wie heeft een dotcom modular (synthesizers.com) en wat raad ?

Ziehier een voorontwerp (in Photoshop bijeengeknutseld): mag ik van jullie modular grootmeesters nog wat tips of aanwijzingen ?
Is het praktisch gezien wel OK dat ik de EG's gesplitsts heb ? (2 rechts bij de amplifiers, 2 in het midden tussen de oscillators en de filters) ?
Bepaalde modules die jullie mss. uit ervaring beter elders geplaatst vinden in dit systeem ? Absoluut vereiste modules die ik vergeten heb (dit wordt mijn allereerste modular maar ik heb er lang naar uitgekeken en prijs/kwaliteit blijken deze dotcoms toch wel overal het best te scoren) ?
Noot: ik heb voorlopig géén pedal interface en géén connector interface - dit is bewust: het is voorlopig zeker niet de bedoeling om er live mee op te treden en bijkomende modules van MOTM/Blancet/etc... worden in de nabije toekomst niet verwacht gezien ik eigenlijk ruim over mijn budget ga.

De 4 modules bovenaan rechts en onderaan rechts van deze tekening bevinden zich aan de achterzijde van het walnut cabinet.
THM-modular.jpg


PS: vraag gerust naar een grotere versie (pb mij)
 
hee lekker snelle reacties uit de modular stal :)

Ik heb dat vermoeden ook wel, dat ik idd. met standaard dingen qua sequencing de komende jaren prima uit de voeten zal komen.
Toch...... weet niemand dan of dat nu kan of niet, als je 'm instelt op 3 apparte sequences, dat ik elke sequence op een andere lengte kan zetten? Dat is iets dat ik zowat steevast deed op de DS Evolver. Altijd goed voor iets psychedelisch. Dat niet elke keer diezelfde toonhoogte ook diezelde filtersetting mee krijgt. Maarja zoiets kun je natuurlijk ook doen met een lfo met s/h combo en die multiply'en op je filtersequence... toch? Voor de nodige variatie.
Het leuke, nu al, van beginnend modulair denken, is dat er heel veel wegen naar Rome leiden... je kunt gewoon lekker je fantasie gebruiken, alles lijkt wel te kunnen.... I like this :)
 
THM jezus wat een groot system zeg.
Ik zou zo veel mogelijk de zelfde modules bij mekaar stoppen.
Check anders ook plaatjes op de .com site of van andere users.

Dob de gate timing weet ik niet of je die kan instellen op de q960 wel.
Maar zoals ik en je zelf aangaf al veel mogelijk om bepaalde dingen te bereiken.
 
dit wordt mijn allereerste modular

das al een aardig systeempje voor een allereerste modular :)

ikzelf ben iets kleiner begonnen en gaandeweg ontdek ik dan welke modules ik het meeste mis en die voeg ik dan toe
het gevaar is natuurlijk dat je altijd nog wel dat ene modulletje extra kunt gebruiken :P
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zou ook is kijken naar een Sequential Switch van Ken Stone.
Bij http://www.metalbox.com/ kan je een complete print kopen zonder panel en pots.
Vervolgens regel je een frontpanel bij www.guitarfool.com .
En het feest kan al bijna beginnen!

ff snel gekoekeloerd daar, en dat ding kost voor 1 keer 8 stages 400 dollar.
Maar de Q-119 kost nog geen 500 dollar... en heeft 3*8 sequences.
Bovendien mooi passend bij de rest. En betere kwaliteit/service lijkt me.....
Want ik moet dan zelf solderen begrijp ik even snel, en heb ik nog geen frontplaat...
ik heb geen zin om zelf nog te knutselen buiten module'tjes inschroeven en van stroom voorzien :D

Geef me 1 reden waarom ik dan hiervoor zou kiezen!?
(Ik zie vast iets over het hoofd)
 
Alleen de gesoldeerde print is goedkoper hoor.
Daarom ga ik ook de link aan aan naar guitarfool voor een juiste front panel.
Ok hij heeft 8 stages maar wel leuke dingen zoals de direction bepalen (voorwaard/terug).
Ik heb er zelf 2 van naast wat andere step sequencers.
Ok de $500 .com sequencer is ook best leuk.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zou zo veel mogelijk de zelfde modules bij mekaar stoppen.
Waarom precies ? Patcht dit makkelijker (omdat je ze zo iets sneller terugvindt of zo) ? :confused:
 
WOW zo kan ik zelf nog eens na gaan denken om een modulaire synth aan te schaffen :D

Entry System Purchase Plan
This special system purchase plan is your ticket to getting into Modular Synthesis on a budget!

