wie heeft een dotcom modular (synthesizers.com) en wat raad ?

Re: Re: wie heeft een dotcom modular (synthesizers.com) en wat raad ?

Re: Re: wie heeft een dotcom modular (synthesizers.com) en wat raad ?

Origineel geplaatst door Leo
als ik me niet vergis heb je een paar maanden terug nog 50 euro van de maq16/3 moeten afpingelen omdat je vrouw het anders niet goed vond.
ik neem aan dat je intussen de G-spot gevonden hebt??!! ;)
Ja je hebt idd gelijk; ik weet zelf nog steeds niet hoe ik het voor mekaar gekregen heb... Heb wel al half beloofd om te verminderen met roken. Alleen verminderen hé...
Btw Leo: als je hem terugwilt voor dezelfde prijs en aan een ander verkopen geen probleem hoor. Heel leuke bak maar gezien de modular mét sequencer ga ik waarschijnlijk de Doepfer minder gaan gebruiken.
Maar al bij al liever nog wat geduld; die modular staat hier wel nog niet hé... Het wordt heel waarschijnlijk begin 2006 als ik 'em bestel; hopelijk duurt de wachttijd niet té lang (een vijftal weken of zo volgens Roger's homepage ?).
 
Tadream: ik heb nog een module vraagje voor jou: ik ben nog behoorlijk leek in modulaire synths, en ben wat verward omtrent de dotcom modules "Signal Processor", "Distributor", "Multiples", en"Mixer".

Als ik het goed begrijp (maar daarover twijfel ik net):

Signal Processor => geeft één signaal door - maar met mogelijkheid het te versterken/verzwakken/om te keren (?)
Distributor => geeft één signaal door naar meerdere output signalen - maar met mogelijkheid het te versterken/verzwakken/om te keren (?)
Multiples => geeft gewoon meerdere signalen door (eigenlijk gewoon ahw een mini-patchbay tussen twee andere modules)(?)
Mixer => voegt meerdere/verschillende signalen samen tot één enkel output signaal

Klopt dit ? En zoniet: welke doet nu precies wat ? :confused:
 
Re: Re: Re: wie heeft een dotcom modular (synthesizers.com) en wat raad ?

Re: Re: Re: wie heeft een dotcom modular (synthesizers.com) en wat raad ?

Origineel geplaatst door THM
Heb wel al half beloofd om te verminderen met roken. Alleen verminderen hé...
Btw Leo: als je hem terugwilt voor dezelfde prijs en aan een ander verkopen geen probleem hoor.

nee joh, bedoelde het echt niet zo, was prima, is prima, blijft prima. gewoon een grapje.
trouwens, ik koop alleen uit rookvrije omgeving!

doe jezelf en je omgeving een plezier: stop ermee!
 
Ik heb wel de fatsoenlijkheid om NOOIT binnen te roken (behalve op café of party's) - en zéker nooit in mijn eigen studio. :peukie:

Back to topic: iemand raad wat betreft die patch/mix/.... modules ?

Als ik het goed begrijp (maar daarover twijfel ik net):

Signal Processor => geeft één signaal door - maar met mogelijkheid het te versterken/verzwakken/om te keren (?)
Distributor => geeft één signaal door naar meerdere output signalen - maar met mogelijkheid het te versterken/verzwakken/om te keren (?)
Multiples => geeft gewoon meerdere signalen door (eigenlijk gewoon ahw een mini-patchbay tussen twee andere modules)(?)
Mixer => voegt meerdere/verschillende signalen samen tot één enkel output signaal

Klopt dit ? En zoniet: welke doet nu precies wat ? :confused:
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil er nog bij zeggen dat ik de uitleg op synthesizers.com (onder de 'Modules' sectie) wel al geprint & gelezen heb (m.a.w. verwijzingen naar die URL zal me weinig helpen - ik vind de uitleg bij deze modules een beetje verwarrend).
Liefst wat uitleg van iemand met ervaring met deze modules. ;)
 
En nog een vraagje: de "Oscillator Aid" module, heeft die een eigen oscillator (ik denk van wel, maar het kan natuurlijk ook dat die enkel werkt ergens binnenin aangesloten op een gewone oscillator module) ?
 
