wie heeft een dotcom modular (synthesizers.com) en wat raad ?

Origineel geplaatst door THM
Dat is buiten de vrouw gerekend... Alles-in-een komt deze aankoop er wel door, maar in stukjes maak ik geen kans ("wéér iets nieuws ?", "heb jij nooit genoeg ?", "eerst iets anders weg !!", etc...). Dus grijp ik liever deze kans, want ik wil mijn vrouwtje nog niet kwijt...

Mss. nog enkele fx vraagjes: ik heb er voorlopig twee "Pan/Fade" modules in zitten. Heeft dit zin ? Zou ik beter twee "Reverbs" kunnen benutten ?

En - niet onbelangrijk - kan ik een audio signaal van de modular gewoon patchen naar de audio in van mijn EH "Small Stone" phaser pedaal en terug naar de modular ? Of werkt dit niet ? Of kan ik dit enkel via een "Amp" module van de modular naar buiten (en in de phaser) en via de "Instruments Interface" in de modular weer naar binnen ??? :confused: (is mogelijks een domme vraag maar dit wordt dus mijn eerste modular)

g*dvdeg*vd de g*dv!!! Heb een heel verhaal getikt van de pan/fade, welke modules er erg belangrijk zijn etc, wil hem posten en zegt dat ik niet ingelogd ben terwijl ik dat wel was!!! Argh, dat is nu al de 2e keer dat dat gebeurd.

Nou ja, hier komt dan maar een beknopte versie.
Ik zou persoonlijk geen 2 pan/fades of 2 reverb modules erin doen, ik doe dat zelf gewoon met een fx processor, maar dat is denk ik persoonlijk.

En uiteraard kan je het audio signaal van de .com naar een pedaal of processor sturen om vervolgens weer verder te gaan in je .com, dat is het mooie van zo'n systeem. Overal kan je je audio of gates in proppen waar dat mogelijk is (of het het resultaat geeft wat je zoekt is wat anders).
Met de instrument interface kan je uiteraard heel goed de levels regelen, maar je moet het ook zo op andere ingang kunnen aansluiten, alleen heb je dan kans dat de voltage die uit je pedaal, gitaar of wat dan ook niet de juiste is waardoor het te zacht is, daarvoor is de instrument interface. Heb het zelf nog niet gebruikt moet ik zeggen.
Je hoeft niet perse met de Amp naar buiten, kan vanaf elke plek, alleen (zelfde als met de instr.module) kan je de levels beter regelen.
 
Hey dank je !!
Dit had ik wel gehoopt maar eigenlijk niet verwacht van zo'n modular... Maakt me nog met grotere gretigheid uitkijken naar dit systeem !!
Ik denk dat ik hierbij mss. maar beter een kleine ouwe analoge delay (of panning delay !?) aanschaf om naast mijn systeem te zetten ipv een tweede pan/fade of reverb...

Mochten er je nog zaken te binnen schieten vóór we Nieuwjaar zijn: laat het me gerust weten (via deze thread of pb of mail).
En vind je trouwens mijn voorlopige module-keuze en -plaatsing anders nog goed ?

Thanks !! :halleluja
 
Ik zou wellicht ook met minder componenten beginnen, aangezien je dan weet wat je mist, maar als dat vrouw technisch alleen maar zo werkt, dan is dit natuurlijk een super oplossing!

Ik zou misschien een mixer meer pakken.. Ik merk dat ik die altijd te weinig heb. En een noise.. Een noise is leuk als sample en hold bron, maar ook als source voor een filter of als modulatie bron. Ik zelf had eerst twee noise bronnen in mijn doepfer en heb er eentje verkocht (waarom weet ik echt niet).. daar heb ik het meeste spijt van.

Succes! Leuk man, een systeem helemaal van hetzelfde type..
 
