Zal me even voorstellen & heb direct wat syth. vraagjes

Origineel geplaatst door Jettie
Is de nord micro of modular ook goed voor goa etc dan?

Bij heftige goa en trance denk ik toch echt eerder aan een Virus dan aan een Modular.

Echt vette goa leads heb ik iig nog niet uit m'n Micromod gekregen! Als Olafmol dit wel is gelukt, wil ik ze graag even horen ;)

Trouwens, ik zie net dat je niet van computers houdt. Maar een Modular moet je dus wel met je PC programmeren!
 
Origineel geplaatst door j0ris
Bij heftige goa en trance denk ik toch echt eerder aan een Virus dan aan een Modular.

Echt vette goa leads heb ik iig nog niet uit m'n Micromod gekregen! Als Olafmol dit wel is gelukt, wil ik ze graag even horen ;)

Trouwens, ik zie net dat je niet van computers houdt. Maar een Modular moet je dus wel met je PC programmeren!

en heb je dus ook gelijk 2 midi ins/outs voor nodig. Ik ben toch echt van mening dat een micromod. niet de beste keus is voor een beginner. Het is leuk pielen, maar ik ben bang dat het niet veel verder dan presets beluisteren wordt.
Bovendien heeft ze al een nord-lead, ik zou toch iets zoeken met een heel andere klankkleur om dit geheel aan te vullen.

Mijn advies: idd. ga een met een pc en een paar (drum)samples aan de slag. Ga experimenteren met (al dan niet) gratis vsti's.
Zo kom je er ECHT veel beter achter wat voor geluid je zoekt EN -nog belangrijker- wat voor werkwijze je het beste ligt.
 
Goa...

Goa...

...is dat die trance-muziek uit India? Wel 'ns wat van gehoord maar nog nooit géhoord.
 
Re: Goa...

Re: Goa...

Origineel geplaatst door pjeut
...is dat die trance-muziek uit India? Wel 'ns wat van gehoord maar nog nooit géhoord.
Verlicht uzelf en wordt een met het universum: klikt u hier maar even. Vaak gelinkt, nooit overtroffen.

Overigens Jettie, welkom nog! :) Voor Goa lijkt me de Micromod an sich geschikt - je kunt strakke synthesische drums bouwen, meerdere 303-lijntjes tegelijk laten lopen, en gefreakte sounds maken, maar het kan idd dubbelop zijn als je al een Nord hebt.
 
Pas uit en kijk op!

Pas uit en kijk op!

Ojee...toen ik deze thread las werd ik al bang. Dit is duidelijk iemand die de verkeerde vragen stelt maar daarop wel de goede antwoorden krijgt.

1. GA NOOIT AAN ANDERE VRAGEN WAT JE NODIG HEBT!!
2. GA GEWOON AAN DE SLAG MET WAT JE HEBT TOTDAT JE TEGEN BEPERKINGEN OPLOOPT!!
3. GA DAN PAS DENKEN AAN ANDERE SPULLEN!!
4. VORM DAN EEN BEELD VAN DATGENE DAT JE MIST!!
5. GA DAN PAS VRAGEN NAAR WAT JE EVENTUEEL MOET KOPEN!!



Sorry voor het geschreeuw maar dit is heel positief bedoeld, Jettie! Ik probeer je alleen te behoeden voor een fout die ik al heel veel mensen heb zien maken.
 
Re: Pas uit en kijk op!

Re: Pas uit en kijk op!

Origineel geplaatst door Nolet
Ojee...toen ik deze thread las werd ik al bang. Dit is duidelijk iemand die de verkeerde vragen stelt maar daarop wel de goede antwoorden krijgt.

1. GA NOOIT AAN ANDERE VRAGEN WAT JE NODIG HEBT!!
2. GA GEWOON AAN DE SLAG MET WAT JE HEBT TOTDAT JE TEGEN BEPERKINGEN OPLOOPT!!
3. GA DAN PAS DENKEN AAN ANDERE SPULLEN!!
4. VORM DAN EEN BEELD VAN DATGENE DAT JE MIST!!
5. GA DAN PAS VRAGEN NAAR WAT JE EVENTUEEL MOET KOPEN!!



Sorry voor het geschreeuw maar dit is heel positief bedoeld, Jettie! Ik probeer je alleen te behoeden voor een fout die ik al heel veel mensen heb zien maken.

Je hebt wel gelijk ja! Mag ik trouwens vragen wat jij gebruikt allemaal qua studio spullen,synths etc?

Groetjes Jettie8o
 
Oke, een nordlead2 heb ik dus al,ik wil wel een andere modular erbij kopen en heb deze dus op het oog,welke zou het beste met de nordlead samen kunnen en waar zowel punk,acid achtig gefreak etc.. uit gehaald kunnen worden. Zodat ik eerst begin met 2 modules en meer niet.

jp8080,supernova2 of nord modular.

