Ervaringen Virus TI

Vraagje, is het mogelijk om over geimporteerde WAV sampels live de FX van de TI te gebruiken? Zoja, iemand enig idee hoe dit moet?

Wav samples importeren in een TI kan niet, Live de FX gebruiken van de TI over geimporteerde samples in je DAW of sampler kan natuurlijk wel. Daar is die bij uitstek geschikt voor (bijvoorbeeld live de atomizer FX (Glitching) gebruiken in je live performance.

Het is heel eenvoudig te doen, sluit gewoon de OUT van je Sampler (of daw) op de audio inputs van je TI aan. Kies bij FX de atomizer, en klaar.
Als je alleen delays wilt of reverb, of wat voor fx dan ook, dan kun je gewoon ook alleen de audioinputs activeren. Check daarvoor de handleiding waarin dit wel beschreven staan.
 
Wav samples importeren in een TI kan niet, Live de FX gebruiken van de TI over geimporteerde samples in je DAW of sampler kan natuurlijk wel. Daar is die bij uitstek geschikt voor (bijvoorbeeld live de atomizer FX (Glitching) gebruiken in je live performance.

Het is heel eenvoudig te doen, sluit gewoon de OUT van je Sampler (of daw) op de audio inputs van je TI aan. Kies bij FX de atomizer, en klaar.
Als je alleen delays wilt of reverb, of wat voor fx dan ook, dan kun je gewoon ook alleen de audioinputs activeren. Check daarvoor de handleiding waarin dit wel beschreven staan.


Ok, vanavond eens proberen...:)


Thnx Quifster! :halleluja
 
Ik ben er vandaag achter gekomen dat output 1 van m'n TI kraakt als een dolle. Nu heb ik hem al wel meer dan 2 jaar dus is officieel m'n garantie verlopen denk ik.

Heeft er iemand ervaring met access en reparaties en kosten?

Verder nog wat vragen.

Is het mogelijk om van output 2 of 3 de main output te maken? Ik kon dit niet in de handleiding vinden namelijk.

Verder heb ik de os 3 beta erop staan. En als ik nu een patch wil randomizen, komt er daarna geen geluid meer uit de virus op wat gekraak na (ander gekraak dan door de output). Hierna moet ik 'm resetten om weer geluid te krijgen. Ligt dat aan het os of is m'n virus gewoon de weg kwijt?
 
Verder heb ik de os 3 beta erop staan. En als ik nu een patch wil randomizen, komt er daarna geen geluid meer uit de virus op wat gekraak na (ander gekraak dan door de output). Hierna moet ik 'm resetten om weer geluid te krijgen. Ligt dat aan het os of is m'n virus gewoon de weg kwijt?

Ik weet natuurlijk niet wat het probleem is met jouw TI. Maar ik had wel een paar probleemjes in het begin met OS3, ook wat gekraak hier en daar, maar niet zo ernstig als jij het beschrijft (ik gebruik de TI als geluidskaart). Dit heb ik verholpen door alle software te deinstalleren en een paar stevige reboots. Misschien kun je dat op z'n minst proberen. downgrade tijdelijk naar 2.5?
 
Het probleem bestond al voordat ik os 3 erop had gezet. Alleen dacht ik toen dat het aan de kabels lag. Resetten verhelpt het probleem niet helaas. Vrees echt dat het een hardwarematig defect is.
 
Ben nog niet echt te spreken over OS3.. vanmiddag weer gedowngrade naar 2.7 en de problemen zijn verholpen..

Vastlopers bij inladen.. wegvallen van het geluid.. geen usb verbinding en meer fratsen..

Heeft iemand de nieuwe TI 2 al in huis staan? en wat vinden we hier van?
 
Ben nog niet echt te spreken over OS3.. vanmiddag weer gedowngrade naar 2.7 en de problemen zijn verholpen..

Vastlopers bij inladen.. wegvallen van het geluid.. geen usb verbinding en meer fratsen..

Heeft iemand de nieuwe TI 2 al in huis staan? en wat vinden we hier van?

Oke. Maar ligt dat aan OS3? Ik kan hier wel dieper op ingaan. Maar als je op infekted.org kijkt dat kom je wel topics tegen over disconnects, ook hier in deze thread. Een paar posts terug.
 
Ben nog niet echt te spreken over OS3.. vanmiddag weer gedowngrade naar 2.7 en de problemen zijn verholpen..

Vastlopers bij inladen.. wegvallen van het geluid.. geen usb verbinding en meer fratsen..