Origineel geplaatst door THM
En nog een vraagje: de "Oscillator Aid" module, heeft die een eigen oscillator (ik denk van wel, maar het kan natuurlijk ook dat die enkel werkt ergens binnenin aangesloten op een gewone oscillator module) ?

Ik denk dat die enkel nut heeft met een oscillator erbij.

Voor alle andere vragen raad ik je deze groep aan: http://launch.groups.yahoo.com/group/synthesizerscomgroup/

Erg actief en ze zijn er niet te beroerd om op "eenvoudige vragen" te antwoorden.
 
Nog een vraagje ivm de Q960 sequencer en bijhorende modules...

Ik zou graag het volgende kunnen doen (wellicht heel simpel, maar ik wil geen overbodige modules bestellen naast de Q960, maar toch diegene hebben die ik echt zou willen gebruiken) :

1° een gewone sequence van 8 of 16 of zelfs 24 stappen opeenvolgend (ipv de basis 3x8 simultaan)
=> ik heb hiervoor de Q962 nodig ?

2° een sequence waarbij bvb. enkel de stappen 1,3,4,5,7,8 gebruikt worden (maar met een "stille" stap, ik bedoel een rust op stap 2 en 6)
=> ik heb hiervoor de Q963 nodig ? of kan dit met enkel de Q960 ?

3° een 3-stappen sequence
=> dit kan met enkel de Q960 ?

4° en waartoe dient dan precies de Q961 ?

dank alvast !!
 
Laatst gewijzigd:
Je moet gewoon dit 1 keer lezen:

http://www.synthesizers.com/q960.html

Bijvoorbeeld valt hier te lezen:
24-Stage Operation using a Q962
One of the primary purposes of the Q962 sequential switch is to alternately select between the 3 row outputs of the Q960 to effectively create a 24 stage sequence. Patch the trigger output from stage 1 into the shift input of the Q962. Patch 2 or 3 rows from the Q960 to the Q962's switch inputs. Now the Q962's output will be the 24-stage sequencer output.

Ik ben er ook aan begonnen sinds vandaag.
Dan wel via het entry level system purchase plan.... waarbij de kosten ook niet gering zijn zeg.... ik ga voor 't portable cabinet. Dat brengt nog 100 dollar ongeveer extra kosten mee.
Na 2 maanden komt het lege cabinet en de voeding dacht ik als eerste verzending (140 dollar shipping!! God sta me bij!) en ben ik dus al 465 dollar armer, invoerkosten nog niet meegerekend... hure dobby. Maar voor de modules die erna maandelijks komen is 't 18 dollar shipment; een normale prijs, dunkt me zo. Het wordt daarna pas weer duur als ik de sequencer wil en aan het 2e kabinet begin.

Maarja als het jeukt mot je je kratsen, en een modular, een echte vette goeie, is een droom die ik al jaren heb.... jeuk!!
 
Thanks voor de link dob - maar dit had ik al gelezen en ik geraak er nog niet uit wat nu de precieze functie(s) zijn van resp. Q961/963.
De Q962 heb/had ik min of meer door maar 'k wilde enkel 100% zeker zijn (dat was mijn 24-stage vraag) maar wat nu met *vooral* de vraag ivm de sequences met rusten ingelast ? Ik denk dat hiervoor de Q963 noodzakelijk is, of kan dit met de Q960 zonder meer (zijn die "skip" knoppen rusten of niet ? ik dacht van NIET, dat daarmee enkel bvb. door twee skips te gebruiken een 6-stage sequence ontstond - waarmee ook mijn andere vraag opgelost zou zijn, nietwaar ?) ?
En waarvoor is de Q961 dan nog interessant ?

Graag nog wat bevestiging en uitleg van de huidige bezitters van de Q960 en 961 en/of 962 en/of 963 !!
 