Ik moet een keus maken van een van deze,iemand met ervaring die me hiermee zou kunnen helpen?
 
Origineel geplaatst door Jettie
Oke, een nordlead2 heb ik dus al,ik wil wel een andere modular erbij kopen en heb deze dus op het oog,welke zou het beste met de nordlead samen kunnen en waar zowel punk,acid achtig gefreak etc.. uit gehaald kunnen worden. Zodat ik eerst begin met 2 modules en meer niet.

jp8080,supernova2 of nord modular.

Ik moet een keus maken van een van deze,iemand met ervaring die me hiermee zou kunnen helpen?

Mijn supernova2 verkies ik boven mijn Nordlead3, omdat je hier ontzettend diep in kan gaan. Hiervoor is wel enig inzicht in substractieve en additieve synthese voor nodig. Dat wil zeggen dat je eigenlijk in je hoofd al moet weten hoe je een bepaald moet aanpassen om het gewenste resultaat te krijgen. Bij keytracking, enveloppes, diverse formantinstelling, vco triggering etc kan je het geluid bijvoorbeeld heel goed finetunen, maar je kan hierdoor ook helemaal de weg kwijtraken in je geluid en op een gegeven moment niet meer weet waar nu die modulatie nu percies vandaan en naartoe gaat. Maar dan kan je met de supernova2 toch wel heel veel diverse geluiden uithalen.

De meeste zullen hem voor trance gebruiken, maar eigenlijk kan je alle muziekstromingen mee bedienen. Ik gebruik hem voor ambient achtige harold budd geluiden. Maar MR.Oizo Analogue Worms attacks geluiden haal ik er ook wel eens uit ;)

Ik heb ook een aantal patches gemaakt die behoorlijk veel op een Arp Odyssey lijken alsook Oberheim en Polysix achtige geluiden. Nogmaals hiervoor moet je diep in de synth duiken want met de knoppen op de synth (en dat zijn er veel!!) lukt dat niet.

Ik vind persoonlijk de supernova de beste VA en zeer ondergewaardeerd. Men zegt dat ie zonder effecten dun klinkt, ik ervaar dit toch anders....
Ik zou wel voor de toestenversie gaan. Heeft nog meer knoppen en schuiven en ik vind het keyboard reuzelekker spelen.
Prijs is ongeveer 800-1200 voor een 2e hands toetsenversie rack is 600-900. Dit is afhankelijk van de stemmen die erinzitten. Hij komt in 24-36-48 stemmen.
 
Origineel geplaatst door Septic
Mijn supernova2 verkies ik boven mijn Nordlead3, omdat je hier ontzettend diep in kan gaan. Hiervoor is wel enig inzicht in substractieve en additieve synthese voor nodig. Dat wil zeggen dat je eigenlijk in je hoofd al moet weten hoe je een bepaald moet aanpassen om het gewenste resultaat te krijgen. Bij keytracking, enveloppes, diverse formantinstelling, vco triggering etc kan je het geluid bijvoorbeeld heel goed finetunen, maar je kan hierdoor ook helemaal de weg kwijtraken in je geluid en op een gegeven moment niet meer weet waar nu die modulatie nu percies vandaan en naartoe gaat. Maar dan kan je met de supernova2 toch wel heel veel diverse geluiden uithalen.

De meeste zullen hem voor trance gebruiken, maar eigenlijk kan je alle muziekstromingen mee bedienen. Ik gebruik hem voor ambient achtige harold budd geluiden. Maar MR.Oizo Analogue Worms attacks geluiden haal ik er ook wel eens uit ;)

Ik heb ook een aantal patches gemaakt die behoorlijk veel op een Arp Odyssey lijken alsook Oberheim en Polysix achtige geluiden. Nogmaals hiervoor moet je diep in de synth duiken want met de knoppen op de synth (en dat zijn er veel!!) lukt dat niet.

Ik vind persoonlijk de supernova de beste VA en zeer ondergewaardeerd. Men zegt dat ie zonder effecten dun klinkt, ik ervaar dit toch anders....
Ik zou wel voor de toestenversie gaan. Heeft nog meer knoppen en schuiven en ik vind het keyboard reuzelekker spelen.
Prijs is ongeveer 800-1200 voor een 2e hands toetsenversie rack is 600-900. Dit is afhankelijk van de stemmen die erinzitten. Hij komt in 24-36-48 stemmen.

Warvoor verkies je de sn boven de nordlead3? als ik vragen mag. En hoe kan het dat men hem ondergewaardeerd vind klinken dan.
 
Origineel geplaatst door Jettie
jp8080,supernova2 of nord modular.

