Tb 303

het pilletje werkt nog steeds geloof ik
 
Ik heb daar wel eens van gehoord... zo'n plastieken doosje waar knerpgeluidjes uit komen.
Schijnt wel leuk te zijn, bijv. om kinderen mee bezig te houden. :)
 
Origineel geplaatst door apollo
Mooie actie. Besef wel dat de slapeloze nachten nu pas beginnen. :D

Hahaha,

Hoe herkenbaar is dit !!

Maarhee: gefeliciteerd met je 303!
 
Slapeloze nachten jah...:P
 

Attachments

  • mastur de beer.jpg
    mastur de beer.jpg
    136,5 KB · Bekeken: 47
tb 303

tb 303

303 is midi gemaakt en zelfs de noten zijn te sequensen in mijn rm1x maar toch is de sequenser van de 303 vetter veel leipere patterns..
Ik heb veel gelezen over devilfish en acidlab maar de mijne blijft mooi orgineel.
Nou ja orgineel hij is al midi gemaakt.
maar hij is zo al zo leip.
 
En het zijn natuurlijk ook juist de beperkingen van het apparaat die ervoor zorgen dat je er lekker creatief mee bezig gaat. :) Ikzelf was in het begin nog niet helemaal enthousiast maar nu ik de ins en outs van dat ding wat ken probeer ik er steeds maffere dingen mee uit te halen en das wel heel leuk. 8)
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Ikzelf was in het begin nog niet helemaal enthousiast maar nu ik de ins en outs van dat ding wat ken probeer ik er steeds maffere dingen mee uit te halen en das wel heel leuk. 8)
volgens mij is dat knuffelbeertje op je foto ook op de hoogte van de 'ins en outs' van de 303. Hij grijnst zo voldaan...
'k zou maar effe een tissue langs de MIX IN halen als ik jou was :P
 
Re: tb 303

Re: tb 303

Origineel geplaatst door rombraz
wat doe je met de mix in en wat gebeurt er dan:D

De Mix In is bedoelt om een extern audiosignaal samen te voegen met het audiosignaal van de TB-303. De Mix In gaat echter niet door het filtercircuit enzo, dus je kan het externe geluid niet bewerken.
Van oorsprong lijkt het mij bedoelt om de TR-606 doorheen te gooien maar natuurlijk kan elk apparaat erdoorheen worden gestuurd.
 
Re: Re: tb 303

Re: Re: tb 303

Origineel geplaatst door Sly Dog
De Mix In is bedoelt om een extern audiosignaal samen te voegen met het audiosignaal van de TB-303. De Mix In gaat echter niet door het filtercircuit enzo, dus je kan het externe geluid niet bewerken.
Van oorsprong lijkt het mij bedoelt om de TR-606 doorheen te gooien maar natuurlijk kan elk apparaat erdoorheen worden gestuurd.
klopt, behalve als je een DevliFish hebt. Dan gaat de input wel door alles heen.
...maar dat zou te veel geweest zijn voor het knuffelbeertje, dan zou z'n kleine hartje het begeven.
 
Gefeliciteerd! Heb vandaag alle 24 druk-switches laten vervangen en hoop daarmee dat den 303 weer 20 jaar mee kan!
 
Origineel geplaatst door MARCO2
Gefeliciteerd! Heb vandaag alle 24 druk-switches laten vervangen en hoop daarmee dat den 303 weer 20 jaar mee kan!

Is de MC-303 alweer oud??



:D
 
Ik vindt het meestal een frustrerend rot apparaat. 9 van de 10 keer krijg je er gewoon alleen maar saaie baslijntjes uit. Wil je er echt iets interessants mee maken dan moet je heel veel geluk hebben als je door wat random op de toetsen te drukken een echt supergaaf baslijntje krijgt of je moet echt veel tijd gaan besteden aan het programmeer werk, dus met pen en papier erbij.
Voor dat laatste ben ik veelste lui voor. En dat eerste is dus gewoon niet leuk meer als het maar blijft mislukken.

Tenzij je natuurlijk de meeste simpele loopjes al gaaf vindt. Ik vindt dat het maken van een goed acid nummer, welke niet verveeld verschrikkelijk moeilijk. Mensen lopen wel te zeiken dat het zulke simpele muziek is en dat zij dat ook zo wel even kunnen, maar als ze dan wat laten horen, dan is dat ook gewoon helemaal niks. Waarom denk je dat er maar zo weinig echt goeie acid is. Ik heb zoiets van, of supergoed of niet. Daarom hoor je ook weinig tot geen acid meer van mij omdat ik nooit tevreden ben. (ok dat ben ik over m'n andere muziek meestal ook niet).

De kunst is dus om met alleen een drumcomputer en een 303 een zo'n boeiend stuk te maken wat gewoon 5 a 10 minuten niet verveeld. Natuurlijk kan je een simpel standaard acid loopje ook prima klinken, maar dan zijn er vaak ook strings en vocalen, etc. Dan is de 303 niet meer het belangerijkste ingrient. Hoe minimaler een nummer, hoe beter die enkele geluiden moeten klinken.



Maar als je eens dat supere baslijntje hebt dan is het genieten en is het ineens een wereldsapparaat. :)
 
Laatst gewijzigd:
Frustrerend rot-apparaat blijft het toch wel een beetje ja. :D Met name uitwerken van de timing is nogal es lastig, gelukkig is daar dan weer realtime programming voor.:eureka:
Ik probeer zelf niet random maar wat te programmeren, denk het liever wat uit maar dat kost, zoals Sander als zegt, wel behoorlijk wat tijd. Maar ik heb zoiets van: als je er genoeg tijd insteekt, gaat het vanzelf steeds beter.
Ach juh, ik bliep nog wel ff wat door...:walker:

Hoop ooit nog es alle functies van de 303 volledig te beheersen (maar daar kan ik na de aankomende optredens weer lekker mee bezig :)).
 
Back
Top