James B is dead/still alive

Hee Brutus, ook gij hier?

Ik krijg hier toch een soort Deja Vu bij....net of ik je uit een vorig leven ken...vreemd! ;)

Sja, 't is inmiddels meer weer voor een kop warme coco zoals de engelsen zeggen, n'est pas?

Ben voor alle versnaperingen in zoals je inmiddels weet, we kunnen eerdaags ook gewoon ergens
een gluhweintje iin een lekkere warme kerststal nemen met Meneer Hoogenraat?!
It's the season to be merry tenslotte...en van 1 gluhweintje wordt Sinterklaas niet vrolijk... :mega:

Oliebolletje erbij, neehee... niet Rob, zo'n eentje met krentjes...enfin, weer genoeg slowchat.
Ik zal het er met Dhr. H nog even over hebben eerdaags, we zijn door mijn bereikbaarheidsdienst
ook niet op het verjaardagsfeest geweest, dan prikken we een dag, ik vind het samenzijn ook altijd errug aangenaam...

Even on-topic: Goed dat je ook nog even Holy Noise hebt "gediscogd" had er eigenlijk niet aan gedacht,
maar schept weer een ander licht op de zaak inderdaad...

Mzzlz,

@
 
Oef, ik vind hier nog een cassette single van "James Brown is still alive!!"

hihi :D
meeeeeeeeemorieeeeess...
 
Origineel geplaatst door Bas
Ik heb de 12" 8)

ik ook...

kep pas geleden een stuk of 200 nummertjes uit die tijd (1990/1991/1992) van mn plaatjes op de compjoeter gezet...en nu dus heerlijke muziek voor in de auto...:okdan:

toppers blijven toch wel Beltram,CJ Bolland en vooruit,ook Frank De Wulf..."This is where it starts...rhythm device"...

voor vragen over Holy Noise moet je ff forumlid Faab vragen...



maar nu we toch met ouwe plaatjes bezig zijn...weet iemand de titel en artiest van het volgende nummer ?
ik heb de plaat,maar daar staat niks op...een zwarte hoes met een marmer-motiefje op het middenstuk van het vinyl...zal ergens uit 1991 zijn...:
 

Attachments

  • onbekend.mp3
    772,9 KB · Bekeken: 57
ik heb hier nog een oude plaat liggen.. nogal een aftreksel van james brown is dead, lijkt erg veel op die track.. hij heet ; "communism is gone".. qua opbouw, geluiden etc is hij zowat een 1 op 1 kopie haha :D
 
wat??? weer zo'n gruwelijke oude track waar ik ook de titel niet van weet.

Herken hem nog zeker wel.
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
ik heb hier nog een oude plaat liggen.. nogal een aftreksel van james brown is dead, lijkt erg veel op die track.. hij heet ; "communism is gone".. qua opbouw, geluiden etc is hij zowat een 1 op 1 kopie haha :D

Die staat volgens mij op 'move the house 1'. :)

yep: http://www.discogs.com/release/91916
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
ik heb hier nog een oude plaat liggen.. nogal een aftreksel van james brown is dead, lijkt erg veel op die track.. hij heet ; "communism is gone".. qua opbouw, geluiden etc is hij zowat een 1 op 1 kopie haha :D

"Communism is gone" is van R. El Lungo...hetzelfde alter-ego als van Techno Grooves en Space-trax...dus Wessel van Diepen....dus dezelfde maker als "James Brown is dead"...;)
 
Origineel geplaatst door dione

toppers blijven toch wel Beltram,CJ Bolland en vooruit,ook Frank De Wulf..."This is where it starts...rhythm device"...

volgens mij gaat het veel verder terug met bijv. Phuture, Bambam, Armando, Mike Dunn, Steve Poindexter, Mr. Lee, Dj Fast Eddie, Derrick May, Kevin Saunderson (m.i. the master of claps), Frankie Bones, Lenny Dee en nog een aantal grote namen uit Chicago/Detroit en some out NYC

De namen die jij noemde hebben zeker house een andere wending gegeven met als gevolg dat Rotterdam zn eigen sound heeft ontwikkeld (mede door Paul Elstak en Rob) en hierdoor voor het grotere publiek bekend is geworden.

100% of dissin u van Armando vind ik zelf een monsterplaat en volgens mij was dit ook een trendsetter door het meeslepend melodietje ... zulk soort melodietjes zijn in de Nederlandse producties vanaf 1991 terug te vinden

Ik kan me het journaalbericht nog herrineren over het fatale auto-ongeluk van Peter Slaghuizen (alsk zn naam goed heb onthouden/gespeld).. die gast stond net op het punt om echt door te breken en dan gebeurt er dit :stupid

heb thuis nog wel wat plaatjes staan van die El Lungo.... werden volgens mij meerendeel door Stealth records/Hotsound Records uit Rotterdam gereleased....

dit is eik allemaal een beetje voor de komst van i-net geweest.. destijds was het best wel vervelend om meer achtergrond info over artiesten/labels enzo te vinden... lang leve discogs! :halleluja

veel producerende artiesten hingen vaak aan wurgplatencontracten waardoor ze regelmatig van artiestennaam veranderde en het voor de platenkoper het niet altijd even makkelijk maakte.
 
