Tec USB MIDI Breath and Bite Controller 2

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Hallo Iedereen,

Ik heb een vraag met betrekking tot de : Tec USB MIDI Breath and Bite Controller 2.

Ik zie allemaal filmpjes van hoe men een levensechte trompet / Trombone / sax of fluit uit een Synth halen met VST's

Nu is mijn vraag werkt dit apparaat op alle VST's kan je bijvoorbeeld : Brass van de Korg M1 VST of een Tyros Keyboard ook zo maken met dit apparaatje ? Ik zie dat Doctor Mix gebruik maakt van een Jupiter Synthesizer.
Ik hoef niet de vst van de : The SWAM Solo Woodwinds V3 want ik vind mijn VST's al mooi klinken het gaat er alleen om om die effecten ook uit andere VST's zoals Korg en Roland Cloud te halen. Bijvoorbeeld een Rollende Grow Trombone sound.

Is er iemand die een duidelijke uitleg kan geven over dit apparaat voor dat ik iets aanschaf van 229,00 waar ik totaal niets aan heb.

Alvast bedankt !!
 
Hallo Iedereen,

Ik heb een vraag met betrekking tot de : Tec USB MIDI Breath and Bite Controller 2.

Ik zie allemaal filmpjes van hoe men een levensechte trompet / Trombone / sax of fluit uit een Synth halen met VST's

Nu is mijn vraag werkt dit apparaat op alle VST's kan je bijvoorbeeld : Brass van de Korg M1 VST of een Tyros Keyboard ook zo maken met dit apparaatje ? Ik zie dat Doctor Mix gebruik maakt van een Jupiter Synthesizer.
Ik hoef niet de vst van de : The SWAM Solo Woodwinds V3 want ik vind mijn VST's al mooi klinken het gaat er alleen om om die effecten ook uit andere VST's zoals Korg en Roland Cloud te halen. Bijvoorbeeld een Rollende Grow Trombone sound.

Is er iemand die een duidelijke uitleg kan geven over dit apparaat voor dat ik iets aanschaf van 229,00 waar ik totaal niets aan heb.

Alvast bedankt !!

wanneer ze breath control kunnen ontvangen... ik zie b.v. op de Voltage Modular groep, iemand vaak deze gebruiken, ook met instrumenten van Cherry Audio, ben er niet ingedoken, hoe dat werkte, alleen de MIDI spec bekeken...

dit helpt je niet echt verder, denk ik....

even de website bekeken, de breath CC kan zeker gebruikt worden, maar ze hebben er gewoon meer mogelikheden aan toegevoegd, als het ware;

"The Configuration Utility works on Windows and Mac computers and allows easy and independent setting of parameters such as input/output range, sensitivity curve, attack/decay filter response as well as MIDI Channel, MIDI CC, Pitch bend or Aftertouch."

zo kun je input naar de output (midi CC) toewijzen op de wijze die je wil, en maakt het niet uit of breath modulation (zoals Rob Papen) als input mogelik is, Midi CC 2, ik dacht dat deze meerdere parameters gaf, maar blijkbaar, net als een modwheel.. 1 parameter.

dus de software die bij de Tec zit, geeft gewoon meerdere CC's door; voor Breath, Bite, Nod, Tilt. die kun je toewijzen aan elke CC die je wilt (en blijkbaar ook andere Midi commando's).
dus 4 CC's, de meeste VST plugins kun je zo instellen, dat ze reageren als modulation source op die CC's die je dan kiest (sommige CC's zijn voorbehouden aan, pitchbend, modwheel, channel aftertouch etc. maar kun je ook gebruiken, als je dat wil....).

dus er lijkt me geen restrikties op te zitten.

de Korg M1 plugin even snel bekeken, gebruik 'm amper, terwijl ie best, nou ja, je lijkt vast te zitten aan wat onder 'CONTROL' mogelik is. ik kan dat behoorlik mishebben...
ja, dat doe ik ook, want ik was vergeten dat elke Korg plugin een Midi Learn mogelikheid heeft.... zo kun je de 4 CC's toewijzen aan elke knop die Midi Learn heeft... dus...

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top