Cherry Audio/MRB VM900 Collection voor Voltage Modular

vm900_group01_img_med.jpg



Cherry Audio/MRB lanceert 27 modules (2 blank panels, dus 25 echte..) voor Voltage Modular; de VM900 Collection.
ontworpen in samenwerking met, of wellicht (vrij waarschijnlik) de echte DSP coder, Mark Barton (MRB, ook de coder voor de VM2500 Collection en de ontwerper van de Zeroscillator b.v.), wat garant staat voor kwaliteit.
daarom de naam van de 'developer'; Cherry Audio/MRB........


vanzelfsprekend Moog 900 clones...

puristisch geëmuleerd, zoals we dat van Cherry Audio gewend zijn; de modules (niet de instrumenten...).

bevat o.a. de 901 en 921 oscillatoren, beide in 2 versies; enkel en 'AABB', de bekende opstelling.

de 904 ladder filter, in lowpass en highpass versies en als 'ABC' combo versie met 904C Coupler Module.

volgens Cherry Audio is de Frequency Shifter 1630 éen van de hoogtepunten, een Bode filter, zeer bekend natuurlik, en kan immens kurieuze geluiden produceren... like that..

natuurlik met de 960 sequencer én 2 Fixed Filter Banks, de 907A en de 914.

en b.v. de 902 VCA, 912 Envelope follower, etc.

én een Keyboard VCO Interface module voor paraphonie (de 958, weet niet of dit een afgeleide is, of...).

kompleet lijkt mij...

geheel monofoon uitgevoerd, zoals al gezegd; puristisch.. maar paraphonie is mogelik, en natuurlik, het is een soft modular, dus laadt zoveel modules als je CPU kan trekken... en je krijgt meer mogelikheden...

de prijs van dit alles? €79...

werkt ook in de gratis versie van Cherry Audio Voltage Modular; Nucleus.



link naar de store:

 
me too! klinkt prachtig, en heeft toch ook unieke mogelikheden, kwa modulatie, etc. al kende ik dat ook van Arturia Modular V, maar dit werkt direkter, en de sound, wel erg goed.
Sound is superb. Vind de modules veel fijner dan de vm2500. Die had ik bij nader inzien niet gehoeven 😁🙄🍒👍🏻
 
Back
Top