Thanks !!
Zou nog een extra EG ook niet interessant zijn ? (voor het maken van delay gates dan) ?
Of toch nog eerder een noise of mixer (voorlopig zitten er al twee 4-in mixers en daarenboven nog een 8-in mixer op (zelfs opsplitsbaar in nog twee 4-ins) ? Of bewijst dit andermaal dat ik nog echt een novice ben op modulair gebied ?
 
Net ff gebeld met Bax Global. M'n pakket is 'r.

Of ik ff wil betalen. 19% belasting. Voor het cabinet wordt dat dan zo'n 40 euro ofzo.
23 euro administratiekosten. Volgende keer zou dit minder zijn; maar nog steeds zo'n 16 euro. Dus ik betaal sowieso elke keer als er 'n module komt 16 euro, hoe dan ook, aan f****king administratie. Dure administratie daar.

En komt ook nog importkosten ofzoiets, maar dat was niet zo veel dacht die meneer.

Mozes kriebel. WAT een duur kabinet.
Ben niet zo blij weer met al die extra kosten. Er komt altijd weer dat moment waarop ik denk: waar ben ik mee bezig. En HOEZO GOEDKOOP, zo'n purchase plan...
Maar goed. It better be worth it...
Als 't eenmaal in huis is allemaal zal ik wel anders piepen. Het kan maar beter VET piepen allemaal.
 
E.U. importeertaksen (of hoe je het ook wil noemen) voor synthesizers/modulars uit de U.S.A. bedraagt 3,2 % van de US aankoopprijs.
Op de som van de aankoopprijs + bovenstaande 3,2 % importtaksen wordt dan de belasting gerekend; 19% voor Nederland en 21% voor België.

dus bvb:

US$ 100.00 => US$ 103.20 (incl. EU import) => totaal: US$122.81 (incl. EU import én 19% belasting)

Snappie ?
 
Absoluut vervelend!
Ik was voor m'n top cabinet met 1x960 en 1x962 en nog wat kabels etc zo rond de 300 euro aan belasting/btw/invoerrechten kwijt. Op een gegeven moment 'calculeer' je het er gewoon bij in maar leuk is het steeds niet. (maar wel lekker als het er eenmaal is!)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zou misschien een mixer meer pakken.. Ik merk dat ik die altijd te weinig heb. En een noise.. Een noise is leuk als sample en hold bron, maar ook als source voor een filter of als modulatie bron. Ik zelf had eerst twee noise bronnen in mijn doepfer en heb er eentje verkocht (waarom weet ik echt niet).. daar heb ik het meeste spijt van.

Wat is het doel van twee aparte noise bronnen binnen één synth? Noise is noise, dus je kan toch één bron voor meerdere doeleinden gebruiken? Misschien een domme vraag, maar ik kan me echt niets bedenken waarvoor je twee noise sources nodig hebt.
 
Origineel geplaatst door THM
E.U. importeertaksen (of hoe je het ook wil noemen) voor synthesizers/modulars uit de U.S.A. bedraagt 3,2 % van de US aankoopprijs.
Op de som van de aankoopprijs + bovenstaande 3,2 % importtaksen wordt dan de belasting gerekend; 19% voor Nederland en 21% voor België.

dus bvb:

US$ 100.00 => US$ 103.20 (incl. EU import) => totaal: US$122.81 (incl. EU import én 19% belasting)

Snappie ?

Nog een kleine aanvulling;

1) over de verzendkosten wordt ook nog btw gerekend

2) de transporteur rekent nog 10-25 E inklaringskosten per zending omdat ie de hele papierwinkel tbv de douane moet invullen.

kortom, reken je niet al te rijk aan de lage dollarkoers.

kleine troost: iedereen heeft er last van en van de belasting worden weer hele mooie dingen betaald; EU landbouwsubsidies, etc.
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
aardig gek..................je betaalt echt veel cash voor nop.


