QuNexus MIDI + USB + CV mini controller

Keith McMillen Instruments heeft een nieuwe controller ontwikkeld: de QuNexus. Deze zal naar verwachting in April volgend jaar verscheept worden als er genoeg fondsen zijn geworven. Fondsen komen net als bij de QuNeo via donaties van geïnteresseerde toekomstige gebruikers (vanaf $ 150,- krijgt men t.z.t. een exemplaar toegestuurd).
Het leuke aan deze controller is dat hij een stuk veelzijdiger is dan bijvoorbeeld een Korg NanoKEY. Zo heeft hij polyfone aftertouch en CV-in- en -uitgangen. Hij is daardoor in te zetten als een meervoudige MIDI-to-CV omzetter. Ook ondersteunt hij alle veelgebruikte platforms.


1hwdo4.jpg



Eigenschappen:
25 Smart Sensor Keys detect Pressure, Location, and Velocity
Polyphonic Aftertouch
7 Octave range
Pitch Bend Pad
2 CV/Gate Inputs
Gate and 3 CV Outputs (16-bit)
Blue and White LED Illumination with 16 levels of brightness
Portable: 14 oz, 3.5" x 10" x .5 "
Plug and Play: USB powered, no drivers needed
MacOS, Windows, iOS, Android, Linux


Bron: http://www.kickstarter.com/projects/kmi/qunexus-smart-sensor-keyboard-controller
 
Laatst gewijzigd:
De zoveelste mini controller maar dees heeft wel CV i/o dat is dan weer dope. :okdan:
 
25 Smart Sensor Keys detect Pressure, Location, and Velocity
Polyphonic Aftertouch
Betekend dat je per toets, nadat je de toets heb aangeslagen, 2 midi waarden kan versturen?
Locatie en aftertouch.
En dat voor alle toetsen onafhankelijk?

Zou vet zijn.

CV in en uit maakt het voor mij een optie.
 
Had nou 16 witte toetsen gemaakt in plaats van 15, dan was het gelijk te gebruiken geweest voor x0x.
 
Handig dingetje alleen jammer van het keys.
CV/gate en midi hadden ook gelijk op die andere merken controllers moeten zitten.
Ze zijn naar mijn mening wel erg beperkt te gebruiken met alleen USB.
Maar het formaat is wel erg handig.

Hoezo je kan er toch een usb power adapter aanhangen?? Of een usb batterij.

Anyways innovatief product. vooral door de gate en cv mogelijkheid.

Kan die velocity nog aan de cv uitgangen worden gekoppelt??
 
Ik vraag me af in hoeverre dit apparaat is uitontwikkeld, en of dit nog gaat gebeuren.

http://forum.keithmcmillen.com/viewforum.php?f=62

forum post:

'Re: How to engage step-sequencer
Postby TheSupport@KMI » Mon Jul 08, 2013 1:43 pm

Yeah, the QuNexus does not have a built in step sequencer. That would certainly be pretty sweet, though.

I don't believe we've ever advertised the QuNexus as having a built in sequencer. I know that there was a video showing it acting like a sequencer at some point, but that was just something we set up in Live (potentially Max 4 Live) to demonstrate something that could be done if you put your mind to it.

TheSupport@KMI

Posts: 456
Joined: Wed Jul 13, 2011 12:30 pm'
 
Laatst gewijzigd:
Toch is het een tof apparaatje, vind ik.
 
Heeft iemand hier zo'n ding? Zit er over te denken om er een te kopen, ben benieuwd naar de ervaringen.. of het bevalt qua functionaliteit, bouwkwaliteit etc.
 
Back
Top