Origineel geplaatst door dione
"Communism is gone" is van R. El Lungo...hetzelfde alter-ego als van Techno Grooves en Space-trax...dus Wessel van Diepen....dus dezelfde maker als "James Brown is dead"...;)
zit Wessel van Diepen ook achter "James Brown is dead" jah?? wow, dat wist ik niet.. grappig feitje :)
 
Origineel geplaatst door sms303
volgens mij gaat het veel verder terug met bijv. Phuture, Bambam, Armando, Mike Dunn, Steve Poindexter, Mr. Lee, Dj Fast Eddie, Derrick May, Kevin Saunderson (m.i. the master of claps), Frankie Bones, Lenny Dee en nog een aantal grote namen uit Chicago/Detroit en some out NYC

De namen die jij noemde hebben zeker house een andere wending gegeven met als gevolg dat Rotterdam zn eigen sound heeft ontwikkeld (mede door Paul Elstak en Rob) en hierdoor voor het grotere publiek bekend is geworden.

voordat dit weer ontaardt in een "hoe is de house ontstaan" discussie...ik had het over mijn favorieten...;)
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
zit Wessel van Diepen ook achter "James Brown is dead" jah?? wow, dat wist ik niet.. grappig feitje :)

yeps....en ook achter deze :
 

Attachments

  • atomicplayboy.mp3
    857,6 KB · Bekeken: 60
als we toch bezig...kep nog een paar tracks hier,zijn white-labels....

deze staat op geschreven "carl cox"...maar dat heb ik er op gezet omdat ze destijds in de winkel ook niet wisten welk nummer het was,maar ze dachten dat ie van Carl Cox was....

wie weet er meer te vertellen ?
 

Attachments

  • carl.mp3
    566,5 KB · Bekeken: 66
volgende...deze plaat is van MUM...ook een Whitelabel,op de andere kant staat "the water paradox"...maar de titel van dit nummer staat er niet op...:

(oh....hij lijkt inderdaad wel erg veel op "Bizarre Inc. - Playing with knives"....)
 

Attachments

  • mum.mp3
    693,9 KB · Bekeken: 64
en nog 1....nog een white-label...staat alleen op "Pierrepoint"....snelle plaat voor die tijd...:
 

Attachments

  • pierrepoint.mp3
    680,9 KB · Bekeken: 57
Origineel geplaatst door dione
"Communism is gone" is van R. El Lungo...hetzelfde alter-ego als van Techno Grooves en Space-trax...dus Wessel van Diepen....dus dezelfde maker als "James Brown is dead"...;)

R.El Lungo is de eigenaar van Hotsound, Erik van Vliet, A.K.A. "De Lange" omdat íe nogal lang was.
Techno Grooves en Space Trax is Atomic Playboy Michiel v/d Kuy

Pseudoniem van Wessel voor underground dance dingen destijds is/was Denzil Slemming

Just 4 da record..
 
Origineel geplaatst door Beepr
R.El Lungo is de eigenaar van Hotsound, Erik van Vliet, A.K.A. "De Lange" omdat íe nogal lang was.
Techno Grooves en Space Trax is Atomic Playboy Michiel v/d Kuy

Pseudoniem van Wessel voor underground dance dingen destijds is/was Denzil Slemming

Just 4 da record..

okee,gelukkig...dus dan staat het fout op Discogs...

Space Trax - Atomic Playboy is van Mike Loucas en Duane Samplonius (lees ik hier op de plaat)...die laatste naam lijkt me overduidelijk een alter-ego van iemand anders...de b-kant is van R. El Lungo...

Die Techno Grooves plaatjes blijven wel lekker trouwens...
 
de andere kant van atomic playboy is toch four seasons? Vivaldi sound...

die lange ken ik wel (niet goed ofzo maar wel es met staan praten).. heeft een latere zaak onder de Boogjes op de Nwe. Binnenweg gehad...verkocht plaatjes, star wars artikelen en nog meer SF-zooi...

nu zit ie op Zuidplein wat ik de laatste keer van um begreep...
 
Origineel geplaatst door dione
en nog 1....nog een white-label...staat alleen op "Pierrepoint"....snelle plaat voor die tijd...:

Dat is wel even wat anders als waar ik pierrepoint van ken :D
 
Back
Top