sequencer??

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
Lid sinds
15 april 2002
Berichten
1.737
Locatie
m'n eigen wereld
hallo allemaal,

ik weet niet of ik hier goed zit, maar heb een paar vragen.

mijn midi signaal loopt alleen maar vast.eerst op de PC en nu op de MAC. er zijn mensen bij me geweest, waar onder glen plumber( jullie wel bekend). deze mensen zeggen dat alles goed is.

vraag 1; kan het vast lopen van m'n midi ook in mijn synth's enz. zitten?

na een avondje muziek maken, eindig ik dus opgefokt op de bank voor mijn tv.ik wil dus een hardware sequencer gaan halen,alleen wordt me verteld dat deze veel beperkte zijn dan een computer.

vraag 2: wat kan een computer, wat een hardware sequencer niet kan?

ik heb al een beetje rond gekeken, en kwam bij de YAMAHA QY300.

vraag 3: is de YAMAHA een goede keuze of raden jullie met toch wat anders aan.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

alvast bedankt:halleluja

groet bass-molecules
 
1) Jazeker! Als je midi thru gebruikt -kan- een synth best roet in het eten gooien maar is niet echt waarschijnlijk als je vrij nieuwe synths hebt

2)Tjaaa.. Ehm, overzicht hebben is op een 17" scherm natuurlijk veel beter. Maar verder hebben de meeste nieuwe sequencers alles in zich wat je nodig zou hebben.

3) JA! Ik heb een RS7k en ben er zeer blij mee. MAar een MPC is ook perfect. Je moet gewoon afewegen wat je wilt.


dat is kort he?
 
Op veel midi apparaten (bijvoorbeeld een AMT-8) zit een Panic button. Die zitten er niet voor niets. Soms, wat de reden is weet ik niet, worden er midi signalen gemist en lijkt alles te hangen. Bijvoorbeeld een Note-off die wegvalt veroorzaakt een hangende noot. Met een panic button wordt alles gereset.
Het bestaan van die knop, duidt er op dat er vaak problemen mee zijn. Als er nooit fouten op zouden treden zouden deze knoppen ook verdwijnen.
Verder kan een computer eerder meer dan minder dan een hardware sequencer, dus daar kan het niet aan liggen. Hardware zou handiger voor live kunnen zijn als je van die werkwijze houdt.
Te veel midi data (veel sysex enzovoort) zou een oorzaak kunenn zijn.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
ligt het niet aan je midi interface?

installeer die ff opnieuw

klinkt een beetje als een midi loop.. als je data door elkaar gaat lopen mixen (wat dus gebeurt met een midiloop) gaat je mididata (serieel op 31,25 Kbaud) rare dingen doen en dingen sturen wat niet hoort en gaan en dus dingen hangen.

Probeer is local off op je synth of probeer sysyex uit te zetten of misschien je pitchwheel (voor de nordlead eigenaars, er zit een bug in de hardware van een nord, als je je laagste toetsen aanslaat wiebelt je pitchwheel heen en weer met als gevolg, allemaal pichbend date met value 0 maar wel onnodige data)

Of probeer is in de settigs van je interface de thru uit te zetten, dit klinkt echt al een midiloop
 
Ik heb hier in een grijs verleden ook de haren uit mijn kop over getrokken! Wat goed help is gewoon even een soort netwerk tekening maken van je setup en kijken of je ergens een loop hebt (zoals da goose als zei). Meestal ligt het niet aan je interface omdat die slechts een doorgeef luik is en niet op eigen initiatief een midisingaal doorgeeft. Als je in je sequencer MIDI-thru hebt aanstaan KAN je een midi-loop krijgen, met allerlei nare gevolgen...
Er zijn synth die er bekend om staan om zomaar aan de lopende band midi te sturen. Zo weet ik dat de JP8000 zo nu en dan pitch bend data blijft sturen al doe je helemaal niets!

Uiteindelijk blijft midi een best-effort protocol dat geen enkele garantie afgeeft dat ook maar iets goed gaat..misschien tijd voor iets nieuws. Maar dat is meer iets voor een thread: Midi is dood, lang leven Midi 2!
 
Back
Top