimentaire CV -> MIDI!
En dat in een rock-solid metalen behuizing. Hij is alleen wat groot... en geen recall / flying faders.


PC1600x.jpg


Verder gebruik ik ook nog een Frontier Tranzport voor het aansturen van m'n DAW als ik ergens anders achter de knoppen en/of toetsen sta.
Ook zo'n ding waarvan je vooraf denkt "wat een geld" en naderhand denkt "nooit meer zonder". Doet gewoon waarvoor het bedoeld is, altijd en overal en zonder gezeur.

TranzPort
Frontier.Tranzport.jpg


Als ik nou zou bulken in het geld, en het zou allemaal goed ondersteund worden in Windows, zou ik ogenblikkelijk kiezen voor die Euphonix MC serie.
Maar da's niet echt MIDI meer, dus de Peavey zou ik er dan toch naasthouden...
En niet wireless, dus de Tranzport zou ook moeten blijven...
Shit, dat is dus de "story of my life"! :D

main_artist_page_blue.jpg
 
edirol pcr 300 in samenwerking met cubase sx 3

edirol pcr 300 in samenwerking met cubase sx 3

hallo beste mensen ,

vorige week heb ik mij een edirol pcr 300 gekocht waarover ik tot nu toe heel tevreden ben.

ik heb hem onmiddellijk aan de praat gekregen samen met cubase sx3 maar nu duiken er toch een paar problemen op , even een situtieschets :

1) edirol is via usb verbonden met de pc
2) ik kan mijn vst ( bv een pro53 aansturen met het klavier , dat werkt perfect )

wat is nu mijn vraag : hoe doe ik dat om bv de cutoff van de pro53 toe te wijzen naar een controller van mijn edirol ??? ik heb me al suf gezocht hoe dit moet maar nu zit ik echt vast.

hetzelfde geldt voor : hoe doe ik dat als ik de play knop van cubase wil toewijzen met de playknop van mijn edirol???

alvast bedankt voor de reactie !

muziekale groeten

renaat
 
Da's via de Device Setup/generic Remote,
maar je kan daar maar één Midi input in aanduiden!!!!

Of ni??? (via midi yoke ?? of zo???)
 
tja, da's wel ni zo simpel uit te leggen....

Delete mss eerst al de ctrl's die standard ingevuld worden?

En ivm. dat je slechts één input kunt selecteren:
Je kan mss 2 generic remote's aanmaken,
of 'all inputs' selecteren
 
heb dat geprobeerd maar nog altijd zonder resultaat.

ik denk , zeg wel ik denk , dat dit gemakkelijker zou moeten kunnen want
zo te lezen is dit een gebruiksvriendelijk apparaat...

maar het is toch wel een hele opdracht om bv de startknop van mijn edirol toe te wijzen naar die van cubase.

;{
 
Back
Top