$100 a month for 12 months gets you a working system with plenty of room to expand.

Here's what you get:
1) 22-Space cabinet made from MDF, unpainted
1) Power supply (New-Old Stock) with 1-year warranty
1) Cable harness for 20 modules
1) Q137 Power Control Module
1) Q104 MIDI Interface Module
1) Q124 Multiple Module
2) Q106 Oscillator Modules
2) Q109 Envelope Generator Modules
1) Q108 Amplifier Module
1) Q107 State-Variable Filter Module
1) Q112 4-Channel Mixer Module
4) QP4MM-12 12" Patch Cable (brown)
5) QP4MM-24 24" Patch Cable (red)
3) QP4MM-36 36" Patch Cable (orange)

Total Cost: $1200.00 (Shipping charges are included! - see below)

Het is net een maandblad waarbij je elke maand een nieuw stukje van je projectje krijg :D
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

Total Cost: $1200.00 (Shipping charges are included! - see below)

Het is net een maandblad waarbij je elke maand een nieuw stukje van je projectje krijg :D

dus met die 100 dollar heb je je spul ook in nederland staan?
 
Lijkt me niet he?
Die prijzen zijn gebaseerd op binnen de US verschepen.
Naar europa is ietjes duurder maar voor de modules valt de meer prijs wel mee.
 
Origineel geplaatst door CptCRxCK
dus met die 100 dollar heb je je spul ook in nederland staan?

ehm.. nee daar komen nog wel invoer, btw enz bij.
 
EU import = 3,2 % van aankoopprijs+verscheping+verzekering
TVA België = 21,0 % van aankoopprijs+verscheping+verzekering+EU import

totaal = aankoopprijs+verscheping+verzekering + EU import + TVA

Voor Nederland blijft de EU import vanuit de U.S. hetzelfde, de TVA kan misschien een weinig minder zijn...

Jaja, dwz dat ongeveer een kwart van de totale prijs die je betaalt naar vadertje klotestaat gaat.... :r


MonoPoly - wat met die modules bijeen plaatsen ? :confused:
 
Ik heb zelf het liefst alles logisch bij mekaar.
In mijn serge heb ik 1 paneel vol met filters en equalizers zitten.
En weer een andere panel vol met oscilators.
Een zooite met kabels word het vanzelf als je ga patchen.

:D
 
OK dan ga ik dat mss. toch nog beter eens herzien...

Nog ervaringen hier (er zijn hier toch wel nog meer modular users !!??) ?
En heb ik min of meer alle noodzakelike modules (ik bedoel behalve osc, filters, EG's en amp's dan) ?
 
Dat is buiten de vrouw gerekend... Alles-in-een komt deze aankoop er wel door, maar in stukjes maak ik geen kans ("wéér iets nieuws ?", "heb jij nooit genoeg ?", "eerst iets anders weg !!", etc...). Dus grijp ik liever deze kans, want ik wil mijn vrouwtje nog niet kwijt...

Mss. nog enkele fx vraagjes: ik heb er voorlopig twee "Pan/Fade" modules in zitten. Heeft dit zin ? Zou ik beter twee "Reverbs" kunnen benutten ?

En - niet onbelangrijk - kan ik een audio signaal van de modular gewoon patchen naar de audio in van mijn EH "Small Stone" phaser pedaal en terug naar de modular ? Of werkt dit niet ? Of kan ik dit enkel via een "Amp" module van de modular naar buiten (en in de phaser) en via de "Instruments Interface" in de modular weer naar binnen ??? :confused: (is mogelijks een domme vraag maar dit wordt dus mijn eerste modular)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
320 euro?
Kan je is nakijken hoeveel dollar jou bestelling exact was?
Want ik heb 620 euro betaald!


haha, gelukkig heb ik connecties op schiphol.. lekker alles via fedex.. ik betaal alleen transport..
suoer relaxt..
alleen super lang wachten op die synth..
fucking 6 weken..
 
Back
Top