Korg Triton Extreme

spaar gewoon voor een 2de handse module ( rack) roland of yamaha ( motif of xr) ....

en koop tijdenlijk een MC 303 bij..... als je deze sequencer prefereert ....

Misschien is je research niet goed genoeg geweest, voordat je je keuze ging maken tav; korg extreme.... dacht dat deze tochvrij overzichtelijk was !
 
Origineel geplaatst door Iseldar
Op harmonycentral.com lees ik echter hele slechte dingen over de RM1x.
Ik zit toch aan twee dingen te denken. Of een MC-307 erbij nemen of de Korg Trition Extreme weer van de hand doen en weer overgaan op een Yamaha Motif (ditmaal ES).
Ik twijfel nog even. Maar één ding weet ik wel; die seqeuncer van de Korg Triton Extreme is echt :r

wat is er dan zo slecht aan de RM1x? Iedereen is het unaniem over eens dat de RM1x de beste sequencer heeft. En tja de geluidjes? Die zijn inderdaad nogal ouderwets en wat minder kwaliteit, maar je kan er nog heel wat uittrekken.
De Motif (ook ES) sequencers zijn gebasseerd op het succes verhaal van de RS7000 welke weer is afgeleid van de RM1x.

MC307? Ja kan ook, maar snap de vergelijking niet die je dan maakt.

Korg sounds + gave mogelijkheden en goede prijs?: Korg Karma
Goede standalone sequencer? Yamaha RM1x / RS7000
Fijne accoustische sounds: Fantom XR
Totale kosten? 2500 euro. Is het makkelijker? Nee, komt relatief veel kijken bij audio/midi syncen, dan in vergelijking met workstation.

En herzie eens wat voor muziek je gaat maken en stem daar je apparaat op af. En niet apparaat uitzoeken en verzinnen welke muziek je gaat maken. Workstations zijn gaaf, maar ook vaak te hoog gegrepen. Je moet erin groeien, handigheid krijgen. Je kan als kleuter ook niet geljk op een motor rijden ;)

Hoe minder geld je hebt, hoe beter ... dan wordt je creatief
 
Back
Top