Yamaha TG33 mp3 demo

Origineel geplaatst door Hooihuis
...en om de hype wat verder aan te wakkeren hier nog wat geluidjes.....:)

Daar zitten ook toppertjes bij zeg. Die hornachtige sound in demo 2 bijvoorbeeld :)
 
Uiteindelijk ben ik dan toch maar voor de bijl gegaan en sinds kort heb ik ook een TG-33 in huis :) Leuke bak dit zeg, ik ben zeker niet teleurgesteld. Aan de ene kant is hij natuurlijk erg beperkt, maar als je aan de slag gaat met wat hij wel kan kom je echt op leuke resultaten. Er zijn bijvoorbeeld zeer mooie strings uit te halen met wat eenvoudig programmeerwerk (erg diep gaat het sowieso niet), die met een opgenomen vectorbeweging echt tot leven kunnen komen. De effecten zijn natuurlijk drie keer niks, we praten wel over 1991.... maar bij sommige klanken zijn ze zeker bruikbaar voor een juiste retro-sfeer. Een filter mis ik eigenlijk niet eens zo en het dwingt je ook anders te denken als je een bepaald resultaat wil...maar eigenlijk hoeft dat natuurlijk niet, want het is nu eenmaal geen bak die alles kan. Deze is digitaal in hart en nieren en klinkt ook zo, maar wel met een fijn lo-fi randje.

Kortom: geen spijt van, zeker niet voor het geld. Een leuke, inspirerende synth :okdan:
 
Kortom: geen spijt van, zeker niet voor het geld. Een leuke, inspirerende synth :okdan:

ja dat zegt iedereen over een synth die ze net aangeschaft hebben natuurlijk :kimono:
 
ja ik was ook wel benieuwd naar die tg33 sounds :)
 
ja dat zegt iedereen over een synth die ze net aangeschaft hebben natuurlijk :kimono:

Mwaah, voor mij gaat dat niet echt op hoor....ben wel zo eerlijk om mijn mening te geven, ook als ik niet zo onder de indruk ben :) Het is tenslotte allemaal persoonlijk. Ik wilde mijn Fizmo en de K5000s vroeger ook graag okee vinden, maar heb die uiteindelijk ook verkocht omdat we toch geen vriendjes konden worden.

Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt te zeggen.... [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie"] ;) ;)
 
Wat is leuker? Een Kawai K1, of een TG-33? Ze dienen uiteindelijk hetzelfde doel.
Ik denk dat de samples van de K1 wat voller zijn en dat de TG-33 meer mogelijkheden biedt.
 
Ik heb hem lange tijd niet gebruikt, maar ik ben vandaag weer eens even aan het pielen met de TG33. Ik blijf toch echt enthousiast over dit bakje hoor, want op een of andere manier klinkt hij gewoon erg lekker. Vooral voor ambient-achtige dingen, maar echt niet alleen daarvoor.

Ik ben nu ook de fabriekspresets aan het luisteren en daarbij lees ik dan de opmerkingen over die presets in de manual. Niet zozeer naar de dichterlijke beschrijving die er hier en daar bij gegeven wordt ("Geheimzinnig Grotavontuur", iemand?) maar meer om bijvoorbeeld te zien welke elementen gebruikt worden etc., zonder dit steeds in de unit zelf te bekijken. Er staat ook bij of de volume- en de verstemmingsvectoren worden gebruikt en het valt mij op, dat deze bij veel presets allebei worden gebruikt. Ik wist natuurlijk wel van die verstemmingsvectoren af, maar het dringt nu eigenlijk voor het eerst tot mij door dat je deze tegelijkertijd met de volumevectoren kunt gebruiken. Ik heb steeds gedacht dat je moest kiezen voor het een of het ander, dus dat is wel een eyeopener voor mij :D

Zijn er hier mensen die bij het programmeren die automatische verstemmingsvectoren wel eens gebruiken eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat deze op het eerste gezicht namelijk niet zo interessant lijken, maar je kunt er toch leuke dingen mee doen.

Wat overigens ook erg mooi is dat je, na het "opnemen" van een vector, de doorlooptijd van elke stap kunt aanpassen. Op die manier kan je de klankverandering bijvoorbeeld heel erg langzaam laten verlopen als je wilt.....mooi hoor! Ik heb het al eerder gezegd, het is misschien een vrij beperkte bak zo zonder filters, maar hij heeft echt veel karakter. Dit heeft ook wel veel met de lo-fi waveforms te maken denk ik. Ben er nog steeds blij mee in ieder geval :okdan:
 
Ga hem zo ook maar even aansluiten, na al deze hosanna. Al gaat de adapter een uitdaging worden...
 
ik kwam met opruimen laatst nog wat stringetjes tegen die ik ooit gemaakt had,
een gewone en een horror voor de liefhebbers :) 8D
is enkel sy22 / tg33 met wat rex50 galm als ik me goed herinner.
 

Attachments

  • 02 sy22 strings.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 106
  • 03 sy22 strings.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 114
Mooie sounds :) Moet ook nodig weer es wat met de mijne gaan doen :)

Ik neem ook even de vrijheid om een demo te posten die ik ooit op YT hoorde.
Niet heel hoog vector gehalte maar wel een erg lekker trackje :mega:

 
4 mono outputs en de vector knop:

zet achter elke output een ander effect en voila, tovermachine!
 
Back
Top