Ik moet een keus maken van een van deze,iemand met ervaring die me hiermee zou kunnen helpen?
Micro Modular natuurlijk. Die is niet alleen mooi rood, maar ook nog eens schattig klein!

Dat modulaire synthese je niet interesseert doet natuurlijk verder niet ter zake.
 
Origineel geplaatst door Jettie
jp8080,supernova2 of nord modular.
Ik moet een keus maken

"Moet"? ;). Kun je ze van tevoren ergens bespelen?

De JP is het meest beperkt qua specificaties, de Nord Modular gaat het diepst, en de Supernova geeft je het meeste waar voor je geld qua specificaties. Specificaties zeggen natuurlijk niet alles :).
 
Origineel geplaatst door Jettie
Warvoor verkies je de sn boven de nordlead3? als ik vragen mag. En hoe kan het dat men hem ondergewaardeerd vind klinken dan.

Omdat met een beetje beleid je er veel diversere geluiden eruit kan halen. Met een bepaalde klank van een oude analoge bak. En ondergewaardeerd in de zin van, o ja die is al ouder dan 5 jaar, dus het is niks en nieuwere VA zijn per definitie beter....

Zo voegt bijv. de VirusTI niets toe IMHO, ondanks alle specs op papier. Wat moet je met 80 stemmen als je meerdere synths hebt. Ik vindt de 48 van mijn SN2 al veel, gebruik er hoogtens 24 over 4 parts verdeeld)

En ik vind de interface echt de beste, zoveel schuiven en knoppen ga je nergens anders vinden. Correct me if i am wrong.

Nordlead3 is goed in FM-geluid en weirde fx en dat gaat sneller dan op een Supernova. Maar ze kunnen het allebei.

Er zijn diverse mensen die nu pas een Supernova ondekt hebben en die doen hem niet gauw weg, als je het potentieel kan benutten wat erin zit. In de praktijd zit ik bijv. meer op de supernova te spelen dan op de Nord3. Ik hoef echt geen Jupiter of een andere oude bak, de Supernova vervangt voor mij al deze oude bakken. Ok het geluid zal iets minder zijn mischien dan van een echte Jupiter8 ofzo, maar daar krijg je ook weer een hoop gemak en functies voor terug. En trouwens een 8 stemmige ARP Odyssey bestaat niet dus daar houd het al gelijk op.

Maar ik hou erg van jaren 70 en 80 geluiden. En die haal ik er gewoon makkelijk eruit. Ik heb al 6jaar een supernova2 dus kan er aardig mee overweg. In het begin vond ik hem vrij lastig programeren, dan is een Nordlead3 een stuk makkelijker, zeker omdat je de standen van de knoppen dmv ledkransdisplay weergegeven wordt en je hier direct een idee krijgt van het geluid.
 
Hey Jetti. Al een keuze kunnen maken?
Toen ik net begon met de NL3 (nog steeds een beetje)
Was ik erg gecharmmeerd van de vage, ranzige, overdonne geluiden
die je uit de bak kon halen.
Misschien ben je naast acid en punk ook wel into goa / psy trance.
Veel acid-lui zijn dat wel. Dan is deze bak je ding.
 
Re: Re: Pas uit en kijk op!

Re: Re: Pas uit en kijk op!

Origineel geplaatst door Jettie
Je hebt wel gelijk ja! Mag ik trouwens vragen wat jij gebruikt allemaal qua studio spullen,synths etc?

Groetjes Jettie8o


Mijn gearlist is nu: Yamaha RS7000, Virus A, ION, MAcbeth M3x, Yamaha DX200, M-audio geluidskaart, Cubase SL en een paar Genelec speakers. En nog wat outboard compressors van Focusrite en Joemeek.
 
welkom


voor acidgefreak :acidlab bassline (goedkoop en klinkt heel goed (heb er zelf nog geen maar komt eraan ;)
voor punkrock.een gitaar en versterker (amplitude ??????)
een nord modular voor al de weirde en minder weirde sounds
sampler voor al het overige (drums ,gesampelde instrumenten etc....)
en een sequencer ,hard of soft ...en al datgene wat hierbovenvermeld staaat kan je ook in software krijgen,ook al interesseert de computer je niet ik zou toch eens de moeite doen om de softwareprogrammmas uit te checken ..


groeten.
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
je kan met een ouwe emmer, een steelpan en een vaatdoek nog lekkere goa, trance en techno maken. het gaat er om hoe je het gebruikt....

als je dat nou eerder had gezegd..=(
 
Origineel geplaatst door Mr Sandman
als je dat nou eerder had gezegd..=(

Beter had hij z'n mond gehouden.....

Vandaag al die dingen aangeschaft, kom ik thuis zit er geen midi in op.......
 
Back
Top