mijn mogelijke synthesizers.com dotcom configuratie...

Origineel geplaatst door THM
Doepfer werkt toch met totaal andere voltage levels, niet ? En zou die dan zoveel beter zijn dan die van COTK ? :confused:
Hier zie je een BBD:
http://www.doepfer.de/A1881.htm

Doepfer gebruikt als signaalwaarden het volgende:
Audio Signals are produced by the sound source Modules (such as VCO or NOISE), and lie in the range from -5 V to +5 V (10 VSS).
Control voltages, as produced by modulation sources like the LFO and ADSR, are from -2.5 V to +2.5 V (5 VSS) for the LFO, and from 0 V to +8 V for the ADSR.
Trigger or Gate Signals, which start a process or function, are typically from 0 V to 5 V, with the trigger occurring as the leading edge of the waveform shoots up from 0 V to 5 V
http://www.doepfer.de/a100_man/a100t_e.htm

Synthesizers.com gebruikt als waveforms 10V pp en een ADSR van 0-5V

Bij een analogue delay is dat allemaal niet zo spannend, want vooral de 10V pp voor de waveform is belangrijk, de control voltages iet minder en mocht het nodig zijn dan pak je je Q125 signal processor (http://www.synthesizers.com/q125.html) om de spanningen gelijk te trekken..

COTK:
Waveforms 6V pp
V-Trig In: 2 - 7 Volt
Envelope Out: +/- 6 Volts

Sommige negatieve mensen noemen COTK een doepfer met een moog voorkant, terwijl ze modules hebben die doepfer niet hebben.. maar goed. :) Die COTK kost 410 euro, de doepfer rond de 100 euro.

Leuk he modulars! :) Gewoon een Anything module van Cynthia erin hangen en een rack analogue delay gebuiken zoals een Ibanez AD-202 :)
http://www.cyndustries.com/modules_anything.cfm
 
Hey thanks JB !!!!!!!!!!!
Idd - ik voel me al superopgewonden over deze materie (in positieve zin !) en ik heb nog mijn modular niet... (wacht tot dan...)

Deze suggesties lijken me heel goed; ik ga ze eens in detail bekijken en eens mailen naar Roger ivm eventuele customizing.
Nogmaals dank !!
 
Ik vroeg me af of je bij het bestellen van zo'n groot systeem een beetje korting krijgt.

Die offerte? Is dat gewoon de prijzen zoals ze op internet staan bij elkaar opgeteld plus een shippingfee of valt daar iets te onderhandelen?
 
Wel toevallig kreeg ik ZONET mijn antwoord op mijn offerte aanvraag.
En ik ben HEEL pissed. Op een $10,000 offerte mocht Roger toch wel een korting geven vind ik (wettelijk is dit niet verplicht natuurlijk maar moreel...)

Dus op die $10,000 offerte-aanvraag geeft ie 0.00 nougatbollen niks komma niks zero korting !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Wel dat ie dan een voorbeeld neemt aan MOTM die wel iets duurder zijn maar dan toch met een puntenkorting werkt.

Ik heb zonet nogmaals de cataloog van MOTM geprint en ga die nog eens goed bekijken.
Schijnt dat ik zo pissed ben dat ik toch een paar modulekes minder ga nemen en vervangen door MOTM denk ik.

Tja dat is natuurlijk het gevolg van een quasi-monopoli hebben in die prijs/kwaliteit categorie, anders was ik meteen overgestapt naar een volledig COTK-systeem of zo (COTK heeft trouwens ook meer verschillende modules in aanbod - maar ja schijnt niet de betere kwailteit te zijn hé).

Grrrrrrrrr......... :(

Ja even afkoelen nu en naar die MOTM-modules kijken.



PS: hij geeft dus werkelijk ZERO korting; geen extra patch kebeltjes of zo, free shipping, of gedeeltelijke korting, en de MOTM-480 module wil ie wel "inbouwen" maar ik moet zelf nog kijken voor een of meer spacers (opdat het formaat zou passen) en dat adapterje van godweg 20 of 25 dollar betalen (op ZO'n bedrag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

.:( :( :( :( :(
 
ZO pissed dat ik mezelf betrap op meerder schrijffouten zowaar... Waarvoor mijn excuses... :( :(
 
Ruud en ik hebben ook geen korting gekregen hoor. Moet je eerlijk zeggen dat ik daar nieteens
aan gedacht had. Die prijzen zijn toch al erg scherp hoor.
Plus als er iets mis is of wat dan ook dan is de service op en top.
Het is leuk als je ergens korting voor krijgt maar je mag het niet standaard verwachten denk ik.
Je zou inderdaad ook met minder modules kunnen beginnen, 1x 44 space en 1x 22 space (met de 960s erin).
Het is dan wel scherp geprijsd maar het blijft wel geld natuurlijk.
 
