Ervaringen Virus TI

Van MATRIXSYNTH:

NAMM: Official Virus TI OS 4 Press Release

"Recklinghausen Germany, 13-Jan 2010
For Immediate Release

Access Music, the company behind the award winning Virus TI series of hardware synthesizers presents OS4 for the entire Virus TI series on the NAMM Show 2010 in Anaheim, California. The new update adds exiting and innovative new sound design features and will be available free of charge to all Virus TI users.


Stomp Box Effects

OS4 for the entire Virus TI line of synthesizers brings 6 more distortion flavors to the table, modeled on vintage guitar distortion pedals. Every one of these classic pedals is famous for its distinctive character and has been exploited by some of the greatest guitar heroes of all time. The virtual stomp boxes feature carefully modeled distortion curves and tonal characteristics and include tone controls where appropriate.

Mint Overdrive
The sound of this one just screams tubes - a very special kind of overdrive which results in a wonderful smokey tone. Good for achieving a subtle distortion effect whilst still retaining headroom for dynamics.

Curry Overdrive
A more extreme distortion - like in the original, this does not feature a Tone control.

Saffron Overdrive
The ʻorangeʼ one. A very harsh distortion, popular with the grunge movement.

Onion Overdrive
A big distortion effect famous for its fuzzy character.

Pepper Overdrive
A clear, powerful distortion thatʼs perfect for making leads cut right through the mix. Tone control to soften sound with a lowpass filter.

Chili Overdrive
A classic “fuzzbox” overdrive. No tone control, just in-your-face fuzz.


Speaker Cabinet

To compliment the new vintage distortions, a speaker cabinet simulation was added to the effect section. The new effect type greatly helps to fine tune the frequency response of any sound and to give it more focus in the mix.

Vowel Filter Effect

This effect is a simple and effective way to vocalize any sound similar to the way a talk box or vocoder would do.

Comb Filter Effect

The new comb filter creates everything from subtle, pitched overtones to extreme time-warped deconstruction of any given patch.

Arp To Matrix

OS4 for the Virus TI series introduces a powerful new feature that allows you use the arpeggiator pattern to modulate any of the parameters available to the modulation matrix. You can use this to create dynamic, rhythmical patterns within a sound, similar to what you can achieve with a step sequencer.

OS4 will be available in Q1/2010 to all Virus TI users as a free update."
 
Die twee nieuwe frequency shifter opties (vowel en comb) zijn echt super zeg. zeker icm met die arp optie.

Cabinets klinken ook erg lekker. Kan niet wachten :)
 
Ze hadden van mij nog wel wat modulators mogen toevoegen naast die arp to modulation. Paar flexibele envelopes ofzo, aan 2 heb ik geen genoeg!:(
 
ik merk dat je je eerst moet registreren wil je een OS update downloaden van de Access website.
Hoe zit dat dan voor 2dehands gebruikers? Kunnen die zich opnieuw registreren via de serial key van hun 2dehands Virus ?
Of moet je het vriendelijk vragen aan de vorige eigenaar ?

Er lijkt een Virus C aan te komen in mijn collectie :W
 
De updates werken ook op series buiten de TI? :S
 
Ziet er erg leuk uit die nieuwe OS, ze zijn lekker bezig daar bij Access. Hopelijk is het niet al te lang wachten, jammer dat er niet even een beta versie van te vinden is.
Heel relaxt idd dat ie er voor de TI1 gebruikers, zoals ik, ook is. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht.
 
Gaat misschien nog even duren voordat ie gereleased word :

we consider the update to be feature complete and use the NAMM to see, if there are remaining issues which need to be ironed out. so far, nothing serious was found. the official statement is Q1/2010 (or "shortly" as quoted above).

best, marc
 
ik merk dat je je eerst moet registreren wil je een OS update downloaden van de Access website.
Hoe zit dat dan voor 2dehands gebruikers? Kunnen die zich opnieuw registreren via de serial key van hun 2dehands Virus ?
Of moet je het vriendelijk vragen aan de vorige eigenaar ?

Er lijkt een Virus C aan te komen in mijn collectie :W

Je kan je gewoon registreren via de serial van je TI..
 
nee, ik heb dit vandaag ook voorgehad. Heb mij hierdoor volledig laten verrassen. Vorig jaar heb ik mijn virus TI omgeruild in een snow (heb het nog via dit forum geplaatst geloof ik). En ik ging vandaag mijzelf registreren om te weten of ik ook die nieuwe ti versie 4 software kan downloaden. Toen zag ik dat de serial al in gebruik was door een ander email adres.

Ik heb gevraagd om dit voor mij recht te zetten al twijfel ik dat ze dit wel zullen doen (uit veiligheidsoverwegingen).
 
Ze hadden van mij nog wel wat modulators mogen toevoegen naast die arp to modulation. Paar flexibele envelopes ofzo, aan 2 heb ik geen genoeg!:(
Of ben ik de enige die er zo over denkt?8~
 
nee, ik heb dit vandaag ook voorgehad. Heb mij hierdoor volledig laten verrassen. Vorig jaar heb ik mijn virus TI omgeruild in een snow (heb het nog via dit forum geplaatst geloof ik). En ik ging vandaag mijzelf registreren om te weten of ik ook die nieuwe ti versie 4 software kan downloaden. Toen zag ik dat de serial al in gebruik was door een ander email adres.

Ik heb gevraagd om dit voor mij recht te zetten al twijfel ik dat ze dit wel zullen doen (uit veiligheidsoverwegingen).

Als je gevraagd hebt om dit recht te laten zetten zullen ze naar mijn weten eerst de originele eigenaar contacteren om te vragen ofdat de Snow daadwerkelijk aan jou is verkocht....zo ja zullen ze de serial omzetten naar jou gegevens.
 
nee, ik heb dit vandaag ook voorgehad. Heb mij hierdoor volledig laten verrassen. Vorig jaar heb ik mijn virus TI omgeruild in een snow (heb het nog via dit forum geplaatst geloof ik). En ik ging vandaag mijzelf registreren om te weten of ik ook die nieuwe ti versie 4 software kan downloaden. Toen zag ik dat de serial al in gebruik was door een ander email adres.

Ik heb gevraagd om dit voor mij recht te zetten al twijfel ik dat ze dit wel zullen doen (uit veiligheidsoverwegingen).

Ik heb de mijne ook 2de hands gekocht en had totaal geen problemen met registreren 8)
 
Als ik ergens hekel aan heb dan is het wel dat je voor elke site moet registreren. Ik zie het nut er niet van in dat je bij Access moet registreren.
 
Back
Top