Heeft iemand de nieuwe TI 2 al in huis staan? en wat vinden we hier van?

dit is volgens mij een overduidelijk geval van problemen in de midi registraties an windows voor de nieuwe ti usb driver die bij os3.0 hoort.

Dat is eigenlijk wel een generiek probleem met de USB synths van tegenwoordig. Windows is gewoon niet zo netjes met het registreren van usb midi entries in je registry. Als je dat in de registry gaat bekijken zul je ongetwijfeld zien dat je bepaalde registraties dubbel er in hebt staan.
Het is best simpel op te lossen, echter moet je wel verstand hebben van
windows.

zeker omdat je zegt dat 2.7 wel goed werkt doet vermoeden dat je driver registratie de boosdoener is.

ik zou de volgende stappen doen:
- backup maken van je registry via regedit
- Ga in de tree naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32'
- hier zie je 10 sleutels met de namen Midi 1-9
- verwijder elke entry met dubbele data en zorg ervoor dat er maar 1 entry overblijft van die dubbele data. (dus stel dat midi1, midi2 en midi 4 dezelfde datavalue in de key hebben, dan verwijder je midi2 en midi4)
- op deze manier maak je weer ruimte in je registry voor nieuwe midi registraties.
- installeer nu os3.0 (inclusief de nieuwe midi drivers, en dan zou het theoretisch moeten werken)

Ik ga er dan wel vanuit dat je de standaard dingen zoals power management op je usb poorten goed ingesteld hebt. Ook dien je geen fouten te maken in de bovenstaande procedure anders kun je toch wel grote problemen in je windows veroorzaken.

Echte bugs in de Virus TI zijn voor zover ik dat kan beoordelen niet meer aanwezig, er zijn wel wat kleine dingen die nog niet helemaal super zijn, maar waarschijnlijk merkt 99 procent van de gebruikers die dingen niet eens.

Wat wel zo is, is dus dat USB integratie van synths de werking van de synth kan beinvloeden. mocht je problemen hebben met welke usb synth dan ook, dan kun je eenvoudig testen of er iets met je synth aan de hand is. Trek gewoon de usb kabel los en test de synth gewoon zonder usb. Als hij dan wel goed werkt dan weet je dat het probleem in de usb integratie zit, dit kan de driver zijn, of iets in je windows omgeving of de kabel of zelfs een intelling in de synth zelf met betrekking tot de usb integratie.

Overigens zou ik wel proberen om OS3.0 werkend te krijgen, de soundmogelijkheden die je er extra bij krijgt zijn echt de moeite waard. Ik heb in mijn nieuwe soundset veel sounds gemaakt die ik met 2.7 niet voor elkaar zou kunnen krijgen.
 
Bwaaa, ik heb ook OS 3.0 er op gezet...., zo stabiel als het allemaal werkte zo buggie is het nu!!
Hoe kan ik V2.7.5 weer terug zetten?
Ik heb het wel gedownload bij Access, maar de installatie vraagt niet of ik een ander OS erop wil zetten!!

Thnx!
 
Bwaaa, ik heb ook OS 3.0 er op gezet...., zo stabiel als het allemaal werkte zo buggie is het nu!!
Hoe kan ik V2.7.5 weer terug zetten?
Ik heb het wel gedownload bij Access, maar de installatie vraagt niet of ik een ander OS erop wil zetten!!

Thnx!

In windows of mac eerst 3.0 deinstalleren. Als het goed is dan wordt aan het einde van de 2.7.5 installatie gevraagd of de firmware geupdate moet worden.
 
Bwaaa, ik heb ook OS 3.0 er op gezet...., zo stabiel als het allemaal werkte zo buggie is het nu!!
Hoe kan ik V2.7.5 weer terug zetten?
Ik heb het wel gedownload bij Access, maar de installatie vraagt niet of ik een ander OS erop wil zetten!!

dat doe je als volgt:
- uninstall de oude versie
- installeer v2.7.5
- ga naar start - access music - support in je windows omgeving (via knopje linksonderin)
- en start virus control center.
- hier kun je het OS geforceerd er weermee inzetten.
 
Ik heb de TI2 nu een paar dagen, en ik wou hem perse toch in Fruity proberen :)

Nu heb ik in Fruity heel veel last van latency, (bij 140 bpm zou ik mn blokjes 1/4 naar voren moeten zetten om ze op de maat te laten lopen :s)

Van de andere kant, in Cubase heb ik nergens last van, loopt hij mooi op de maat.

Kan fruity nu simpelweg niet met zoiets overweg, of is het iets anders?
 
Back
Top