Ik heb ook nog nooit korting gekregen hoor.
Ook niet gevraagd trouwens.
Zou je ook niet met een kleiner systeem beginnen?
En ja MOTM is ook lekker uiteraard :)
 
Ik zou hem gewoon een voorstel doen voor welk bedrag jij de deal wilt maken, gewoon via fax alles zwart op wit met handtekeningen. Maakt het meteen een stuk serieuzer. Geef hem een ruime realisatie tijd. En bied aan een groot gedeelte vooraf te betalen.

Informeren over kortingen werkt volgens mij niet, gewoon een redelijk voorstel uitdenken en daar voor gaan.

Maak ook kenbaar dat je naar de mogelijkheden van andere modulaire synth bouwers kijkt.

Tenminste dit zou ik doen.


Succes ;-)
 
Origineel geplaatst door pal
Ik zou hem gewoon een voorstel doen voor welk bedrag jij de deal wilt maken, gewoon via fax alles zwart op wit met handtekeningen. Maakt het meteen een stuk serieuzer. Geef hem een ruime realisatie tijd. En bied aan een groot gedeelte vooraf te betalen.

Informeren over kortingen werkt volgens mij niet, gewoon een redelijk voorstel uitdenken en daar voor gaan.

Maak ook kenbaar dat je naar de mogelijkheden van andere modulaire synth bouwers kijkt.

Tenminste dit zou ik doen.

Succes ;-)

Dan kan je het denk ik vergeten. :-)
Betalen is gewoon volledig vooruit en ik denk echt dat er geen kortingen of wat dan ook in zit.
Het zou kunnen zijn dat hij er een extra moduuletje in stopt ofzo maar er gaat niks van de prijs af.
Plus hij weet prima van het bestaan van andere modulaire synth bouwers, Paul Schreiber zit zelfs op de .com list.
 
Je moet niet zo zeuren, maar dokken...............

Je hebt het hele systeem al uitgedacht, uit getekend met photoshop, geld ervoor gereserveerd, dit forum tot in den treure bestookt met vragen ..............

Ga je nu ineens moeilijk doen over korting...............
 
ja synthesizers.com is je geld zeker waard...
alleen heb je je btw/VAT eral bij gerekend?
misschien heb ik daar overheen gerekend..
anders heb je aan 10.000 namelijk niet genoeg..
kan weleens erg duur worden
 
hoeveel korting verwacht je eigenlijk?
heb je een bonuskaart? en spaart u zegeltjes?
 
OK nou was ik al eens over het ergste heen, en dan lachen sommigen van jullie maar even... :kont:

Zijn prijzen zijn idd scherp gezien de kwaliteit die hij blijkbaar levert, en mij komt het niet op 50 EUR (op zo'n bedrag wel te verstaan), maar 't is enkel het principe...
Nu ja, 'k ga om die reden niet minder modules bestellen, 'k vind het gewoon wat jammer voor Roger zélf; nmm maakt ie er zich niet populairder mee maar soit... De kwaliteit zal me wel weten te overtuigen van zijn sympathie... !?

Wel dat was het dan - nog 1 dagje laten bezinken en morgen bestel ik 'em.
Zonder zegeltjes. 8o)

PS: oa MonoPoly en Tadream: dank voor de uitleg; was tenminste rationeel - ik had het zeker niet op jullie
 
Geen probleem THM.
Van mij krijg je absoluut geen rare/kinderachtige reacties.

Aan de andere kant, als je inderdaad hierdoor niet minder modules gaat bestellen dan scheelt dat ook weer in de verzendkosten. Als je eerst een aantal modules bestelt en dan later weer een cabinet met modules dan kost het je meer (wat ik dus gedaan heb...maar ja ik had dat geld niet allemaal).
Ik weet 100% zeker dat als je dat ding eenmaal neergezet hebt in je studio en je staat ervoor dat je met grote ogen/bewondering staat te kijken. En dan heb je hem nog nieteens aangedaan. :-)
 
Thanks guys !!!
Dat geeft terug wat meer vertrouwen.
Ik denk ook wel dat ik verstomd zal staan; vandaar ga ik er niet meer verder mijn hoofd over breken...
Morgen wordt ie besteld.

Dank voor alle hulp alvast !! :biertje:

PS: Tadream: "Moyland" slaat echt alles - gewoonweg grandioos !!! Maar dat had ik al gezegd dacht ik...
 
OK alles is besteld.

Dit wordt de configuratie : DotCom cabinets en modules, behalve 1x MOTM-410 (triple resonant PS-3100 filter) en 1x MOTM-480 (dual resonant CS-80 filter) module.

THM-module-placement.jpg
 
Back
Top