PPG vst controllers

Tommie46

Tom
Lid sinds
6 februari 2005
Berichten
215
Locatie
Diemen
wie weet hoe je de PPG VST plugin via controllers kan bedienen ????
wie wil me helpen ??

alvast bedankt

grt Tom
 
Wat zegt de handleiding er precies over?
 
Wat voor controller heb je? Ik vond hier iemand die heeft een patch voor z'n PC1600x (peavy) gemaakt. Wellicht kan hij je vertellen welke Midi CC nummers je moet gebruiken.

Wat je ook kunt doen is in een DAW programma (cubase, logic etc...) een midikanaal aanmaken waar je de PPG als VSTi gebruikt. Vervolgens dit kanaal in opname zetten en een zwaai geven aan elke knop op de PPG. In het midi track zal dan de data komen te staan die je vervolgens vertelt welk cc nummer bji welke knop hoort. Deze kun je vervolgens programmeren in je controller. (een soort omslachtige manier van MIDI learn, zeg maar.)

Als je controller een MIDI learn functie heeft wordt het allemaal natuurlijk een stuk makkelijker. Daarom: Welke controller wil je gebruiken??
 
in de plugin versie 1.2 kan ik niks instellen tbv controllers
voor de rest lukt het met andere plugs wel maar kan ff niks in de plugin van ppg niks vinden

grt Tom
 
KIJK. dat zocht ik nou
alleen jammer dat die cc nr's niet te veranderen zijn omdat ik mojn waldorf Q rack als controller gebruik
waanzinnig gewoon, naast de sounds zelf

heel erg bedankt :geslaagd:
 
Volgens mij bestaat er wel een programma dat inkomende midi data kan converteren. Oftewel: als je weet welk cc number een bepaalde knop op je waldorf verzendt, kun je die laten converteren naar het cc number op de PPG naar keuze.

Helaas weet ik niet meer óf, en zoja welk programma dat kon. Iemand anders op dit forum die weet waar ik het over heb??? (ik dacht aanvankelijk MIDI-OX maar dat heb ik verder nooit gebruik....)
 
Origineel geplaatst door meesha74
Volgens mij bestaat er wel een programma dat inkomende midi data kan converteren. Oftewel: als je weet welk cc number een bepaalde knop op je waldorf verzendt, kun je die laten converteren naar het cc number op de PPG naar keuze.

Helaas weet ik niet meer óf, en zoja welk programma dat kon. Iemand anders op dit forum die weet waar ik het over heb??? (ik dacht aanvankelijk MIDI-OX maar dat heb ik verder nooit gebruik....)

Midi-Ox, inderdaad. Als je er niet uitkomt, geef maar een gil.
 
In ieder geval een heleboel, waaronder het remappen van midi cc's.
 
Back
Top