mijn mogelijke synthesizers.com dotcom configuratie...

THM

Book of MOOG Revelations
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
1.094
Locatie
West-Vloanders (Belgium)
Hoi lieve mensen !!
Na veel wikken en wegen ben ik er min of meer door welke modules ik neem (allemaal dotcom behalve 1 dubbele MOTM-480 module - i.e. naar het schijnt een erg geslaagde emulatie van de CS-80 filter !!).
Mijn vraag is: ik heb twee redelijk verschillende setups gemaakt (in Photoshop...) - beide hebben dezelfde modules (behalve vergat ik een Q963 die er nog bij komt in versie A, en ben ik nog niet zeker van de reeds getekende tweede transistor ladder filter - ik bedoel deze onderaan in versie B).

Mag ik van ervaren modular gebruikers (vooral DotCom eigenaars natuurlijk maar alle andere tipgevers zijn ook welgekomen natuurlijk) nog wat tips/commentaren/andere modules die ik nog zou moeten plaatsen (maar die zullen dan ter vervanging van huidige modules zijn), etc...

Mijn eerste beoogde doelstelling is mid-70ies Tangerine Dream-achtige sequences en soundscapes maken (tadream waar blijf je ? ;) ). Dit indachtig: wat zou *praktisch gezien* dan de interessantste opstelling zijn: A óf B ?

(tatatataaaa...)
 
THM-modular--setup-comparison.jpg
 
Kan niemand me wat raad geven ? :confused:
 
ik denk de sequencers zo centraal mogelijk, anders hangen alle kabels van en naar de seq echt over álle modules heen :)
 
Optie B dus, of verplaats ik ze nog beter naar een andere positie ?

Morbius (moderator van de Dotcom forums) raadde me zelfs aan ze helemaal onderaan te steken om ze makkelijk te gebruiken (o.a. de skip functie) voor sequences à la Tangerine Dream...
Ik denk dat die wel heel veel ervaring heeft ermee, maar anderzijds heb ik nog niet veel foto's gezien van modulaire systemen waarbij de sequencers onderaan zitten (integendeel: meestal eerder bovenaan)... :confused:

Voorlopig ben ik naar zijn advies nog een optie "C" aan het samenstellen waarbij de sequencers onderaan zitten (wordt een dezer dagen er nog bijgepost).

Alle praktijkervaringen nog steeds graag welkom !!!
 
met optie b zou ik een heel eind komen denk ik..

je kan eventueel de 2e rij met de sequencers helemaal onderaan plaatsen, maar weet niet of dat praktisch is, ben er nog niet uit; ik zou sowieso de powercontrol en de midi interface ergens links onderaan of links 1 na onderste rij houden... al ligt dit natuurlijk wel aan waar je andere spulletjes staan :) anders is het rechtsonder ;)
 
Ja, het ligt eraan hoe hoog de bovenste modules liggen/staan.
Ikzelf zou voor optie A gaan. M'n medemuzikant Ruud heeft het ook als optie A en heeft daar
geen problemen mee.
Voor m'n gevoel is optie A de juiste, zo zitten niet 'alle' kabels voor de sequencer en (mocht je willen optreden) heeft het publiek ook wat te zien. :-)
Net nog even lekker geklooid met de .com en 960 en is toch wel de sequencer der sequencers in mijn ogen. Je kunt er ook behoorlijk wat random achtige dingen mee doen door b.v. je signal processor of osc. op de control input van de 960 te zetten en dan alles lekker snel te zetten. Dan klinkt elke toets weer anders.
 
Oei nu ga ik natuurlijk weer twijfelen... Ik dacht eerst A, dan B, dan C, en nu weer A...

Gezien ik de muziek die je maakt overheerlijk vind (ik wou - gun me serieus wat tijd natuurlijk - dezelfde richting opgaan ttz TD in hun leukst klinkende Virgin-jaren) denk ik dat het dan toch A wordt. Ik heb idd de foto's van Ruud's systeem gezeien met de sequencers bovenaan - zoals ik eigenlijk al gemerkt had op de meeste foto's van andere modulaire systemen.

PS: Ik heb trouwens afgelopen week "Moyland " in de bus gekregen: DIKKE pluim - ie ligt al nagenoeg constant bij me te spelen. :okdan:
 
Ruud en Frank waren vandaag nog bij me langs om wat muziek te luisteren (voor een volgend live album) en nog wat met de Arrick te doen.
We zijn er nl. achter gekomen waarom er bij mij het 'zaakje' soms niet echt lekker in tune waren, blijkt dat 1 osc een miniscuul beetje off scale (1v/oct) gaat, waardoor als je transponeert hij behoorlijk out of tune gaat. Blijkt aan 1 oscillator te liggen, de andere zijn prima. En het was ook zo op te lossen door de variabele input van de osc te gebruiken.
Misschien dat die ene osc iets off scale is gegaan met de concerten, ik wil hem in ieder geval gebruiken als modulatie osc. Er komen nog meerdere osc's.
Hee te gek van Moyland, leuk om te zien! Als je die goed vind zou ik zeer zeker Atmospheric Conditions proberen, dat vinden wij misschien wel ons beste (live) 2CD. Maar dat is voor iedereen persoonlijk denk ik.
Maar zelfs al zou je voor optie A gaan dan kan je later altijd naar andere opties want je kunt die modules er zo uitschroeven en plaatsen waar je wilt.
 