Ik dnek dat ik maar lekker in Europa blijf met m'n module aanschaf

Ach gekkie, eigenlijk wil je het OOK :W
 
Origineel geplaatst door dob
Ach gekkie, eigenlijk wil je het OOK :W

Haha, als je straks alles binnen hebt heb je alweer 350 euro aan extra belastingen moeten betalen, toch weer een leuke module :) Blij dat ik voor mijn modular in europa ben gebleven. Je kan volgens mij beter gewoon 1500 euro sparen en dan het hele systeem kopen, hoef je niet te wachten op de modules(nu zal je pas na een half jaar echt pas leuk kunnen spelen).
 
Maar het feitelijk verschil is toch gewoon: 3,2 %... en, okee, btw over de verzendkosten, maar dat is nu ook niet zoveel...

In europa betaal je ook 19% belasting en als je dat niet hoeft, dan hoeft dat over die amerikaanse spullen ook niet... Of praat ik nu poep?

En om te zeggen dat het allemaal naar landbouwsubsidies (volgens de EU wordt er op sicilie meer hectare sinasappels geteeld als er oppervlakte is..) gaat... Das bijna net zo kortzichtig (en misschien wel waar) als zeggen dat Yamaha slecht is!
 
Origineel geplaatst door dob
Ach gekkie, eigenlijk wil je het OOK :W


Nou eerlijk gezegd zou ik wel een vco willen voor door m'n doepfer heen te halen.......ik vind de doepfer vco's niet echt super.................maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de waanzinnige filters en andere gefreakte modules.
 
Tuurlijk praat jij nooit poep, JB
Maar als je iedere maand een enkele .com module laat opsturen kunnen de bijkomende kosten op die manier relatief hoog zijn.
Kun je beter alles ineens doen.

BTW: Je zult me nooit horen zeggen dat Yamaha slecht is.


Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar het feitelijk verschil is toch gewoon: 3,2 %... en, okee, btw over de verzendkosten, maar dat is nu ook niet zoveel...

In europa betaal je ook 19% belasting en als je dat niet hoeft, dan hoeft dat over die amerikaanse spullen ook niet... Of praat ik nu poep?

En om te zeggen dat het allemaal naar landbouwsubsidies (volgens de EU wordt er op sicilie meer hectare sinasappels geteeld als er oppervlakte is..) gaat... Das bijna net zo kortzichtig (en misschien wel waar) als zeggen dat Yamaha slecht is!
 
Origineel geplaatst door levka
Nog een kleine aanvulling;

1) over de verzendkosten wordt ook nog btw gerekend

2) de transporteur rekent nog 10-25 E inklaringskosten per zending omdat ie de hele papierwinkel tbv de douane moet invullen.

kortom, reken je niet al te rijk aan de lage dollarkoers.

kleine troost: iedereen heeft er last van en van de belasting worden weer hele mooie dingen betaald; EU landbouwsubsidies, etc.

Klopt - was ik nog vergeten !!
 
ff voor mij he, ik ben een leek op gebied van economische stelsels (en wil dat graag zo houden):
Dus ik betaal de Amerikaanse belasting EN Nederlandse?!
Dat vind ik echt zot. Ik dacht dat het of/of was.
Ik bedoel; ik neem aan dat er bovenop die prijzen op de site voor Amerikanen zelf niks meer bij komt?

Een voordeel is wel dat een vriend van me hier net over de grens in Duitsland is gaan wonen. Ik fiets er zo heen.
Dat maakt bestellen bij Thomann ineens weer veel lucratiever :)
You lose some, you gain some, zullen we maar zeggen.
 
Door dat gedoe van 11 september heb ik het gevoel dat veel pakketjes kwijt raken of lang ergens blijven. Ik vind de angst voor terroristen echt bijna net zo goed verzonnen als het milleniumprobleem (en FDA).

Ik hoop dat je snel je dotcom'etje krijgt. Der kunnen er niet te veel in nederland zijn.
 
Back
Top