Ervaringen Virus TI

Check dan de inhoud van de doos even voordat je bij Feedback weggaat; voor je het weet staat die tweedehands Snow met hondeharen waarmee ze mij probeerden af te schepen ineens op jouw bureau...

Maarhe, gisteren heerlijk zitten pielen met ijn Snow, bij Os3 valt het geluid steeds na een paar minuten uit, dus ik heb 2.7.5 maar weer terug gezet. Nu ik echter mijn aloude SY-85 ook samen laat spelen blijkt de Virus echt zo fals als een kraai te zijn. Alle patches zijn ongeveer een noot te laag, ik zeg ongeveer, want het lukt me niet om de boel zuiver te krijgen. Het lijkt net alsof de keyfollow niet op normaal staat, maar dat staat hij dan wel. De mastertuning staat ook op null, dus ik zie zo even niet wat er mis is. Overigens heb ik mij er met een accordeon van overtuigd dat de SY-85 toch echt op de goede toonhoogte zit, en de Virus dus niet. Iemand enig idee? ( of is dit old school analoge synth simulatie? )
 
uiteraard geprobeerd, maar de mastertuning gaat net niet ver genoeg om op de goede hoogte uit te komen, ik denk dat hij niet verder gaat dan 1 noot, ik heb in ieder geval meer nodig. Het is overigens ook waaneer ik de sy midi out direct op de midi in van de snow aansluit. Ik dacht dat het anders ook met een Cubase instelling te maken zou kunnen hebben, maar helaas...
 
Overigens heb ik mij er met een accordeon van overtuigd dat de SY-85 toch echt op de goede toonhoogte zit, en de Virus dus niet. Iemand enig idee? ( of is dit old school analoge synth simulatie? )
dit treedt op als je de verkeerde samplerate gebruikt.
check het config menu van je virus snow. Vermoedelijk staat die niet op source: auto
frequency: synced to host

je kunt kiezen tussen 44khz en 48khz als deze in je setup niet overeenkomen dan zit er een halve noot verschil tussen.

dus even het config menu induiken en met die instellingen experimenteren welke voor jou werken (ik ken je setup verder niet, dus kan niet zeggen welke het moet zijn)
 
waarom heeft de virus ti eigenlijk 1 maat nodig om synchroom te lopen ?,
vooral bij arpeggios vind ik het storend dat ie vaak niet gelijk in sync loopt.

als ik in het arrangment iets afspeel wil ik niet telkens 4 beats hoeven wachten eerdat de ti zin heeft om in sync te lopen, of zie ik iets over het hoofd ?
 
waarom heeft de virus ti eigenlijk 1 maat nodig om synchroom te lopen ?,
vooral bij arpeggios vind ik het storend dat ie vaak niet gelijk in sync loopt.

als ik in het arrangment iets afspeel wil ik niet telkens 4 beats hoeven wachten eerdat de ti zin heeft om in sync te lopen, of zie ik iets over het hoofd ?

dat zou in principe niet mogen gebeuren. Is je sync clock source wel ingesteld? (check je config menu of die gesynced is aan de host, en in cubase of de midi clock sync wel op follow songposition staat)

bij mij loopt die wel direct strak in de maat als ik hem start.
 
Is ook afhankelijk of je 1 streep trekt van maat 1 tm maat 5 en dan van preset verwisselt, ja dan moet je wachten tot hij weer bij maat 1 is voordat hij opnieuw getriggerd wordt.
als dat is wat je bedoelt..
Bij mij loopt het ook prima in ieder geval.
 
dat zou in principe niet mogen gebeuren. Is je sync clock source wel ingesteld? (check je config menu of die gesynced is aan de host, .

Hij is gesynced aan de host, ik gebruik trouwens ableton live 7

Maar in het tutorial filmpje van access word gezegd dat de ti 1 maat nodig heeft om in sync te lopen, dus ik dacht dat het zo hoorde ??
 
sinds ik die nieuwe beta heb geinstaleerd
word mijn virus vaak niet herkend
of loopt vast bij het beginscherm :erm:
en als hij het dan doet komt er geen geluid uit :S
meer mensen daar last van ?
 
Werkt hier tot nu toe nog super.
Mooie nieuwe plugin: 3x USB uit + IN

al m'n soundbanks werken goed, me happy :okdan:
 
Die van mij staat nog bij een van de eerste update`s volgens mij 2.1 of zo?

Nu wil ik overgaan op 3 maar onder 3 staat ook nog 2.7.5. Moet ik zeze er nou eerst opzetten of zit er in 3 ook de vorige update`s verwerkt.

Hoeft niet..
Je kan meteen die 3.0 eroverheen knallen.
 
sinds ik die nieuwe beta heb geinstaleerd
word mijn virus vaak niet herkend
of loopt vast bij het beginscherm :erm:
en als hij het dan doet komt er geen geluid uit :S
meer mensen daar last van ?

Heel bizar.. Dit heb ik dus ook sinds vorige week.. vooral het vastlopen in het beginscherm! Maar dit had ik al voordat ik de 3.0 beta erop knalde! Mij gebeurde het vorige week.. met de oude firmware! maar wel heel toevallig dat ik hetzelfde probleem heb!

Check ook mijn andere topic https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1047304#post1047304

Als de anderen hier ook even naar willen kijken! zou fijn zijn! want dit heeft ook met de TI te maken! :)
 
Laatst gewijzigd:
Bij mij loopt die 3.00 versie niet sync in Nuendo, terwijl 2.5 als een zonnetje liep.. Ik heb gewoon dezelfde instellingen als altijd :-S

iemand enig idee hoe ik dit probleem uit de wereld help..

Ps. de nieuwe features zijn zeker vet, vooral die nieuwe distortions en delay..
 
Werkt hier tot nu toe nog super.
Mooie nieuwe plugin: 3x USB uit + IN

al m'n soundbanks werken goed, me happy :okdan:

De 3e USB is wel zichtbaar maar greyed out bij mij!
Mag ik hieruit concluderen dat de feature alleen voor de nieuwe modellen van toepassing is?
 
dit treedt op als je de verkeerde samplerate gebruikt.
check het config menu van je virus snow. Vermoedelijk staat die niet op source: auto
frequency: synced to host

je kunt kiezen tussen 44khz en 48khz als deze in je setup niet overeenkomen dan zit er een halve noot verschil tussen.

dus even het config menu induiken en met die instellingen experimenteren welke voor jou werken (ik ken je setup verder niet, dus kan niet zeggen welke het moet zijn)

bingo! hier zou ik het zelf nooit gezocht hebben, maar mijn mengpaneel staat inderdaad op 48khz en de Snow op 41khz!
Thankx!
 
Vraagje, is het mogelijk om over geimporteerde WAV sampels live de FX van de TI te gebruiken? Zoja, iemand enig idee hoe dit moet? :)

Thnx


Groetjes!


D.
 
Back
Top