Ik heb natuurlijk geen .com, maar ik denk dat het principe hetzelfde blijft.

Ik heb de sequencer vlak bij de midi-interface geplaatst (heel vaak komt de trigger / clock daarvanaf) en bij de VCOs / VCFs geplaatst (heel vaak gaan de outputs naar de VCOs / VCFs). Dat scheelt veel lange draden trekken. De sequencer beneden lijkt me niet handig ivm kabels over de knoppen heen.

Eigenlijk zie je vooral serge sequencers altijd beneden in een setup, de rest vaak boven..

Ik zou zeggen, speel er een beetje mee en zo vind je je eigen ideale setup! :)
 
OK thanks guys !!!!!

Tadream:
"Atmospheric Conditions" had ik al; Protoavis was voor X-mas besteld bij Eric (die Moyland gemastered heeft zag ik), maar die was niet meer in stock en er zou een nieuwe persing moeten gebeuren of zo als ik het goed begrepen heb.... Maar nog eens: hoedje af voor jullie meesterwerken... ik hoop dat ik *ooit ooit* ook zover kom met een gelijkaardig soort muziek...

En 'k ga dus toch maar mijn sequencers redelijk bovenaan laten steken.
 
OK ik ben er ongeveer door; dit wordt waarschijnlijk mijn bestelling bij Roger Arrick (er zit één MOTM module bij en één COTK - resp MOTM-480 CS-80 filter en C-1680 VC Analog Delay).

Ziet iemand van jullie nog essentiële veranderingen nodig, of echte tekortkomingen ?
Eerste doelstelling is geluiden en sequences à la Tangerine Dream of Free System Projekt (behalve de Mellotron geluiden dan; die steek ik in mijn sampler).

THM-modular---blank-sheet.jpg
 
Ik zou er zeker nog 1 of 2 sample & hold modules bijdoen! Heb je trouwens de joystick interface ook? Dan kun je cv's besturen met oude computerjoysticks!

Ik stond ook ooit op het punt om een groot systeem te bestellen met 2 joystick interfaces. Zag het al helemaal voor me! Voor zo'n gigakast met een joystick in elke hand en 2 cv voetpedalen en dan helemaal gaan! :D

Verder ziet het er aardig uit hoor *D
 
mooi hoor...

mooi hoor...

ik zou alleen die twee blank panels vervangen door 4 multiples..die zijn erg nodig volgens mij met 6 oscillators..
Mooi ding,ben benieuwd wat je ermee gaat doen..:okdan: :okdan:
 
Thanks guys voor de reacties.

@ Synthiaks: met de pedal/joystick interface ging ik nog even wachten (budget is meer dan op), maar toch dank voor de suggestie; ik ben zéker van plan deze later nog toe tevoegen !!

@ RednoiZ: wat betreft de multiples, ik dacht al dat 4 multiples geen overschot zou geven, maar ja dat budget hé... Zou ik er echt voortdurend tekort hebben ? :confused: Ik had mss. gedacht om een stuk of zeven 'dubbele mono jack => mono jack' pluggen te bestellen bij Thomann; zal me toch dikwijls uit de nood helpen als ik toch even een multiple tekort kom, niet !? Spotgoedkoop en neemt geen moduleruimte in - ik vul deze later dan liever in met o.a. de Zeroscillator en een VC Phaser)

Alle verdere reacties graag zeer welkom !!!!


.
 
Die COTK? Zou je dat wel doen? Het is wel heel bijzonder. Vanwaar deze keuze?

Budgettechnisch is daar een hoop te halen.

Bode / frequency shifter MOTM variant:
http://www.encoreelectronics.com/cont_fs1.html
http://www.encoreelectronics.com/FSManual.pdf

Analogue Solutions RS240:
http://www.analoguesystems.co.uk/index2.htm
Die analogue solutions laat je gewoon door Roger customizen tot een .com formaat. Dat schijnt ie te doen..

p.s. Is dit niets? ;)
http://www.encoreelectronics.com/cont_ueg1.html
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die COTK? Zou je dat wel doen? Het is wel heel bijzonder. Vanwaar deze keuze?
Ik meende geen analoge delay mdule te vinden in dotcom formaat.
Als je denkt dat Roger andere modules wil customizen (zou ik wel heel leuk vinden), wat is je mening over de Blacet Time Machine ?
Damn' ik zie net op de Blacet site dat de Time Machine sinds een goeie maand uit productie is...grrrrrr.... :erm:
 
JB - kan je een andere analoge delay module sterk aanbevelen (liefst ook met -15,+5,+15V power) ? Dan kan ik nagaan of Roger idd die customizing wil of kan doen.
 
Origineel geplaatst door THM
JB - kan je een andere analoge delay module sterk aanbevelen (liefst ook met -15,+5,+15V power) ? Dan kan ik nagaan of Roger idd die customizing wil of kan doen.
Ik dacht dat je voor een bode shifter ging van COTK. Een analoge delay module... moeilijk...
Ik zou hem waarschijnlijk liever niet kopen als eentje van COTK. Ga je die echt nodig hebben?

Die doepfer variant misschien?
 
Doepfer werkt toch met totaal andere voltage levels, niet ? En zou die dan zoveel beter zijn dan die van COTK ? :confused:
 
Back
Top