Mono-Poly ? Tadream ? :confused:
 
Je zou b.v. de 3e rij op het VCA aansluiten (of het filter) en dan de knop helemaal naar links voor dicht (oftewel de mute/rust die je bedoelt).
Ik heb zelf alleen de 960 en de 962 maar daar komen in ieder geval nog 1 960, 1 962 en 1 (of 2) 961 bij.
De 961 omdat je dan eenvoudig de trigger outs van de 960 kan aansluiten en dat dan via 1 trigger output weer verder kan 'versturen'.
Heb inmiddels de 960 aangesloten (plus de rest) en het werkt echt heerlijk...zoveel vrijheid en realtime gepiel :-)

IMG_8644.jpg
 
Origineel geplaatst door Tadream
Je zou b.v. de 3e rij op het VCA aansluiten (of het filter) en dan de knop helemaal naar links voor dicht (oftewel de mute/rust die je bedoelt).
Ik kan niet goed volgen vrees ik. Dus met de Q960 op zich kan je "via via" rusten invoegen !? Bedoel je dat ik dan rij 1 of 2 gebruik als het pitch-patroon, terwijl ik rij 3 gebruik als een soort doorgangspoort (aan/uit) ?
:confused:
 
Origineel geplaatst door THM
Ik kan niet goed volgen vrees ik. Dus met de Q960 op zich kan je "via via" rusten invoegen !? Bedoel je dat ik dan rij 1 of 2 gebruik als het pitch-patroon, terwijl ik rij 3 gebruik als een soort doorgangspoort (aan/uit) ?
:confused:

Precies. Het mooie van dit systeem is dat er niet 1 juiste methode is.
Je ziet b.v. ook dat elke stap z'n eigen in/out heeft, die zou je ook individueel (de stappen die je nodig hebt) naar een multiple kunnen patchen en daarvandaan dan je oscillatoren aansturen. Daarmee maak je een soort x0x drummachine maar dan met de 960.
Maar ik zou persoonlijk eerder de 'rij' output (rechts) naar het filter of het VCA sturen en dan per stap/knop dan wel naar links (uit) dan wel naar rechts draaien (aan). Skippen kan die gewoon met de knop onder de stap, 1 van de weinige sequencers die dit kan (analogue solutions geloof ik ook?).
 
Hey dank je wel !!!!! :halleluja

En de Q963 is dan min of meer overbodig; dient dan eigenlijk vooral om dit wat gemakkelijker te maken !? Of heb ik dat verkeerd voor ? :confused:

En is de Q961 eigenlijk echt nodig als je voorlopig maar één Q960 sequencer gebruikt ? :confused:
 
Nope, hij is niet overbodig.. misschien voor de toepassing die jij nu kiest, maar hij is zeker niet overbodig. :-)
 
ook ff een vraagje; binnen 2 weken komt 't lege (portable) cabinet binnen via het entry level plan...
het begint steeds meer te leven en borrelen in mij....
Ik heb vanaf het begin over het hoofd gezien dat er ook een goedkopere sequencer is, de Q119.

Wat ik altijd graag mag doen, ten minste sinds de Evolver, is per sequence de lengte instellen.
Dan krijg je vaak hele psychedelische loopjes, 1 sequence de pitch, 1 de filter, en 1 nog iets anders, eender iets dat lekker wegspace'd :)

Helaas krijg ik de indruk dat bij de Q119 'set end' voor alle 3 de sequences geldt. Hoe zit dat bij de 960? Die sowieso natuurlijk aantrekkelijker is, maarja eea is zo al wel duur zat dunkt me ;)

Wat ZIJN nou eigenlijk de grote voordelen v.d. 960? Individuele stage-outs, skip functie.... en..?
 
Ik denk dat voor heel veel toepassingen een Q-119 voldoende is.
Dat merk ik zelf ook.. allerlei wicked pattern lengtes en zo is allemaal heel makkelijk, maar gewoon standaard is soms wel net zo fijn... (hetzelfde ook met synthesis.. je kunt met een modular allerlei wicked dingen doen, maar er zit altijd wel een 'standaard' VCO, VCF, VCA combotje bij.. (of ook hetzelfde met je vriendin 's nachts..))

Die Q-960 is wel veel uitgebreider en dus zou je er meer mee kunnen doen, maar of je het doet?

Ik heb bijvoorbeeld de A-155 van doepfer en die individuele cv ingangen leken me echt super leuk, dan kun je 1 step bijvoorbeeld met een LFO steeds laten varieren.. Hoe vaak heb ik het gebruikt...... humm.

Denk gewoon goed na wat je met die sequencer wilt gaan doen, zet dat op een rijtje en maak dan een beslissing.
 
Back
Top