marian soundcards

murphi

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2001
Berichten
708
Wie is er bekend met geluidskaarten van het merk marian ?
Ik zit te kijken naar de marian marc 2.

Voor mij is het heel fijn dat ie zn outputs in jackformaat heeft (kan ik mn pc meenemen naar het werk... koptelefoon op en daar mijn tijd wat beter benutten :duivels:) en digitale in en out. Midi heb ik niet per se nodig.

Weet iemand nog andere alternatieven ?
 
Zegt mij niet veel, maar ik heb even op de website gekeken (http://www.marian.de) en het lijkt op het eerste oog niet gek. Zoek eens met google op "marian marc sound", daar kwam ik een link tegen naar een forum waar ook over deze kaarten wordt gediscussieerd.

Alternatieven: Egosystem Waveterminal 2496: 4x jack. Egosystem staat bekend om goeie kwaliteit etc.
http://www.egosys.net/main.html
 
Een 19" kaart betekent meer sleepwerk. En das niet zo fijn.
Verder zag ik dat die marian bij thomann 177 euroos kost en dat is al helemaal goed nieuws (daar heb je geen egosys voor...)
 
Een ook een goed alternatief voor die Teringtec kaarten.

Maar zegt natuurlijk nix over de kwaliteit AD converters. Wat toch wel belangrijk is.
 
Het zegt mij ook niks, maar heb meteen op de homepage gekeken en hmmmm interessant :{. Nu alleen maar hopen dat de support ook nog beetje goed is.

Hoe liep je eigenlijk tegen het merk aan? Een review in een blad ofzo?

Overweeg trouwens de Soundtrak Maya 44 ook eens. Bij feedback voor 179 pleuros. (Soundtrak is dochter van ESI alias Egosys)
 
Ik heb een Marc 8 MIDI maar dat was een kaart die voorheen van Sek'd was.

De geluidskwaliteit is goed, maar hij is CPU intensief, en de drivers doen wat ze moeten doen, zeker niet meer.

Wel 1 van de goedkoopste 8 in/uit oplossingen die er is.
 
Ik heb er juist 1 gekocht. Installeert zonder problemen... geluid is perfect maar niets meer of minder dan de EWS64 die ik hiervoor had.

De latency van ASIO is erg laag en perfect bij < 4 VSTi's... Ik vindt het echter vrij haperen zodra ik 6 VST(i)'s heb draaien (zelfs nadat ik hogere latencies geprobeerd heb). Dat valt me zwaar tegen!! De Directsound ASIO drivers werken wel stabiel.
Hier had ik met m'n EWS64 notabene totaal geen last van :( Maargoed misschien heb ik nog iets niet perfect ingesteld hoor...heb hem er nog maar net een avondje in zitten.

Daarnaast heb ik via support@marian.de al drie keer gemaild wanneer we de ASIO drivers kunnen verwachten die de ASIO-IN-HARDWARE functie ondersteunen. Maar....natuurlijk.... er wordt gewoon niet op gereageerd :( Dus nu heb ik de nederlandse importeur (die Bambam hierboven gaf) maar ff gemaild... Wieweet kunnen zei me vertellen wanneer...


Murphi... had jij deze kaart ondertussen ook gekocht? Nog tips om ASIO stabiel te krijgen of andere opmerkingen? (of iemand anders natuurlijk). Weet iemand of de XP ASIO drivers wel stbieler lopen?

PS.. mijn hudige systeem: Athlon 750, 384 MB PC 100, chipset AMD 750 en draai Win ME. Precies hetzelfde als met m'n EWS64.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top